Пролітаючи над гніздом "Антонова":
як народжується український літак Ан-178.
"Антонов" створює унікальний транспортний літак АН-178, який може використовуватися як у цивільній авіації, так і для військових потреб Міністерства оборони України.

Конструктори надихалися попередніми успішними моделями - АН-148 та АН-158 - які літають у багатьох країнах світу, зокрема, у країнах СНД, а також у Кореї, на Кубі.

Генеральний конструктор "Антонова" Дмитро Ківа поставив перед підлеглими задачу зробити такий літак, який займе на ринку нішу середніх транспортних літаків. Відтак, новий АН-178 повністю замінить улюбленця конструкторів АН-12.

Літак зможе перевозити багато видів вантажів та контейнерів. Максимальна місткість - це два морських контейнери, які мають дуже великі габарити. Крім того, у літак може заходити і самохідна техніка.
Військова тема
Окрім цивільних вантажів, літак зможе перевозити і бойову техніку. Він обладнаний автономними засобами завантаження. У верхній частині фюзеляжа АН-178 встановлені спеціальні завантажувальні пристрої, які можуть підняти вантаж, затягнути його у фюзеляж та опустити.

Примітно, що літаку АН-178 для доставки вантажів не обов'язково буде сідати на землю - він має можливість скидати їх у повітрі. Під час десантування вантажів у польоті відкривається рамка літака, а спеціальна система у потрібний момент витягує парашути.

Крім того, літак може бути обладнаний для перевезення бійців Збройних сил, десантників та евакуації поранених із гарячих точок.
Більше півсотні десантників матимуть можливість розміститися на спеціальних місцях уздовж бортів фюзеляжа.
АН-178 народжується
повністю "у цифрі"
Літак протягом усього життєвого циклу - від самого виробництва до списання - підтримується інформаційними технологіями. Про компьютерне проектування розповідає заступник головного конструктора Віктор Казуров:

"У нас на жодному стелажі ви не знайдете конструкторської документації. На комп'ютері людина входить у структуру проекту, обирає, яке їй треба креслення, натискає - і у неї там збірка видна, є всі посилання, вся інформація, яке кріплення ставити тощо.

Ця інформація надається через інформаційну систему NX TeamCenter. Simens - розробник цієї системи. І ми зараз повністю працюємо у цій системі. Це нам дозволяє підвищити якість проекту, оперативно доносити інформацію".

Всі робітники, всі технологи цю програму освоїли. І сьогодні це, звичайно, підвищує рівень і кваліфікацію робітників та інженерів нашого підприємства.

Так само це дає можливість сьогодні співпрацювати на найвищому рівні з усім світовим авіаційним співтовариством, тому що в усьому світі сьогодні йдуть від паперу. І сьогодні, якщо ми цього не освоїмо, ми будемо говорити різними мовами".
У цеху поряд із АН-178 стоїть термінал, захований у захисний "саркофаг". За допомогою відповідної комп'ютерної програми робітники у будь-який час можуть передивитися проект та звіритися із кресленнями.
Дроти у літаку — як
нерви у людині
Після зборки фюзеляжа до майбутнього літака пристиковують крила, встановлюють оперення та починають наповнювати його електронікою.

Дроти у літаку, наче нерви у людині, зазначає заступник конструктора Віктор Казуров. Вони керують усім. Літаки зараз практично на 100% електричні, усе керування - електро-дистанційне.

На часі триває насичення літака Ан-178 дротами. Робітники саме монтують усі системи та прокладають дроти в АН-178.
Електронне начиння у повітряному судні керує усім. Літак "живе" за рахунок того, що керуючі сигнали йдуть по дротах.
АН-178 - нова сторінка у
сімействі літаків АН-148
На літаках сімейства АН-148 було реалізовано посадку на ґрунтові смуги трьох категорій, в тому числі - сліпа посадка. Тобто пілот зовсім не торкається управління, система сама веде літак в автоматичному режимі і садить його. Після цього пілот вже може вимикати двигун, гальмувати тощо.

Шасі, які будуть встановлені на літак АН-178, дозволять йому навіть змінювати рівень підлоги - ДП "Антонов" володіє технологіями так званого присідання літака. Так, найбільший у світі літак АН-225 "Мрія" може опускати ніс або хвіст, щоб йому було зручно заїжджати.

Для першої серії АН-178 були замовлені сталеві шасі з РФ, проте у планах "Антонова" - переходити на титанові, які поставляє Южмаш. Титанові шасі - це новий рівень. Більш міцний матеріал забезпечує стійкість шасі, які постійно перебувають у зоні корозії.
Цей літак повторить всі досягнення, які були у сімейства. Це, зокрема, стосується і шасі. Для АН-178 шасі доставляють із Нижнього Новгорода. Основне шасі вже встановлено у передній частині літака.
У перші польоти Ан-178
відправлять без "носа"
У польоті через обтікання літака повітрям показники його датчиків спотворюються. Скажімо, якщо встановлені на носі повітряного судна прилади показують швидкість 800 км/год, то датчики на фюзеляжі нараховують лише 740 км/ч. Відтак, щоб звести їхні показники до одного знаменника, у перші польоти літак відправляють зі спеціальним обладнанням.

На фото вище - це білий довгий носик з контрольними датчиками. Вони дають абсолютні дані - вимірюють кут атаки, швидкість, крен, ковзання тощо. Таким чином, цей носик виконує роль джерела достовірної інформації для всіх систем. І лише після того, як літак "навчили" правильно літати, на ньому встановлюється носовий кок.
Перед встановленням носового кока літак мають "навчити літати" за допомогою спеціального обладнання.
Носовий кок уже готовий і чекає біля літака.
"Антонов" планує збудувати
більше 200 літаків АН-178
Підприємство на часі проводить перемовини як із Міноборони України, так і з транспортними компаніями Європи та Азії. Крім того, багато компаній цікавляться кооперацією із "Антоновим" та можливістю спільного виробництва АН-178.