Активісти, колишні полонені, їхні родичі та правозахисники зібралися під Верховною Радою, щоб привернути увагу парламентарів на безкарність за воєнні злочини.
21 червня під Верховною Радою відбувся арт-перформанс "Картковий будинок Путіна" донецького художника Сергія Захарова.
На місці побувала кореспондентка ТСН.ua.
Активісти, колишні полонені, їхні родичі та правозахисники намагалися в такий спосіб привернути увагу парламентарів на безкарність за воєнні злочини.
Річ у тім, що впродовж семи років війни на Сході України, у Верховній Раді так і не ухвалили законопроєкт (р.н №2689) про воєнних злочинців. Цей проєкт закону встановлює у Кримінальному кодексі покарання за злочини проти людяності та воєнні злочини.
За її словами, можновладці починають розуміти, що цей законопроєкт важливий тільки тоді, коли чують історії людей, які побували в підвалах так званих "ЛДНР". Проте до кожного нардепа, від якого залежить доля ініціативи, неможливо привести таку людину. Хоча б тому, що не всі готові про це розповідати.
Воєнний злочин – свідоме порушення законів та звичаїв війни. Зокрема, йдеться про катування, зґвалтування, знущання над військовополоненими та мирним населенням. За нормами міжнародного права такі злочини мають розглядатися саме, як воєнні, а не цивільні, оскільки воєнні злочини не мають строку давності, а також за них передбачається суворіше покарання.
Водночас міжнародне гуманітарне право встановлює не лише особисту, а й командну відповідальність за воєнні злочини. Командир певного військового об’єднання несе відповідальність за порушення його підлеглими норм міжнародного гуманітарного права у тому випадку, якщо він володів інформацією про можливість вчинення ними правопорушень, проте не приклав зусиль для їх попередження чи припинення згідно статті 86 І протоколу до Женевських конвенцій 1949 року.
6 червня парламент ухвалив за основу в першому читанні законопроект №9438 про воєнних злочинців із забезпечення гармонізації кримінального законодавства до положень міжнародного права. Проте після цього відбулася зміна влади і за процедурою законопроєкт мали б розглядати наново.