Її звати Віка. Вона отримала диплом економіста, перевчилася на флориста, мріяла поїхати до сонячної Італії, навіть записалась на мовні курси…. Але поки що з закордону бачила лише турецькі ол-інклюзіви. Тамтешні готелі дуже дружні до родин, а у Віки вже двоє хлопчиків. У неї все добре. Після другого декрету вона разом з подружкою відкрила кафе і працює там арт-директором. З нею вітаються постійні клієнти, їй замовляють букети до свят, вона проводить творчі майстер-класи дітям. Її знають у маленькому районі. Її люблять. Помічають, коли Віка зникає на тиждень-другий. Інколи Віка не усміхається. Це теж разюче помітно. Але у всіх буває поганий настрій, і хто не хворіє? А з дітьми - так це ж постійні лікарняні, всі ж знають… Персонал, батьки дітей з сусідської школи, айтівець Діма, який любить місцеві сніданки, навіть подружка – не запитують. Вони не лізуть. Їх це не обходить. Чужа справа.
Віка тижнями не виходить за двері квартири, бо чекає, коли зійдуть синці. Молиться не отримати нові, бо тоді термін домашнього арешту подовжиться. А вона хоче до людей. Вони – її розрада. І вона не хоче, щоб усі знали, що Вікин ідеальний чоловік її б'є. Вона щоразу просить синів не бовкнути. Вона мастить синці, чекає і постійно прокручує свою особисту хроніку: де схибила цього разу? У чому винна, що не те ляпнула, як викликала гнів... як не дратувати його завтра?
Її звати Тома, Оля, Наталія, Люда… Вона - кожна третя жінка в Україні.
Не всі портрети жертв насильства – жіночі, не всі зносять систематичні побої, інколи це, справді, разовий випадок. Далеко не всі мають вищу освіту і ідеальні життя з боку.
Але це перший міф, який спочатку довелося розбити мені для себе (а потім я дізналася, що українські соціологи вже підтвердили це цифрами):
- домашнє насильство – не є прерогативою бідних, неосвічених та «неблагонадійних»
- просто хтось краще ховається, а чиїсь побої – на видноті