Втома за кермом: українські лікарі та далекобійники зійшлися на двох рецептах безпеки

Перепочинок кожні чотири години шляху та сон, коли хочеться – ось прості, але дієві правила виживання для водіїв.

Втома, сонливість і погане самопочуття можуть стати причиною смертельних аварій, як це сталося напередодні в столиці неподалік метро "Шулявська". За кордоном науковці оперують статистикою, що через такі причини стається кожна п’ята аварія, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Науковці з Великої Британії вже почали розробку приладу, який буде визначати, хоче водій спати чи ні. Матеріали для дослідів надає перевізник, який записує голоси далекобійників, а програма вчиться їх відслідковувати – аналізувати якість вимови, швидкість розмови, паузи та зіставляти це з іншими факторами. Українські ж дослідники налаштовані щодо цього скептично, бо голос може не бути втомленим, а просто сумним, тож прилад не дасть точної оцінки ситуації.

ВідеоВтомлений водій за кермом несе смертельну загрозу. Як відвернути трагедію на дорозі

Виробники німецьких елітних авто не довіряють одному тільки голосу, тому враховують 70 критеріїв, за якими визначать втому водія. Ознаками є тривалість поїздки, частина доби – якщо комп’ютер вважатиме, що людині за кермом необхідно підбадьоритися, на панелі приладів з’явиться символ чашечки кави, котрий супроводжуватиме звуковий сигнал.

Українські далекобійники твердять, що допомога всіляких винахідників їм не потрібна, бо всі потрібні для безпеки параметри вже давно відомі: після чотирьох годин їзди потрібно зробити перерву на відпочинок, а коли хочеться спати – треба брати і лягати спати. Дієвість цих порад підтверджують і лікарі, котрі вельми сумніваються в ефективності кави, зарядки та прохолоди в салоні, як засобів підтримання уваги та боротьби з утомою. Вони кажуть, що навіть 20-хвилинний сон буде водію значно корисніший, аніж подібні вправи, а розуміти сигнали свого організму можна без усіляких приладів..

Кореспондент ТСН Наталія Гончарова

Залиште свій коментар

Наступна публікація