Міжнародну премію Global Teacher Prize 2014 року заснував арабський мільярдер Санні Варкі. Її мета – знайти найкращих учителів-новаторів з усього світу та відзначити переможця нагородою в 1 000 000 доларів.

2015 року найкращою викладачкою на планеті визнали американку Ненсі Етвелл, яка запропонувала викладати літературу у формі воркшопів із читання та письма. А 2017 року переможницею стала Меггі Макдоннел, яка боролася з проблемою самогубства серед підлітків у віддаленому селі на півночі Канади.

Навесні цього року громадська спілка "Освіторія" організувала національну премію Global Teacher Prize Ukraine, мета якої не лише знайти новаторів в освіті, а й підняти престиж професії вчителя. Переможець отримає 100 000 гривень, всебічну підтримку в заповненні заявки на світовий етап конкурсу та разом із п'ятіркою фіналістів поїде на Global Education and Skills Forum 2018 у Дубай, де й назвуть ім'я кращого вчителя у світі. Топ-5 номінантів також отримають рік безкоштовного підвищення кваліфікації від "Освіторії".

Організатори премії отримали 632 заявки та 2500 номінацій з усіх областей України і вже обрали топ-20 педагогів-новаторів, які змінюють життя дітей та систему освіти зсередини. Вони продовжать боротьбу за престижну вчительську премію у фіналі, який відбудеться в Одесі. Журі протягом трьох днів (16-18 вересня) буде оцінювати учасників "у дії", обере топ-5, а серед них — переможця, ім'я якого назвуть 7 жовтня.

Тож, знайомтеся з топ-20 кращих педагогів-новаторів України та обирайте свого фаворита (голосування в кінці сторінки). На вас чекають неймовірні історії вчителів, які мріють, надихають і змінюють життя ваших дітей уже сьогодні.
Назад
Оксана Коваленко, 48 років
#місінтеграція
Чому стала вчителем?

Я з дитинства спостерігала за своїм батьком, учителем математики, який відкрив для мене світ чисел, тому легко визначилася з вибором професії.

Інновації

Головні принципи моєї роботи: педагогіка партнерства, самомотивація учня до навчання, індивідуальний підхід, використання сучасних освітніх технологій та самоосвіта. Разом з учнями ми створюємо сайти та реалізовуємо міждисциплінарні проекти. Наприклад ми знайшли 25 задач відомих математиків ― Піфагора, Діофанта, Магницького, Ісаака Ньютона та інших ― і зробили анімований збірник.

Я співавтор підручників з інформатики та автор електронних книг, веду власний блог та постійно займаюся самоосвітою на платформі Prometheus: від основ програмування до психології стресу.

Правило життя

Підготуй учня, у якого зможеш навчитися сам.
Назад
Тетяна Веркалець, 37 років
#ІСТОРІОНАВТ
Чому стала вчителем?

У дитинстві я мріяла стати космонавтом, а потім у пошуках відкриттів опинилася на історичному факультеті. .

Інновації

Мій кабінет історії – творча лабораторія для учнів 5-11 класів. Тут вони створюють ідеї та втілюють у життя спільні проекти. Також я заснувала клуб "Дебати", який допомагає учням навчитися відстоювати власну думку та поважати чужу. Впроваджую методику викладання історії Голокосту.

Правило життя

Разом ми можемо все.
Назад
Вікторія Биркович, 29 років
#ГРОМАДЯНКАСВІТУ
Чому стала вчителем?

Я зростала у неблагополучній сім'ї і мріяла стати вчителем. Мій приклад доводить, що у дітей з таких сімей є шанс, є майбутнє.

Інновації

Вважаю, що головне завдання вчителя початкових класів ― навчити дітей критично мислити і аналізувати інформацію. Тому я розробила методику, за якою уроки ― це міні-дослідження з різних предметів.

Я також впроваджую інтегрований курс "Культура добросусідства", щоб виховувати дітей у загальнолюдських цінностях та з високим рівнем толерантності. Взяла участь в організації першого Фестивалю сім'ї в Ужгороді.

Правило життя

Педагог не навчає, виховує чи розвиває, а співпрацює з учнями, навчаючись і самовдосконалюючись разом із ними.
Назад
Надія Вовченко, 39 років
#АНГЛІЙКА
Чому стала вчителем?

Я завжди любила англійську і працювала з дітьми в мовних таборах як перекладач для волонтерів з Америки, Великобританії та Канади. Так все і почалося.

