На його думку, створення Дорожнього Фонду та наповнення його грошима - безумовний величезний успіх.
Радник колишнього голови Дніпропетровської ОДА Юрій Голик в своїй колонці "Сім кроків до хороших доріг" на сайті Цензор.Нет перерахував основні причини неякісних доріг та шляхи їх усунення в найближчому майбутньому.
"Це в принципі одна з найважливіших реформ останніх кількох років. Уже в наступному році це дозволить акумулювати на національному рівні як мінімум 75 млрд гривень для будівництва і ремонту доріг. Але 80% державних органів на місцях в кожній області користуватися на 100% Дорожнім Фондом не захотіли або не зуміли", - пише Голик. Він також вважає, що проблема полягає в тому, що немає професійного менеджменту, тобто людей, компетенцій яких достатньо, щоб перетворювати гроші в тисячі кілометрів нових ідеальних доріг.
При цьому він упевнений, що ці проблеми можна вирішити. Для цього необхідно провести структурну реформу Укравтодору, в ході якої більша частина доріг повинна бути передана на баланс обласних рад, міст і громад, в рамках яких ці дороги розташовані.
"При створенні адекватної системи розподілу фінансування і децентралізації бюджету ефективні регіони і громади зможуть самостійно капітально ремонтувати ці дороги. Крім того, це божевільна можливість по залученню іноземних кредитів під гарантії регіонів і ОДА на капітальний ремонт таких доріг. Це відкриває можливості для їх ремонту та контролю на локальному рівні, спрощуючи управління. В результаті дороги будуть ремонтуватися в тих областях, жителі яких обрали нормальну Обласну Раду, що використовує всі можливості, а не чекає дива від Києва", - вважає Голик.
Він також підкреслює, що потрібно створити єдині стандарти для всіх замовників дорожніх робіт. "Зараз ремонт або будівництво дороги з пункту А до пункту Б можуть робити три роки п'ять різних підрядників на семи різних ділянках однієї дороги по п'яти різних технічних завдань. Формула "дорога однієї категорії - одне жорстко прописане ТЗ, від якого відступати не можна" - обов'язкова умова для усунення ризиків корупційної або технологічної природи", - впевнений Голик.
Крім того, він вважає, що повинні бути прозорі і універсальні вимоги до підрядників, а підхід до планування і виконання робіт - змінений. "Почавши дорогу, не треба її кидати зробленою частково. Якщо поглянути на карту ремонтів останніх років, то навіть ті ключові траси, які робляться, робляться шматками - по 10-15-20% на рік. Така практика виключає можливість якісного ремонту. Краще робити капітально три дороги від і до, ніж по 20% десять різних трас. І спочатку робити ті дороги, які грають ключову роль у економіці країни, що нескладно встановити, оцінивши потік людей і вантажів, а не дороги з рідної області "впливового" чиновника чи депутата", - пише Голик.
Він упевнений, що розподіл фінансування має бути справедливим, тобто пропорційно протяжності доріг і готовності регіону або громади брати участь в їх ремонті. Зараз розподіл фінансів відбувається непрозоро, часто - з політичних або особистих мотивів чиновників.
Нарешті, Голик вважає, що потрібно ввести повноцінний ваговий контроль, і в підсумку цих перетворень ліквідувати Укравтодор.