Росія вирішила позмагатися з США у розробці винищувача шостого покоління

Росія вирішила позмагатися з США у розробці винищувача шостого покоління

Фото: htka

Попри проблеми з літаком ПАК ФА, який відноситься до п'ятого покоління, у РФ заявили про розробку нового винищувача.

У російському обороно-промисловому комплексі вже почали лунати заяви про початок розробки винищувача шостого покоління. Слід зазначити, що такі оптимістичні заяви надходять на фоні затягування із виробництвом нового російського винищувача п'ятого покоління ПАК-ФА, який розробляється ще з 2002 року.

У ПАК-ФА існують проблеми з двигунами / Фото: wikimedia.org

При цьому у США аналогічний винищувач F-22 вже з 2001 року випускався серійно, а у 2012 році після виготовлення близько 200 літаків, виробництво було припинено. Зараз у США йдуть вже розробки літака шостого покоління, який відомий під назвою F/A-XX.

Саме поняття поколінь винищувачів має досить чіткі вимоги до літаків, які повинні відповідати певним критеріям. Головними вимогами до п'ятої генерації є використання технології стелс, можливість польоту на надзвуковій швидкості без використання форсажу, надманевреність та високий рівень комп'ютерізації бортових систем літака. А до шостого покоління вже висуваються зовсім фантастичні вимоги: ще більша малопомітність на радарах, можливість використання у безпілотному варіанті, надманевреність на надзвуковій швидкості та нанесення ударів на великі відстані.

І якщо у США досить обережно говорять про можливість появи такого літака лише у 2030-2050 роках, то в Росії запевняють, що вже через 12 років піднімуть такий  літак у повітря. Про це заявив, як передає РБК, голова дирекції програм військової авіації Об'єднаної авіабудівної корпорації Володимир Михайлов.

При цьому у США компанія Boeing вже демонструє свої концепти F/A-XX. Характерними рисами проекту є відсутність вертикального хвостового оперення, що повинно значно зменшити помітність літака на радарах.

Концепт F/A-XX від Boeing / Фото: Dvice.com

Ще одним можливим родоначальником шостого покоління може стати американський БПЛА X-47B від Northrop Grumman, який вже успішно використовується для тестування можливостей безпілотників нового покоління. Так, у 2013-2014 року, X-47B здійснив серію вдалих зльотів та посадок на авіаносець "Теодор Рузвельт", що довело можливість використання БПЛА у тісній взаємодії із пілотованою авіацією.

Сам X-47B побудований за схемою літаюче крило, що значно зменшує помітність на радарах, а розміри безпілотника, розмах крила 19 метрів, повністю відповідають винищувачу. Але про польоти навіть на надзвуковій швидкості чи надманевреність у X-47B мова ще не йде, як і про розробку пілотованого варіанту.

X-47B на авіаносці "Теодор Рузвельт" / Фото: U.S. Department of Defense
 

Слід також зазначити, що у США йдуть випробування гіперзвукових крилатих ракет, які можуть стати головною зброєю винищувачів шостого покоління. Такі ракети мають розвивати швидкість у 5 000-11 000 км/год (рекорд швидкості у літаків 3529 км/год у американського SR-71). При цьому у цій сфері були досягнуті досить високі результати. Так, ще у 2004 році американський безпілотник X-43 досяг рекордної швидкості у 11 200 км/год.  А зараз йдуть випробування крилатої ракети X-51, яка може замінити відомі Tomahawk.

Такі швидкості, із поєднанням з високоточною системою наведення, дозволяють наносити руйнівні точкові удари по цілям, які захищені сучасними засобами протиракетної оборони. Ці розробки ведуться у рамках нової ініціативи Міноборони США, яка полягає у нанесенні глобального блискавичного удару без використання ядерної зброї. У ролі головних цілей для такого удару розглядаються райони базування міжконтинентальних балістичних ракет та командні пункти, що дозволить уникнути ядерного удару у відповідь.

Крилата ракета X-51 / Фото: aurorasito

Нагадаємо, що у США закінчуються роботи зі створення першого у світі есмінця, який побудований за технологіями стелс.

Повʼязані теми:

Наступна публікація