Інновації

Мої учні втілюють у життя різноманітні проекти. Іноземна мова, в нашому випадку, стає інструментом для вивчення інших предметів. Міжнародні проекти eTwinning, розроблені разом з учнями, перемогли в конкурсі "Проект року в Україні", "Проект травня 2017 в Україні" та увійшли до десятки кращих європейського конкурсу "Europe Helps ─ Does Europe Help?"

Правило життя

Учителі мають стати агентами змін.
Назад
Людмила Желєзняк, 58 років
#ВІДКРИВАЧАМЕРИКИ
Чому стала вчителем?

У мене була мрія: або навчати, або лікувати. В результаті я стала вчителем і намагаюся виховувати здорову націю.

Інновації

Використовую методики суспільної роботи (Learning by Serving), колективної взаємодії, повного фізичного реагування (Total Physical Response), комунікативного навчання (Communicative Approach).

Стала переможцем україно-американської програми TEA Program та Teaching English and American Studies.

Підтримую програму обміну шкіл Secondary School Exchange Program.

Отримала грант на "Обмін спеціалістами та проектами для школярів" від American Councils.

Дев'ять років співпрацюю з представниками освіти США. За цей час Верхньорогачицька школа стала школою-побратимом Riverside High School у місті Дюрем (Північна Кароліна, США) і реалізувала понад 10 проектів. Покращилося навіть життя селища: відремонтували дороги, школи, з'явився парк, майданчики та кафе для дітей.

Я двічі була нагороджена відзнаками уряду Сполучених Штатів "За високі досягнення у викладанні англійської мови та америкознавства".

Правило життя

Працювати для учня і з учнем в якості наставника, помічника, порадника, друга.
Назад
Наталя Гладких, 31 рік
#ІНКЛЮЗИВНА
Чому стала вчителем?

Коли в моєму училищі з'явився предмет "Корекційна освіта", замислилася над тим, що є діти, які не бачать, не ходять, не розмовляють, не чують або не розуміють, що їм говорять. Саме тоді вирішила працювати з дітьми, що мають комплексні порушення розвитку. Моя мрія ― зробити таких дітей "видимими" для суспільства.

Інновації

З 2009 року займаюся соціально-психологічною реабілітацією дітей з особливостями розвитку. Створила програми з розвитку музично-ритмічних здібностей, з професійного орієнтування, з розвитку акторської майстерності для молоді з інвалідністю та програму для першого в Україні Літнього міського інклюзивного табору денного перебування SPACE CAMP.

Правило життя

У дитині насамперед бачу дитину, а вже потім її інвалідність
Назад
Галина Загорулько, 37 років
#АНІМАТОР
Чому стала вчителем?

Я продовжила сімейну традицію: бабуся, мама та мій чоловік ― вчителі.

Інновації

Я створила власний медіапродукт "Лінгвістичні ігри" і навчаю українській мові, використовуючи анімацію. Заснувала гурток "Медіакультура", де ми разом із дітьми працюємо над зйомкою анімаційних фільмів. У 2015 році мої учні взяли участь у написанні режисерського плану та у зйомці анімації на пісню Світлани Тарабарової "Хочу жити без війни". Навчаю медіаграмотності своїх учнів, їхніх батьків та колег.

Правило життя


Мої методи не надзвичайні, я не застосовую нічого такого, що не є доступним. Потрібні лише бажання працювати, натхнення і веселий настрій ― і результат не примусить себе чекати.
Назад
Сергій Зайцев, 33 роки
#ТРАНСФОРМАТОР
Чому став вчителем?

У педагогічному університеті я майже розчарувався у виборі професії, але зустрів свою дружину, друга і колегу, теж майбутнього педагога. Вона надихнула мене і допомогла зрозуміти, що вчитель ― це моє покликання.

Інновації

Я навчаю дітей з особливими потребами, і моя головна задача ― адаптувати їх до сучасного життя. Доводиться самостійно добирати підручники. Українську мову і літературу ми вчимо через відеопрезентації, роботу з мультимедійною дошкою та за допомогою елементів піско-, арома- і кольоротерапії. Разом з учнями ми знімаємо відеоролики, презентації та буктрейлери, де діти пробують себе у ролі фотографів, режисерів, операторів, акторів та журналістів.

Правило життя

Моє завдання як учителя ― трансформація зі звичайної людини в Людину з великої літери.
Назад
Ольга Зелінська, 49 років
#ЕКСКУРСОВОДУСВІТЖИТТЯ
Чому стала вчителем?

Я вчитель уже в третьому поколінні: після матері, двох двоюрідних бабусь та тіток.

