Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Зменшити податок, щоб "Бориспіль" став міжнародним хабом: комітет Ради з питань інфраструктури звернувся до Кабміну

Українські авіакомпанії сплачують вищі податки, аніж іноземні.

У п'ятницю, 29 листопада, члени парламентського комітету з питань інфраструктури у терміналі "Д" аеропорту "Бориспіль" провели виїзне засідання. У конференц-залі депутати, авіаперевізники та експерти обговорювали розвиток головного летовища країни та авіаційної галузі загалом. Чи є в "Борисполя" шанс конкурувати з Варшавою, Мінськом та Стамбулом, та що для цього потрібно, у сюжеті ТСН.19:30.

Попри те, що пасажиропотік в останні роки збільшився, кількість рейсів скорочується. Зокрема, в українських перевізників. За словами гендиректора летовища, причина тому -  неконкурентні умови,у порівнянні з іноземними компаніями.

"Це і фактор ціни на паливо, ціна акцизу, і оподаткування, і необхідність обльоту території РФ, і відсутність живих грошей для придбання нової техніки. Тому доводиться користуватися старою, що не є економною", - пояснює Павло Рябікін, генеральний директор аеропорту "Бориспіль".

Відео Авіаперевізники, експерти і депутати радились, як створити в Україні повітряний хаб

Члени парламентського комітету з питань інфраструктури провели виїзне засідання просто в терміналі "Д" аеропорту "Бориспіль". Депутати, авіаперевізники та експерти обговорювали, як перетворити головні повітряні ворота країни у великий міжнародний хаб. Чи є в "Борисполя" шанс конкурувати з Варшавою, Мінськом та Стамбулом – ТСН дізнавалась.    

Авіаперевізники, експерти і депутати радились, як створити в Україні повітряний хаб

Українські авіакомпанії платять у три-чотири рази більше податку з кожного пасажира, аніж іноземні. Із них стягують ПДВ на внутрішніх рейсах. Проте, найбільше, на що скаржаться українські авіатори, то це недешеве паливо. 

"В Україні, в єдиній країні у світі, існують абсолютно немотивовані акцизи на авіаційне паливо. Європейські норми якраз вимагають його скасування", - каже Едуард Юрченко, доцент Національного Транспортного університету.

Такої проблеми не мають іноземні авіакомпанії, адже в більшості випадків їм вистачає палива, яким вони заправляються в європейських аеропортах. Тож, переконані народні депутати, без термінових змін Україні годі й мріяти про те, що стати транзитним хабом.

"У нас сьогодні є можливість спільним рішенням комітету запустити програму підтримки авіаційної галузі, переговорити з Кабміном. А також зняти фінансове навантаження з "Борисполя", домовитися про прозорі умови з авіаперевізниками. Разом з тим, зрозуміти, що це дасть державі. Завжди можна знайти компроміс і рухатися далі", - пояснює нардеп Віктор Бондар.

Експерти зауважують, що в усіх державах проєкти повітряного хабу створювалися лише за підтримки держави. Адже це інвестиція в майбутнє.

"Це золоте дно для України. Треба дещо попрацювати, трохи вкластися і за кілька років це може бути величезний економічний прорив. Не говорячи вже про геополітичний вимір цього рішення", - наголошує Едуард Юрченко, доцент Національного Транспортного університету.

Президент української авіатранспортної асоціації Микола Щербина передав членам комітету проєкти законів, які розробили за участі представників галузі і сподівається на їх ухвалення. Члени комітету вже рекомендували парламенту ухвалити за основу законопроєкти, які б зменшили податковий тягар на українських авіаперевізників. Тож тепер рішення має ухвалити Парламент.

Дмитро Фурдак

Залиште свій коментар

Вибір редакції