Вчені виявили найгарячішу екзопланету

Небесне тіло приблизно в 2,88 рази важче і в 6,75 рази об'ємніше від Юпітера.

Астрономи виявили найгарячішу екзопланету.

Про це повідомляє Nature.

Температура зверненого до світила боку атмосфери гарячого юпітера KELT-9b (HD 195689 b) становить 4,6 тисячі кельвінів (близько 4327 градусів Цельсія, як у помаранчевого карлика). Умови в газовій оболонці небесного тіла такі, що, ймовірно, в ній немає молекул (матерія перебуває в атомарному або іонізованому стані). Екзопланета обертається навколо материнської зірки KELT-9 (HD 195689) з періодом 1,48 діб і на відстані 0,03 астрономічної одиниці. Небесне тіло приблизно в 2,88 рази важче і в 6,75 рази об'ємніше від Юпітера. Світило KELT-9 приблизно в 2,5 рази важче і 13,14 рази більше від Сонця. Ефективна температура поверхні зірки — 10,17 тисячі кельвінів (Сонця — приблизно 5,8 тисячі кельвінів), спектральна класифікація - небесне тіло розташовується між зірками типів A і B.

Раніше найгарячішою екзопланетою вважалася WASP-33 b (HD 15082 b), температура поверхні якої оцінюється в 3,3 тисячі кельвінів. Згідно з новим дослідженням, від свого світила KELT-9b отримує в 700 разів більше рентгенівської радіації, ніж WASP-33 b.

Нагадаємо, що на орбіті ультрахолодної червоної карликової зірки TRAPPIST-1, розташованої за 40 світлових років від Землі, обертаються мінімум сім екзопланет, які схожі за розмірами на Землю.

Планети обертають навколо TRAPPIST-1 в так званій "зоні життя" - області, де достатньо світла і тепла для того, щоб вода перебувала в рідкому стані.

На думку вчених, на трьох з них потенційно може існувати життя і є вода.

У NASA додають, що не мають багато інформації про екзопланети, крім їх розмірів і відстані до зірки.

NASA виявила сім екзопланет, які схожі на Землю