Інновації

Я люблю проводити уроки-екскурсії, щоб показати учням зв'язок із життям і прикладний характер знань. Наприклад, ми ходили на екскурсію у супермаркет, на ферму, до книжкового магазину, проводили дослідження на природі.

Понад 20 років я розробляю інтегровані уроки на стику різних дисциплін і активно використовую методи театральної педагогіки: наш самодіяльний міні-театр постійно виступає на шкільних святах, у підшефному дитячому садочку та в інших школах.

Правило життя

Коли чую: "Ви з мене зробили людину, я лише вам довіряю свою дитину", ― то розумію, що моя праця не марна.
Назад
Любов Ігнатюк, 63 роки
#ЕКОЛОГ
Чому стала вчителем?

Я мріяла бути журналістом і психологом, але знайшла себе в учительській професії.

Інновації


На уроках використовую віртуальні лабораторії та онлайн-сервіс Kahoot для тестування за допомогою смартфонів, часто поєдную біологію з хімією, іноземними мовами та літературою.

Я створила соціально-екологічний проект "ЕКОсфера": разом з учнями ми проводимо екологічні експерименти в лабораторії Бременського університету. Мої учні ініціювали створення проекту "Батарейки", який займається проблемами утилізації акумуляторів.

Уже 6 років мені вдається поєднувати педагогіку і свою дитячу мрію: на каналі "ВТВ+" веду авторську програму "Дивний сад" про рослини та ландшафтний дизайн. Також я написала підручник та хрестоматію з предмету "Етика і психологія сімейного життя".

Правило життя

За багато років я зрозуміла, що задача педагога ― навчити учнів користуватися своїм мозком.
Назад
Оксана Окулова, 49 років
#ХІМІК-БЛОГЕР
Чому стала вчителем?

Я завжди хотіла займатися наукою, та коли закінчила хімічний факультет ЛНУ ім. Франка, виявилося, що науковці не потрібні. Мені пощастило знайти місце вчителя у рідній школі. Вже через рік я зрозуміла, що це справа мого життя, а наукою можна займатися разом з учнями.

Інновації

Разом з учнями веду блог, де ми ділимося своїми дослідженнями. Наприклад, для рубрики "Цікаві досліди з аптеки" діти відшуковують в інтернеті різні експерименти з доступними препаратами, а потім на уроках ми проводимо досліди.

Для запам'ятовування хімічних елементів учні створюють карти у програмі Flashcards від Microsoft, опановують скрайбінг і навіть використовують гру Minecraft для створення моделей молекул. Перші спроби моделювання хімічних процесів здійснили у програмі для створення ігор KoduGameLab. А ще ми запустили проект на краудфандинговій платформі GoFundEd і придбали планшети для кабінету хімії.

Правило життя

Навчання — це не просто передача знань, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
Назад
Владислав Качур, 31 рік
#ЛІНГВІСТ
Чому став вчителем?

Завдяки своєму вчителю англійської я визначився з професією ще у школі. Там я провів своє перше наукове дослідження з лінгвістики і став дипломантом Малої Академії наук України.

Інновації

Я розробив електронні посібники з країнознавства "Welcome to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland", "English with Pleasure" та "Deutsch mit Spaß" за новою навчальною програмою. На уроках англійської використовую елементи гейміфікації, інтерактивні вправи на базі інтернет-платформ Kahoot, LearningApps, а також арт-терапію.

У 2015 році увійшов до рейтингу вчителів-новаторів за версією "Microsoft Innovative Educator Expert".

Правило життя

"Життя – це не пошук себе. Життя – це створення себе". Бернард Шоу.
Назад
Антоніна Показій, 56 років
#ВІЧНИЙСТУДЕНТ
Чому стала вчителем?

Прикладом для мене став мій учитель математики, уроки якого я дуже любила. Він надихнув мене вступити до педагогічного університету, а згодом теж стати педагогом.

Інновації

Я створила для своїх учнів сайт "GeoGebra", який вчить користуватися програмою з прикладного вивчення математики. Також проводжу вебінари на своєму YouTube-каналі.

Розробила методики викладання елементарної математики, які лягли в основу доуніверситетської підготовки НТУУ "Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського".

Я не лише навчаю, а й сама весь час навчаюся: брала участь у Всеукраїнському тренінгу "Освітня гра Minecraft у школі" від Microsoft у Britannica School та у заході "Hack The Classroom" за підтримки British Council Ukraine. Наразі беру участь у Всеукраїнському проекті "Хмарні сервіси в освіті" та опановую Microsoft Office 365.

