Усе про автомобіль Mini Cooper: що це за хетчбек та чим саме він приваблює

​​​​​​​Ця модель є однією з найкращою в сегменті невеликих авто.

Усе про автомобіль Mini Cooper: що це за хетчбек та чим саме він приваблює

© Unsplash

Mini Cooper має дуже яскраву історію, яка триває вже 60 років. За цей період він став одним із найпопулярніших британських автомобілів, і вважається класикою Туманного Альбіону.

ТСН.ua розповідає про цю модель, яку люблять у всьому світі.

MiniCooper 1961 року

Перший оригінальний Cooper був побудований у 1961 році на базі першої моделі Mini. Конструктор перегонових автомобілів Джон Купер полюбив Mini за його надійність та керованість і вирішив надати йому більш потужний двигун об'ємом 997 куб., пару карбюраторів SU, які допомогли збільшити потужність до 55 кінських сил, нову коробку передач, передні дискові гальма та нове контрастне двоколірне забарвлення, яке потім передавалося всім моделям марки.

Автомобіль запланували для участі у ралі, тому за вимогами для цього компанія випустила 1000 примірників моделі. Зрештою, двигун об'ємом 997 куб. см був замінений на версію з 998 куб.

© Classicdriver

MiniCooperS 1961 року

1963 року автомобіль вирішили оновити і випустили Mini Cooper S, який отримав ще більш потужний двигун об'ємом 1071 куб. см. та великі дискові гальма. До оновлення моделі в 1964 році було продано 4030 моделей.

До речі, цього ж року Cooper став першим на одній із найпрестижніших ралійних гонок – Ралі Монте-Карло. Перемога над більш потужними та великими автомобілями назавжди вписала його в історію автоспорту. Аналогічне досягнення машині вдалося повторити в 1965, 1966 (згодом перемогу скасували) та 1967 роках.

Також були випущені дві інші моделі S. Вони були зроблені спеціально для кільцевих гонок "Under 1000cc" та "Under 1300cc". Двигуни мали робочий об’єм 970 куб. см і 1275 куб. см відповідно. Модель із меншим двигуном сприйняли погано, і до 1965 року було побудовано всього 963 екземпляри. Інше авто виробляли до 1971 року.

MiniCooper 1970-х та 1980-х років

Наприкінці 1970-х та 1980-х років були випущені нові моделі, які значною мірою були засновані на оригінальних моделях Cooper та Cooper S. Проте через конкуренцію з новими, більш сучасними невеликими автомобілями, продажі Mini почали падати. У 1981 році оригінальний Mini востаннє потрапив у першу десятку найпопулярніших автомобілів Великої Британії.

MiniCooperS 2000 року

2000-го, після 40 років випуску, вийшла остання модель оригінального Mini. Це був червоний Cooper Sport. Зовні це був майже той самий MINI, що і раніше. Він мав ту саму дуже коротку передню частину з прямолінійною панеллю, яка поєднувала пару круглих фар і хромовану решітку радіатора. Набір додаткових протитуманних фар був у списку опцій. З боків збільшені колісні арки мали пластмасові форми для покриття ширших легкосплавних дисків діагоналлю 13 дюймів.

Всередині він вміщував чотирьох пасажирів, що стало стандартом ще у 1960-х роках. Його низько встановлені сидіння дозволили навіть високим людям вміститися в салоні. Також автомобілю додали сталеві балки всередині дверей для посилення захисту. З тієї ж причини Mini почав встановлювати подушку безпеки водія в кермо.

Машину оснастили 1,3-літровим двигуном, який видавав до 63 к. с. Він працював у парі з чотириступеневою механічною коробкою передач, яка передавала потужність на передні колеса.

© Classicdriver

MiniCooperR50 2000 року

BMW придбав Mini 1994 року, і через шість років вони модернізували її заводи та почали випускати модифіковані сучасні моделі, дизайн яких заснований на оригінальних автомобілях британської марки.

Наприкінці 2000 року вийшла перша модель Mini, яку вони створили разом із BMW. Це був Cooper R50 з фірмовим екстер'єром, і за шість років його виробництва вдалося продати понад мільйон одиниць.

