Після смерті Джобса експерти пояснили феномен ненависті до Apple

Звідки взялися "покірні вівці Apple"? На думку експертів, геніальність Стіва Джобса відштовхувала від нього людей.

Помер Стів Джобс_27
AFP
RIP Стів Джобс
Західна преса проводжає в останню путь Стіва Джобса - співзасновника та багаторічного керівника й ідейного натхненника корпорації Apple, який помер 5 жовтня. Поки фанати прощаються зі своїм кумиром та бажають йому "спочивати з миром у iРаю", ЗМІ пригадали про феномен ненависті до Джобса.

В Інтернеті, та й в житті легко зустріти людей, які із задоволенням зізнаються в ненависті до Джобса і всього, що він символізує, зауважує оглядач The Guardian Чарльз Артур. Часто звучить слово "sheeple" - "покірні вівці Apple" – яке означає покупців "Маків" і "айфонів". Огульники вважають Apple "гігантським обманом".

RIP STEVE JOBS

КІНЕЦЬ ЕПОХИ: СТІВ ДЖОБС ПІШОВ З ЖИТТЯ

Як пояснили експерти, придбання чи використання товарів, які пробуджують у нас сильну емоційну реакцію, неминуче буде відштовхувати тих, хто цих почуттів не розділяє.

"Apple чудово вміє вселяти в користувачів своєї продукції сильні позитивні емоції", - зауважив Дон Норман, який вивчає емоційний відгук на дизайнерські й конструкторські розробки.

Так, сенсорний екран "айфона" був не найпершим у своєму роді, але виявився кращим серед конкурентів. "Дотик - дуже важливе почуття, з дотиками до людей і речей пов'язана маса людських емоцій", - підкреслює Нортон. Якщо на комп'ютері з клавіатурою люди плутаються в меню, то перехід зі сторінки на сторінку в "айфоні" - це "інтимний акт, навіть не клацання пальцем по екрану, а ласка", - вважає експерт.

Але дія породжує протидію, а емоції - негативні емоції. Критики кажуть, що у продукції Apple замало опцій, за технічними характеристиками вона не найбільш досконала, але при цьому дорожча.

Цікаво, що до аналогічних товарів - наприклад, Kindle Fire - люди ставляться індиферентно, хоча ціни не нижчі, а виробництво організоване в тому ж Китаї.

Норман пояснює сильну емоційну реакцію особливим дизайном Apple. "Геніальний дизайн легко привертає людей до ​​вашої віри, але інших людей він відштовхне. Тому потрібна готовність ображати людей, виробляти товар, свідомо знаючи, що багато людей його зненавидять", - говорить Норман.

Якщо ж компанія намагається догодити всім і кожному - Норман вважає, що цим грішить Microsoft, - виходить щось безлике, що не вселяє справжньої любові.

ТОП-5 ВИНАХОДІВ СТІВА ДЖОБСА

Один з найяскравіших випадків "епплофобії", про який згадують ЗМІ, мав місце кілька років тому в Чикаго, де 61-річний нетверезий пенсіонер Річард Грілло вийшов на вулиці міста, щоб висловити своє несхвалення суспільству, де в розпал економічної кризи хтось продовжує бенкетувати, ступаючи по кістках невдах.

Під роздачу потрапили ресторан з підозріло чистою вітриною і один із чиказьких магазинів Apple Store. У поліцейському відділку з'ясувалося, що пенсіонера-анархіста не влаштував iPhone, що стоїть на вітрині, і камінь він кидав не в скло, а саме в макет телефону.

І у своїх почуттях цей старий дивак не є одинаком. Є цілий соціальний прошарок, який публічно зізнається у нелюбові до "яблучної" продукції. Навесні цього року соціологи виявили, що більшість (57%) власників мобільних пристроїв на базі операційної системи Android ніколи не куплять iPhone через "ненависть до Apple".

Деякі власники Android-пристроїв (31,2%), втім, визнали, що могли б обзавестися iPhone - але лише за умови, що смартфони від Apple почнуть працювати зі сторонніми додатками. 7% користувачів Android не подобаються "завищені ціни" на продукцію Apple, а 6% не влаштовують способи введення тексту та організація роботи з електронною поштою.

Читайте також:

Стіва Джобса поховають за буддистським обрядом

Гейтс попрощався з Джобсом його улюбленою фразою

Топ-5 телефонів, здатних скласти конкуренцію iPhone5

Мільйони фанатів Apple прощаються з Джобсом: Спочивай з миром в iРаю

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: