Залізничники погрожують зупинити всі потяги, "як Хюндай у зимову ніч"
Провідники вперше відкрито заговорили про хабарі на залізниці.

Чиновники взялися за реформи на "Укрзалізниці" і миттєво дістали зворотний зв'язок. Провідники та машиністи вийшли на акцію протесту проти звільнень та скорочень поїздів, йдеться в сюжеті ТСН.
У середу, 16 січня, Кабмін оточили більше сотні залізничників. Вони били в барабани та вимагали припинити знищувати галузь.
"Немає вагонів. Треба купувати 300 вагонів на рік, щоб нормально було... У чому ви їздити будете?", - цікавиться голова вільної профспілки машиністів Семен Каріков.
Протестувальників могло би бути й більше, але оптимізація державної компанії стала на заваді масовій акції - квитків на Київ у касах немає.
За реформою за півроку мають скоротити 45 тисяч працівників "Укрзалізниці". Втім, економія на працівниках, скорочення рухомого складу, масові звільнення – це ще квіточки. Звичайні залізничники чи не вперше відкрито заговорили про хабарі.
"Начальники потягів примушують провідників давати данину, тому що вони теж нагору віддають. Москва-Кривий Ріг - від 500 до 800 грн з одного вагона", - розповів провідник Алі Мамедов.
Працівники електричок також підтвердили цю інформацію.
"Все керівництво, від майстра до інструктора і вище, беруть гроші за прийом. До кого звертаються ці люди, щоб влаштуватися на роботу, тим дають гроші. Всі повністю, і начальник відділу кадрів, всі майстри", - поділився бригадир електропотяга Володимир Вільчинський.
Таким чином, щоб влаштуватися звичайним провідником на потяг треба дати близько 1000 доларів. А щоб щодня виходити у рейс, теж треба викласти з іще не заробленої платні.
"Якщо людина хоче їздити в бригаді на постійній основі, вона повинна за це здавати гроші. На запитання, за що здавати – відповідь: за свою роботу, що ми тут працюємо, ви розумієте?" - нарікає провідниця Валентина Кравець.
Гроші керівники потягів передають через інструкторів. Інструктори - це люди які контролюють у потязі все – від форми одягу провідника до справності дверей. Вони називають цю передачу "листами щастя".
Залізничники погрожують, якщо їх не почують, жоден потяг не вийде в рейс. "І залізниця зупиниться, як Хюндай у зимову ніч", - обіцяють вони.
Новий міністр інфраструктури Володимир Козак запевнив, що всі питання будуть вирішені, а його заступник та начальник залізниці влаштували переговори із профспілками.
В результаті чиновники пообіцяли не скорочувати людей, а от замінити радянські локомотиви часів Юрія Гагаріна на нові, покласти край тотальному здирництву та підвищити зарплати – про це обіцяли подумати сьогодні.