Хетчбек став більше предметом моди, ніж транспортним засобом. Він коштував дорожче, ніж більшість доступних невеликих автомобілів, але клієнти преміум-класу про це не переймалися. Залежно від комплектації автомобіль спереду мав решітку радіатора, яку обробляли хромом або в колір кузова. Для версії з наддувом (Cooper S) автовиробник встановив повітрозабірник на капоті.

Всередині автомобіль відрізнявся від усіх інших на ринку. Автомобіль отримав абсолютно новий інтер'єр, який включав перемикачі, натхненні літаками Другої світової війни, і великий круглий циферблат, розміщений на верхній частині приладової панелі. Хетчбек мав низькі сидіння, а перемикач передач був виконаний у стилі ретро. Розкладна лавка ззаду вміщувала двох пасажирів.

Під капотом Mini пропонував на вибір три двигуни. 1,4-літровий агрегат встановлювали для конкретних ринків, а решта світу отримала 1,6-літрову версію. Модель Cooper S оснащували 1,6-літровой силовой установкой з наддувом. Пізніше з'явилася дизельна версія, яку вони перенесли з Toyota. Одним із ключових елементів автомобіля стала незалежна підвіска у всіх кутах, що було унікально для невеликих авто.

© Evo.co.uk

MiniCooperR56 2006 року

BMW дозволило Mini відновити своє відоме британське ім’я на ринку зі свіжим автомобілем, але зі стилем, який нагадував колишнього чемпіона Ралі Монте-Карло.

Друге покоління хетчбека, яке називалося R56 було випущено в 2006 році, і воно мало майже такий самий вигляд, як і його попередник. Водночас зі схожим дизайном це був абсолютно новий автомобіль. Поворотники на нових фарах мали вигляд подібний до моделей 2000-го модельного року, але були іншими. Загалом передня частина була характерна для Mini.

Всередині машина також отримала схожий стиль з попередником, але їй встановили великий спідометр у центрі. За кермом розташовувався великий тахометр з РК-дисплеєм для бортового комп'ютера. Для пасажирів передніх сидінь місця було достатньо, але для задніх було мало простору для ніг.

Під капотом Mini 2006 року встановили двигуни нового покоління, розроблені спільно BMW та Peugeot. Вони замінили старіші 1,6-літрові агрегати від Chrysler. Залежно від версії агрегату вони комплектувалися зі стандартною 5- або 6-ступеневою "механікою". У списку опцій була автоматична коробка передач.

MiniCooper 5 Door 2014 року

BMW взяла і перетворила Mini на модний, преміальний маленький автомобіль, від якого захоплювалися у всьому світі. Проте у нього були проблеми з місткістю пасажирів, тому марка випустила у 2014 році 5-дверний хетчбек.

Можливо, він став менш привабливим, але точно набагато практичнішим. Ззаду стало більше місця, і звідти тепер можна було вийти через окремі двері, а не передні. Хоча місця для ніг все одно було не дуже багато через через колісну базу 2567 мм.

Інтер'єр зробили відповідним для автомобіля преміум-класу. Навігація, різні налаштування для водіння, чудова звукова система та розкішне оздоблення виділили його з поміж конкурентів.

Для моделі були доступні 5 ДВЗ (три бензинові агрегати і два турбодизеля) та одна електрична версія. Вершиною діапазону є Cooper JCW (John Cooper Works), який мав потужність 306 к. с. Стандартна версія досі мала невеликий 1,2-літровий агрегат, який мав всього 75 к. с. Залежно від двигуна були доступні трансмісії з 6-ступеневою механічною, 6 або 8-ступеневою автоматичною чи 7-ступеневою коробкою передач із подвійним зчепленням.

© autoevolution.com

MiniCooper 2014 року

Стандартна версія з трьома дверми також продовжила виходити. У 2014 році презентували її нове покоління, яке отримало дещо більші габарити. Хетчбек мав і далі бути провідним невеликим автомобілем преміум-класу, тому отримав значні оновлення у всіх сферах: від задоволення від водіння, якості та до індивідуальності.

Новий Mini став на 98 мм довший, на 44 мм ширший і на 7 мм вищий, ніж його попередник, а колісна база збільшилася на 28 мм, що дозволило покращити комфорт на поворотах та під час руху, а також збільшити простір у салоні.

Передня і задня частини отримали більшість візуальних покращень, а в інтер'єрі з'явилися нова кольорова палітра, оновлені форми, нова комбінацію на приладовій панелі, дисплей та функція Mini Connected XL Journey Mate з інформацією про дорожній рух у реальному часі.

Mini JohnCooper Works Hardtop 2014 року

У грудні 2014-го також вийшов Mini John Cooper Works Hardtop, який був дуже схожий на версію Cooper S. Зовні він отримав інший передній бампер із більшою кількістю вентиляційних отворів, трохи модифіковану задню частину, а також набір нових дисків та білих покажчиків повороту, що містяться у світлодіодних фарах.

Всередині новий JCW Hardtop оснащений сидіннями в агресивному стилі, обтягнутими тканиною Dinamica, перфорованим шкіряним кермом, алюмінієвими педалями та перемикачами. Також автомобіль отримав нову підвіску та електромеханічний гідропідсилювач керма, DSC, DTC, електронне блокування диференціала та регулювання амортизатора.

© autoblog.com

MiniCooper 5 Door 2018 року

Mini був першим невеликим автомобілем преміум-класу, і він зберігав цю перевагу протягом багатьох років, поки інші виробники автомобілів не почали створювати конкурентів. Але британському бренду вдалося зберегти свій блискучий імідж на ринку.

2018 року вийшла нова версія 5-дверного варіанту. Водночас інженери компанії також розтягнули 3-дверне авто та скоротили йому передні двері. Зовнішній вигляд був майже таким же, але тепер з короткими передніми та задніми звисами та майже вертикальною передньою панеллю.

Новий 5-дверний Mini зберіг круглі фари, які зробили автомобіль таким популярним у всьому світі. Решітка лишилася маленькою. Хетчбеку не був потрібен більший повітрозабірник, оскільки більшість його двигунів були маленькими. Для більш спортивних версій, таких як Cooper S та John Cooper Works, інженери встановили повітрозабірник на капот.

У салоні зберігся дизайн у стилі ретро, але деякі деталі були оновлені. Були встановлені нові екрани на панелі приладів та сенсорний дисплей посередині центральної консолі. Місця ззаду було достатньо для трьох худорлявих пасажирів. Багажник був досить великим для певних покупок, але для шопінгу довелося складати задні сидіння.

Однією з найважливіших особливостей Mini була задня незалежна підвіска, яка зробила автомобіль дуже комфортним для свого класу. Для окремих моделей була доступна 8-ступенева автоматична коробка передач, а стандартною КП була 6-ступенева "механіка".

MiniCooper 2018 року

Від придбання BMW з 1994 року Mini випустило три покоління Cooper. Відтоді він продовжував зростати в розмірах та варіаціях двигунів. Третє покоління пропонувало величезну кількість варіантів, але, чомусь, воно втратило свій початковий спортивний дух. Проте воно завоювало своє місце в сегменті преміальних легкових автомобілів.

Mini 2018 року дуже відрізнявся від попереднім через більші розміри. Хоча характер дизайну зберігся, зі своєю специфічною ретрорешіткою радіатора та круглими фарами. Також у нього був приємний на вигляд інтер'єр.

Панель приладів була унікальною на ринку через великий круглий дисплей для інформаційно-розважальної системи посередині центральної консолі та кілька циферблатів перед водієм. Також всередині є деякі інші компоненти, характерні для MINI. Наприклад, кнопка запуску була розміщена на центральній консолі, під великим круглим інформаційно-розважальним блоком, і вона мала такий вигляд, ніби її забрали з літака.

Mini 2018 року був доступний із дизельними та бензиновими двигунами з трьома або чотирма циліндрами, і всі вони були з турбонаддувом.

Mini John Cooper Works GP 2019 року

2019-го виходить Mini John Cooper Works GP, який отримав ідеальне поєднання потужності та спритності. У нього встановили найпотужніший двигун серед всіх моделей марки, і в результаті він став найшвидшим з них.

Завдяки 4-циліндровому двигуну з турбонаддувом потужністю 306 к. с. новий Mini John Cooper Works GP може розганятися з нуля до 100 км/год всього за 5,2 секунди, що дозволяє йому обганяти спортивні автомобілі вищих класів.

Максимальна швидкість 265 км/год і комбінована витрата палива 7,3 л/100 км разом із 8-ступеневою спортивною трансмісією Steptronic робить цей автомобіль маленьким гоночним монстром. Жорстка конструкція кузова, двигун, спойлер на даху та точно налаштована підвіска, знижена на 10 мм порівняно з Mini John Cooper Works, зробили цю модель винятковою.

© BMW Group

MiniCooperS2021 року

2021 року настав час для нового покоління Cooper S, яке отримало 5 дверей, що зробило його більш придатним для сімей. Виробник не пропонував 5-дверну версію для спортивної моделі з моменту свого відродження у 2000 році, але незабаром клієнти почали просити більш яскраву версію з набором дверей для пасажирів ззаду.

Це був практичний спортивний хетчбек у сегменті невеликих автомобілів. Четверте покоління Mini Cooper S отримало приголомшливу передню панель з решіткою, оточеною чорною обробкою. У моделі був доступний 18-дюймовий двоколірний комплект коліс, що відрізняються від стандартних 17-дюймових. Ззаду подвійний вихлоп встановили у центрі під бампером.

Всередині стандартна версія йшла з 5-дюймовою панеллю приладів та 8,8-дюймовим сенсорним екраном на центральній консолі. Також вона отримала передні спортивні сидіння та задню лавку, яку можна складати.

Під капотом встановлено 2,0-літровий двигун із турбонаддувом з технологією TwinPower, який розганяв автомобіль до 100 км/год всього за 6,9 секунди.

MiniCooper 2021 року

2021 року Mini Cooper отримав четверте покоління і був доступний у кількох версіях: із трьома та п'ятьма дверми та у кузові кабріолет. Новинка отримала оновлену передню частину з решіткою радіатора, яку оточувала чорна обробка, а номерний знак в неї розташовується на товстій горизонтальній смузі.

Всередині хетчбек отримав великий дисплей замість звичайних циферблатів у панелі приладів. Також збереглися сенсорний екран на центральній панелі та були встановлені спортивні сидіння. Крім того, лишилася така ж конструкція керма з трьома товстими спицями, але на останні встановили кнопки. Як і у попередників, щоб отримати доступ до задніх сидінь, передні потрібно було нахилити і посунути вперед.

Тридверна версія доступна з трьома двигунами на вибір, але немає електричної версії. Водночас з модельного ряду повністю видалили дизелі.

© autoevolution.com

ПЕРЕВАГИ MINICOOPER

Головними "плюсами" цієї моделі називають:

  • Престижність

  • Дизайн

  • Керованість

  • Маневреність

  • Надійність

НЕДОЛІКИ MINICOOPER

"Мінусами" цього автомобіля є:

  • Висока ціна

  • Недостатня кількість місця для пасажирів та багажу

  • Низький кліренс

  • Слабкий та ненадійний двигун

  • Дороге обслуговування

КОНКУРЕНТИ MINICOOPER

"Суперниками" цього хетчбека на ринку є:

  • Citroen DS3

  • Fiat Punto

  • Ford Fiesta

  • Honda Jazz

  • Volkswagen Polo

  • Mazda 2

Mini Cooper – це чотиримісний хетчбек преміум-класу. Завдяки своїм розмірам, хорошій керованості та відносно непоганій швидкості він чудово їздить у місті. У ньому можна добре почуватися в завантаженому трафіку та легко знайти місце для паркування. У нього чудовий, фірмовий дизайн, який зберігається вже 60 років, та стильний інтер'єр. Цей хетчбек виділяється на фоні інших автомобілів, тому з ним на вулицях можна буде постійно ловити погляди людей.

Читайте новини та автомобільні огляди у нашій рубриці на сайті ТСН.ua. Саме тут можна дізнатися про моделі, які вас цікавлять найбільше.

Наступна публікація

Я дозволяю TSN.UA використовувати файли cookie