Правило життя

Найцікавіше у житті – це здобувати нові знання та ділитися ними.
Назад
Наталія Наддур, 45 років
#ІНЖЕНЕР
Чому стала вчителем?

У дитинстві я цікавилася наукою і технікою, тому обрала фах інженера-будівельника. Так сталося, що я переїхала працювати у Ліван, але для роботи з іноземцями мені не вистачало знання англійської мови. Я закінчила лінгвістичний факультет філіалу Мічиганського університету (Бейрут) і після цього зрозуміла, що хочу викладати. У Лівані працювала в американському коледжі, тож в Україну повернулася з іноземним педагогічним досвідом ― і стала вчителем англійської мови.

Інновації

Я використовую власну технологію навчання "VITAL SKILLS OF COLLABORATION", головні принципи якої: лінгвістична здогадка, полілінгвізм, вдумливе читання тексту, створення власних сайтів, ведення блогів і зйомка відеопрезентацій.

Мої учні щодня читають Daily Mail, New York Times та Guardian. Вміють виступати публічно, володіють голосом, мовою тіла та жестів, можуть змістовно продіагностувати текст, використовують теги й маркери. І все це англійською.

Крім викладання англійської мови та економіки, я два роки керую шкільною командою "Юні інспектори руху".

Правило життя

Правило трьох "R": respect for yourself (повага до себе), respect for others (повага до інших), responsibility for all your actions (відповідальність за всі свої вчинки).
Назад
Паул Пшенічка, 71 рік
#КОСМІЧНИЙ
Чому став вчителем?

У моїй рідній сільській школі були добре укомплектовані кабінети хімії і фізики, була прекрасна бібліотека і майстерні. А навчали нас чудові викладачі, які терпляче ставилися до всіх наших витівок. Цей досвід переконав мене стати вчителем, і я не помилився з вибором.

Інновації

У 1991 році я створив для обдарованих учнів наукове товариство "Квазар", воно і досі успішно діє. Це середовище для командної роботи, вільне від класів, оцінок та іспитів. 55 членів МНТ "Квазар" взяли участь у 115 конференціях, турнірах, олімпіадах та конкурсах і реалізували понад 150 дослідницьких проектів.

Написав кілька підручників із фізики. Про свої новітні практики розповідав на виступі TEDxKyiv. Постійно беру участь у міжнародних конференціях з фізики та астрономії. Я голова журі секції інженерії "Міжнародної конференції молодих учених ICYS".

У 2005 році Масачусетський технологічний інститут присвоїв малій планеті № 21389 моє ім'я ― "Пшенічка".

Правило життя

Подавати матеріал у захопливій формі, створювати на уроці і в позаурочний час ситуації успіху, шукати істину разом з учнями.
Назад
Оксана Ратушняк, 44 роки
#ДОСЛІДНИЦЯ
Чому стала вчителем?

Бути вчителем — моя дитяча мрія. Бо майже всі в родині були викладачами: бабуся — зарубіжної літератури, тітка — української мови та літератури, а мати і батько — вчителі фізики, астрономії та креслення.

Інновації

Мій метод: навчання – це дослідження. Я вчу дітей аналізувати інформацію, критично мислити, висувати гіпотези. Хочу, щоб вони відчули себе справжніми винахідниками, першопрохідцями у науці. У роботі застосовую інформаційно-комунікаційні технології Plickers, сервіс Prezi, Learning Apps.

У 2016 році отримала нагороду "Кращий за професією" у номінації "Кращий вчитель" за авторський тренінг "Права людини в школі".

Правило життя

Завжди думати, бачити, чути і відчувати серцем.
Назад
Сергій Хараху, 47 років
#ЗАХИСНИКВІТЧИЗНИ
Чому став вчителем?

Через любов до атласів і мапи світу я вступив до Львівського національного університету і отримав професію вчителя географії. Завжди займався спортом і за часів студентства організував дитячий баскетбольний клуб. Моє захоплення спортом та педагогіка врешті-решт поєдналися, і наразі я викладаю предмет "Захист Вітчизни".

Інновації

Ми вивчаємо концепцію глобальної безпеки на прикладі інших країн, способи протидії хакерським атакам, кіберзлочинності і світовому тероризму. Для мене важливо, щоб діти усвідомлювали роль людини у творенні миру.

Практичні військово-польові заняття ми проводимо у вигляді дводенного вишколу у Карпатах. Це моя власна ініціатива, яку підтримала громада та ветерани АТО. Беру участь у міжнародних літніх таборах, таких як табори української мови для українців зі сходу та діаспори, а також "Джерела толерантності", які проходили в Україні, Молдові та Грузії.

