Податок на розкіш перетворився на "пшик"
Новий податок на розкіш серйозно не затьмарить життя ні середнього класу, ні багатих українців.
Податок на розкіш майже нікого не зачепить / © Левый берег
Остаточна версія скандального законопроекту про податок на розкіш, яку Кабмін вже схвалив, є компромісним варіантом, який враховує позиції міністрів соціальної політики і фінансів і прем'єр-міністра Миколи Азарова.
Прем'єр вимагав відмовитися від фіскального характеру законопроекту та ідеї Мінфіну розширити коло платників податків, включивши в нього середній клас, пише "Комерсант-Україна".
"Питання стояло так: або ми враховуємо всі зауваження прем'єра, або проект закону взагалі не буде направлений до Верховної ради", - розповіло джерело видання в уряді.
Документ також звужує коло потенційних платників податку, зокрема, він не стосуватиметься українців середнього достатку. Податок на нерухомість, який так і не запрацював на початку 2012 року у відношенні квартир площею понад 120 кв. м і будинків понад 250 кв. м, з 1 січня 2013 року буде скасований.
Замість нього в Податковому кодексі з'явиться податок на майно. Його будуть щорічно платити фізичні та юридичні особи - власники квартир загальною площею більше 200 кв. м і вартістю понад 1000 мінімальних зарплат (МЗ), тобто більш 1090000 грн виходячи з поточного розміру МЗ; котеджів, дачних і садових будинків - 500 кв. м і 2500 МЗ (2740000 грн); об'єктів житлової нерухомості, що знаходяться у власності одного платника - 600 кв. м і 3000 МЗ (3280000 грн).
Новий законопроект змінить і принцип оподаткування рухомого майна. Уряд пропонує відмовитися від прив'язки податку до об'єму двигуна, а стягувати податок на розкіш з легкових автомобілів і мотоциклів тільки в разі перевищення граничної вартості: понад 700 МЗ (765,8 тис. грн) - для автомобілів і 200 МЗ (218,8 тис. грн) - для мотоциклів. При цьому податком в розмірі 40% від вартості покупки всередині країни (плюс ПДВ при ввезенні) буде обкладатися тільки новий транспорт.
При купівлі вживаних транспортних засобів, у тому числі дорогих раритетних моделей, новий податок не буде сплачуватися. Не будуть платити 40-відсотковий податок також власники старих яхт, гідроциклів, літаків і вертольотів.
Більш щадна ставка в 10% (плюс ПДВ при імпорті) буде застосовуватися при покупці дорогих речей: виробів з дорогоцінних металів і каменів, годинників, мобільних телефонів, предметів мистецтва та колекціонування вартістю понад 50 МЗ (54,7 тис. грн), хутра - 40 МЗ (43,8 тис. грн), зброї - 20 МЗ (21,9 тис. грн).
У варіанті податку Тігіпка ця планка була нижчою - 2-3 тис. євро, крім того, він пропонував обкладати податком дорогий одяг і взуття. Мінфін взагалі ігнорував ці групи товарів.
Слід зазначити, що в законопроекті немає підвищеної ставки податку на доходи фізосіб у розмірі більше 15 МЗ (16,41 тис. грн) та оподаткування земельних ділянок в залежності від цільового використання та місцезнаходження, як було в пропозиціях Тігіпка.
В кінцевому результаті всі ці ініціативи можуть призвести до додаткових надходжень до бюджету в розмірі всього 500 млн грн на рік.