Події серіалу відбуваються в розпал флешмобу #MeToo, коли жінки, які стали жертвами сексуального насильства на роботі, розповідали про пережите.

Нью-Йорк, 02:58. Виконавчий продюсер ранкових новин Чіп Блек лежить на підлозі ефірної кімнати телеканалу UBA. Зненацька отримує дзвінок від одного з власників — ведучого ранкового шоу Мітча Кеслера викрили на системних сексуальних домаганнях до співробітниць. Мітча відсторонили від роботи. Шоу буде вести його співведуча Алекс Леві — а продюсери мають знайти заміну Мітчу, з яким американці прокидались протягом останніх 15 років.

Події серіалу відбуваються в розпал флешмобу #MeToo, коли жінки, які стали жертвами сексуального насильства на роботі, розповідали про пережитий досвід домагань. Однак у колективі шоу викриття Мітча не стало, власне, відкриттям про домагання знали всі. А дехто, здається, навіть погоджувався із ними. Перша серія та офіційні постери серіалу натякають, що обвинуваченому дадуть висловитись.

Ранкові шоу в Америці відмінні від тих, до яких звикли в Україні: тут здебільшого говорять про серйозні соціальні теми, а ведучі — знаменитості, і водночас "члени сім'ї". Новину про відсторонення та сексуальні домагання Мітча Кеслера глядачам каже його партнерка по шоу — Алекс Леві (Дженніфер Еністон).

"Мій обов’язок — це розповідати новини американцям чесно. Говорити правду — єдиний спосіб захистити нашу з ними цілісність. Тому ми будемо говорити з ними, як з членами сім’ї. Ми будемо сумувати разом з ними. Ми подолаємо це разом з ними", — сказала вона.

Мітча замінюють на амбітну репортерку Бредлі Джексон (Різ Візерспун). Фактично стати співведучою її публічно примушує Алекс. Вона — "правдорубка", але не без власних скелетів у шафі. Попри усе, вона намагається зрозуміти, чи знали у колективі "Ранкового шоу" про домагання Мітча.

Водночас Мітч, який у власному шоу назвав Гарві Вайнштайна негідником, намагався переконати всіх навколо, що "все було за згодою". Герой Стіва Карела частково запозичений з історії реального ведучого телеканалу NBC Метта Лауера. Його у 2017 році звинуватили у сексуальному насильстві під час відрядження на Олімпіаду в Сочі. І хоча він наполягав, що все було за згодою, його звільнили.

"Ранкове шоу", сценарій якого писав один з творців "Карткового будинку", показує буденність світу телебачення в усій його жорстокості та мерзенності. В ньому вищі за посадою отримують мандат на домагання, а підвищення отримують за мовчання та поступливість. Сценаристи не зловживають моралізаторством — здається, воно присутнє тільки в образі Бредлі, що вкрай бісить Алекс, яка цілком звикла жити за правилами "чоловічого клубу".

Після перших кількох епізодів до Мітча можна відчути емпатію та навіть повестись на апріорі помилкову думку, що його жертви є співвідповідальними. До сцени з флешбеком, коли зірковий ведучий домагається асистентку продюсера Ханну. Її роль, рефлексії та відчуття, визначають подальший перебіг сюжетної лінії. Серіал зрештою підтверджує те, що за жодних обставин жертву не можна звинувачувати.

Що стосується акторської гри, то Еністон та Карелл, типові комедійні актори, по-різному виглядають в драмі. Алекс Леві більшу частину серіалу бореться за власну кар'єру із сумним обличчям, її альтернативні емоції з'являються тільки через ймовірне розлучення. Мітч Кеслер буває різним: він вміє злитись і трощити все навколо, але водночас вміє рефлексувати та вести перемовини.

Дженніфер Еністон та Різ Візерспун отримали по майже 2 мільйони доларів за кожен з 10 епізодів. Амбітний проєкт компанії "Apple" мав привернути увагу користувачів до нового сервісу "Apple TV+", який запустили в листопаді минулого року. Судячи з відгуків критиків та глядачів, проєкт вдався — на мильну оперу йому не дають перетворитись діалоги в стилі Аарона Соркіна, яскраві герої та делікатний #MeToo.

Доволі важко передбачити, яким буде другий сезон. Автори не закрили більшість питань першого сезону, однак з проєкту пішов один з головних сценаристів. А головне — чи вистачить нових ідей для повноцінного сезону.

Залиште свій коментар