Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Зміцнення доріг бактеріями: до асфальту і бетону можуть домішувати спеціальні мікроорганізми

Ті мають надати автошляхам небаченої дотепер надійності.

Американські вчені запропонували зміцнювати дороги за допомогою спеціальний бактерій. "Споросарцина пастеурі" присутня в усіх пробах ґрунту і живе в Україні буквально під ногами, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Мікробіолог Андрій шукає її і паралельно заспокоює: "Всі ці організми для людини більш-менш безпечні". Бактерія сидить у сховищі, на око відрізнити її від інших неможливо. Збільшена, споросарцина на вигляд волохата, а корисна тим, що виробляє фермент "уреаза". Який разом із водою, сполуками кальцію, сіллю та вуглекислим газом утворює реакцію, результатом котрої є надміцна сполука, зовні схожа на крейду. Науковці прозвали її біобетон – розколоти який неможливо навіть спеціальним приладдям.

ВідеоБетонувати ґрунт уміє унікальна бактерія: науковці пропонують зміцнювати так дороги

Таке заявили науковці з Дрексельського університету в США. Специфічні мікроорганізми здатні буквально забетонувати ґрунт. Є вони і в Україні. ТСН зустрілась із науковцями, щоби збагнути, чи стануть бацили порятунком для українських доріг.    

Бетонувати ґрунт уміє унікальна бактерія: науковці пропонують зміцнювати так дороги

Віктор Стабніков тримає те, що до обробки розчином бактерій було звичайним піском. "Биоцемент може проникати на глибину кількох метрів і за рахунок цього може повністю перешкоджати проникненню туди вологи і, відповідно, руйнуванню бетону", - каже знавець.

Пара до неба і чорна суміш, яка сиплеться з установки заввишки з п’ятиповерховий будинок – так сьогодні виробляють дорожнє покриття. Машини можуть виробляти з вапна, бітуму, щебеню та подрібненого граніту сотні типів асфальту. Його ціна залежить від фракції граніту і кількості нафтової смоли та коливається від 2 до 6 гривень за кілограм. Виробники запевняють, що ями дорогах виникають не лише через різну якість асфальто-бетонної суміші, а й порушення технологій її транспортування, а також неправильну вкладання.

Взірці асфальту перевіряють у лабораторії та випробовують їх граничне навантаження – стискають пресом, нагрівають, охолоджують, розтягують тощо. Залежно від результатів дають гарантію – 30 років на найбільш стійкий, який, до прикладу, в Києві вкриває Південний міст, або ж до 10 років, яку зазвичай використовують з огляду на ціну. До суміші додають хімічні домішки. Бактерій у такому виробництві поки що не бачили – тільки на екскурсіях за кордоном. Наприклад, у Нідерландах мікроорганізми використовують для зняття фарби з металу і броні, щоби не використовувати хімію.

Кореспондент ТСН Олександра Мітіна

Залиште свій коментар

Вибір редакції