Міносвіти планує все роз'яснити до початку навчального року.
Українські вчителі вже готуються працювати за новими правилами. Найбільше новацій запроваджують у початковій школі, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Педагоги зізнаються, що мусять звикнути до деяких речей. Наприклад, дозволу дітям користуватися шпаргалками при відповідях – зокрема, при роботі з таблицею множення. Її просто вішають на видному місці в класі, аби дитина могла нею користуватися при потребі. Це – наслідок нового підходу до навчального процесу. Дитина має спокійно запам'ятовувати, а не зубрити в стані стресу. На фізкультурі тепер навіть трохи танцюватимуть. Суворі команди "Шикуйсь!" і "Струнко!" вирішили лишити в минулому.
Програму навчання загалом видозмінили в 14 дисциплінах. Основна мета – розвантаження дітей. Із регламентів прибирають чітко виділену кількість годин на ту чи іншу тему. Це дає можливість учителю творчо підходити до викладання та самому розставляти пріоритети. Педагоги зізнаються, що в найближчій перспективі це лише додасть проблем. По-перше, не всі готові, розуміють і сприймають зміни. По-друге, до нових програм немає підручників – доведеться імпровізувати зі старими.
У правила нової школи педагоги вчитуються всім колективом. Кажуть, доведеться відмовлятися від звичок і самим навчатися – за десятиліття стажу вчителі мають напрацювання, котрі тепер виявляються непотрібними. Наприклад, роботу з технікою читання, котра тепер на швидкість не оцінюватиметься. Не вимагатимуть в учня й каліграфічного письма. Під забороною вже оцінки на "ведення зошита". Та й загалом конфіденційність оцінок викликає питання у вчителів. "Чи може вчитель озвучувати оцінку при всьому класі дитині? Чи це аж настільки таємна інформація?", - не розуміють педагоги.
У Міносвіти планують детально пояснювати всі незрозумілі моменти на семінарах і в брошурах. Та навіть організувати спеціальну веб-конференцію, аби до 1 вересня в українських викладачів не лишилося запитань щодо принципів роботи нової школи. Як повідомлялося, МОН України затвердило 13 оновлених навчальних програм для розвантаження навчання школярам 1-4 класів. Зміни покликані забезпечити більшу логічність навчального процесу та надати більшої свободи вчителю, а також дати дитині розкритися та максимально розвинути її індивідуальність. Поточну ж систему шкільної освіти міністр Лілія Гриневич назвала недієвою. "З дитини зробили фаршировану рибу. Рибу фаршировану знаннями, які вона має відтворити на екзаменах і забути! І величезна кількість знань і навичок не надаються в загальній середній освіті сьогодні. За влучним висловом одного директора школи, це фарширована риба, яка не плаває", - заявила посадовець.
Кореспондент ТСН Людмила Бадалян