Разом з учнями ми одними з перших вийшли на Євромайдан (я досі є сотником Народної Самооборони Львівщини). Зараз допомагаємо випускникам гімназії, які героїчно боролись у зоні АТО, та дітям-сиротам.

Правило життя

Ти успішний тоді, коли учні відчувають, що ти ведеш уперед, що ти не залишився осторонь прогресу, не втратив темп життя, що ти у мейнстрімі.
Назад
Анна Савіцька, 51 рік
#ЖИТТЄСТВЕРДНА
Чому стала вчителем?

На професію вчителя мене надихнула історія матері. Маленькою вона лишилась сиротою і змушена була тяжко працювати у прийомних батьків. Провела у школі один-єдиний день, куди крадькома втекла. За це її чекало суворе покарання.

Я твердо вирішила, що буду навчати дітей незалежно від їхнього походження, статків чи кольору шкіри, бо кожен має право на освіту.

Інновації

Я одна з перших почала використовувати інтерактивні технології на уроках. Спочатку це був просто мій ноутбук, а зараз ми з учнями вже малюємо у смартфоні літери за допомогою Clarisketch, перевіряємо знання через "Siri" з Apple iPhone, проводимо Skype-зустрічі з іншими школами України і навіть конструюємо та управляємо ІоТ-роботом з Lego.

Я пишаюся здобутками своїх учнів. Наприклад, один із них — Степан Чоп — працює у Google Ireland фахівцем із продуктів Google та експертом у роботі з Google Apps.

Правило життя

Свій внесок у професію, навчання дітей, у розвиток школи я зробила, роблю та робитиму надалі. А інакше ми для чого?
Назад
Олександр Чучаєв, 31 рік
#БАГАТОБОРЕЦЬ
Чому став вчителем?

Не думав, що стану вчителем, оскільки професійно займався багатоборствами (рукопашний бій, стрільба, орієнтування на місцевості) і планував пов'язати своє життя зі службою у Збройних Силах України. Завдяки одному випадку зрозумів, що служити своїй Вітчизні можна, тримаючи у руках долю підростаючого покоління.

Інновації

На уроках історії я завжди використовую веб-квести та комікси. Зараз разом з учнями ми працюємо над створенням "Історії Благовіщенського району в коміксах", який плануємо видати у березні.

Впроваджую метод альтернативної історії: вивчаючи тему, мої учні відповідають на питання на кшталт "Як би розвивалася Україна, якби Богдан Хмельницький не підписав Переяславську угоду?" або "Наскільки змінився б світ, якби європейських революцій XVII – XVIII ст. не відбулося?". Такі розмірковування виховують у дітей відповідальність перед історією і усвідомлення того, що кожен може змінити її хід.

Щоб закріпити знання з історії України, я проводжу велоквести "Пізнай своє минуле". Це дві години на велосипедах по місту, творчі завдання з історії України, розгадування ребусів та пошуки історичних пам'яток. Оскільки я сам з юності займаюся рукопашним боєм, залучаю і дітей до спорту.

Правило життя

Успіх, за моєю філософією, це постійний рух уперед. Стрімка кар'єра та мільйонні зарплати не обов'язкові. Успіх — це коли ти щасливий від того, що робиш.
Назад
Станіслав Федосєєв, 27 років
#МАТЕМАТИК
Чому став вчителем?

Я вирішив стати інженером-будівельником. Про всяк випадок подав документи ще у Криворізький педагогічний університет на спеціальність "математика", яка завжди мені так подобалась. У результаті мене взяли в обидва виші, але обрав я професію вчителя і не жалкую.

Інновації

Я навчаю математиці та логіці через інтерактивні технології: влаштовую вебінари, веду з учнями чати у Viber, Skype та у соціальних мережах, а самі вони знімають математичні влоги.

Працюю за методикою перевернутого уроку, коли учні виступають у ролі вчителів. Завжди намагаюся наблизити математику до життя, тому разом з учнями ми реалізуємо такі проекти як "Ремонт кімнати", "Покупки в акційний період", "Здоров'я людини у цифрах" та "Планування сімейного бюджету".

Літературні хвилинки морально-християнського змісту та логічні фізкультхвилинки стали вже традиційними елементами моїх уроків. Я також займаюся волонтерською діяльністю у християнських таборах з дітьми з особливими потребами.

Правило життя

Моя робота – це постійне навчання і самовдосконалення, це можливість нести добро і виховувати у своїх учнів щирість, дружелюбність та працьовитість.
#ТОП-20
Результати голосування