Журналісти з'ясували, хто і як в Україні заробляє на ремонтах доріг

Дата публікації
Журналісти з'ясували, хто і як в Україні заробляє на ремонтах доріг

УНІАН

До 50% виділених на ремонт доріг грошей до них не доходить.

Щороку український бюджет знаходить мільярди на латки на дорогах, але вони все одно розсипаються. "Областні королі доріг" забирають гроші собі, а до самих доріг нічого не доходить.

Про це повідомляють "Гроші".

Так, "Укравтодору" підпорядковується 24 обласних Служби автомобільних доріг і ДАК "Автомобільні дороги України", у якому ще сотні служб і відомств.

"Гроші дерибаняться усюди. До 50% грошей розчиняється у кишенях і до дороги не доходить", - обурюється голова правління ГО "Моя дорога" Роман Хміль.

Зокрема, на Тернопільщині, аби не морочитися, провели один єдиний дорожній тендер на космічні 1,5 мільярда гривень. Його переможецем став "Техно-буд-центр", колишній засновник якого Любомир Грегоращук - сват заслуженого будівельника України Юрія Проника.

Проник 14 років опікувався дорожніми ямами на держслужбі. Починав як голова ДАК "Автомобільні дороги України", а потім вирішував, хто буде ремонтувати дороги у Тернопільській САД, а потім вже у Рівненській.

Журналісти помітили, що компанія його свата роками досягала приголомшливих успіхів на держзакупівлях саме у тих областях, де заправляв чиновник.

Після майже 15 років Проник залишив держслужбу, а на його місце прийшов його син.

Проник-молодший наче справжній мільярдер живе у будинку на 400 кв.м по сусідству з діамантовим прокурором Олександром Корнійцем. Придбав цей палац він у віці 22 років. Звідки ж у нього гроші на такий будинок, який коштує як ремонт магістралі, він коментувати не бажає.

На Львівщині левову частку державних торгів розігрують між собою аж дві компанії. Ділянку стратегічної траси "Львів -Тернопіль" майже за півмільйона ремонтувала одеська компанія "Автомагістраль-Південь", у якої 10 кримінальних проваджень, серед яких і підозри у фінансових махінаціях.

Випереджає одеситів за кількістю виграних державних мільйонів на Львівщині тільки компанія "Дако-плюс".

Лише за 2016 рік вони отримали підряд на 330 мільйонів тільки у Львівській області. Сплеск перемог на закупівлях у ЗМІ асоціють із народним депутатом Ярославом Дубневичем.

Більше того, самого голову комісії з державних закупівель Михайла Манька пов'язують із цим же народним обранцем.

Та Манько від зв'язків у Раді відхрещується, як і сам депутат.

Аби розібратися, як саме заробляють на українських дорогах, журналісти вирішили поспілкуватися із інженером Михайлом Литвинюком.

Він повідомив, що за старою технологією верхній шар асфальту просто зрізається, зверху кладеться новий. Через 3-5 років дорогу треба знов ремонтувати.

Нова ж технологія полягає у тому, що старий шар дороги перемішують з новим матеріалом. Усі тріщини і ушкодження знищуються, а зверху кладуть ще один шар асфальтобетону. Служить така дорога до 10 років.

Різниця у таких ремонтах чимала - приблизно 4 мільйони на кілометр, але якщо вічно латати ями Україна стане все ближчою до повного бездоріжжя.

Інженер розповідає, що "всім зручний отой стан, який є. І звичайно у такій мутній воді, на мою думку, дуже зручно ловиться рибка".

Нагадаємо, у Кличка озвучили приголомшливу статистику розбитих столичних доріг. Про це йдеться у повідомленні прес-служби адміністрації.

"Слід зазначити, що через неконтрольований рух великовагового транспорту дорогами столиці, різке та часте зниження температури повітря, перевищення в декілька разів міжремонтних термінів виконання капітального ремонту (деякі ділянки вулично-дорожньої мережі міста не знали ремонту останні 30 років), 89,9% вулиць і доріг Києва сьогодні вимагають негайного ремонту", - наголосили у Кличка. 

Наступна публікація