Сучасне гаджетное свідомість суспільства все більше сприймає автомобілі не тільки крізь призму практичності, комфорту і ціни, але вимагає від виробників яскравих проявів індивідуальності. Удар «Сітроена» по точковому сприйняття вже не в перший раз виявляється успішним.
Поява міського субкомпактного кросовера на базі Citroen С3 спочатку здавалася несерйозною витівкою, нагадує гру в "крокодила", коли потрібно по образам вгадати слово. З Сітроен все навпаки – за назвою вгадуємо образ. Спочатку був неоцінений міні-мінівен C3 Picasso, потім концепт-кар C-Aircross. І якщо перший не зайшов покупцям, незважаючи на яскравий зовнішній вигляд і екзотичне ім'я, то з другим французи явно потрапили в "ерогенну зону" свідомості покупців.
Дебют серійної версії С3 Aircross на Франкфуртському автосалоні 2017 року показало безкомпромісність бренду - ми побачили справжній кросовер, а не просто додані рейлінги на дах хетчбека. Прототип реалізували практично до деталей. Але все одно приналежність його до Cross-сегменту викликала сумніви аж до близького знайомства.
Cross-контакт
Французи зіграли "ва-банк", сказавши: "High ground clearance!" і роздувши хетчбек до кросоверних розмірів. І кліренс тут не причому. Надбавка складає всього 20 мм по заявленим виробником цифр. А що? Для європейців 175 мм кліренсу – це вже ой як багато. Для нас – це шанс залишити бампер в черговий дорожньої ямі. Але "сітроенівці" вміють викручуватися і додають захисні накладки на бампера спереду і ззаду. Виходить, що при його коротких свесах геометрія цілком дозволяє спокійно в'їхати на гору під 45 градусів, без страху бути подряпаним камінчиками. Не загрожує і проїхатися черевом по колії ґрунтової дороги по дорозі на пікнік.
Спочатку передбачається, що передньопривідний кросовер, і інших варіантів просто не існує. Немає у звичках концерну PSA розтрачувати даремно повний привід, c яким Peugeot люто виграє в Дакарі. Вважається, що вистачить і системи Grip Control, яка контролює зчеплення коліс з дорогою в парі з Hill Assist Descent, яка допомагає при спуску з гори. Система не гарантує всюдихідність, але дозволяє справлятися з грязьовими ділянками і піском глибиною до середини колеса. Та й на сніжному настилі кросовер утримується траєкторії навіть у складних погодних умовах, а в місті більшого і не треба.
Не будемо забувати і про те, що C3 Aircross перейняв раллійную генетику від хетчбека разом з модернізованою А-платформою. І хоч алгоритм підвіски залишився колишнім - зі стійками спереду і напівзалежної балкою ззаду – інженери поворожили над ходовими характеристиками та замінили задні барабанні гальма на дискові, адже додаткові 165 кг і надбавка в габаритах потребує більше зусиль. Кросовер непогано відпрацьовує нерівності, не створюючи дискомфорту. Хіба що при далеких поїздках пасажири заднього ряду можуть поскаржитися на складність у розпиванні напоїв.
Air в квадраті
Ще один великий плюс приналежності С3 до кроссоверного – це висока посадка в салоні. Вона є пріоритетом для 50% покупців цього сегмента. Високо сидиш, далеко дивишся. Але оглядовість C3 Aircross - не фонтан. Великі дзеркала не дають достатнього охоплення, а завищена підвіконна лінія бентежить і хочеться підкласти під сідниці подушку, якби не регулювання крісла по висоті. Тим приємніше, що вона є у всіх комплектаціях, як і можливість відрегулювати кермо в двох площинах. На жаль, в кросовері вийшла надто роздутий передок, відчуття габаритів за тиждень тест-драйву так і не прийшло: лівий передній кут залишався поза зоною комфорту.
Зате французи як ніхто дбають про комфорт...і естетики. Салон відрізняється від звичайного С3, як підліток від першокласника. Начебто все схоже, але як-то масштабніше. Дизайнери пограли з тканинними вставками і розташуванням ніш для дріб'язку. З'явився підлокітник для водія, і для пасажирів ззаду, а задній диван можна замовити з роздільними та регульованими сидіннями в пропорції½. А от перетворення ручника у лопату залишиться лише безглуздою фішкою – він мішається під рукою і перекриває доступ до подстаканникам в центральному тунелі, які зміщені назад. Так що водієві від кави доведеться відмовитися або користуватися боковим кишенею.
Зате в субкомпакт присутній проекційний дисплей з виведенням інформації з датчиків, що збирають її за допомогою камери ConnectedCam (8 100 грн). Вона працює в сукупності з пакетом Безпеки", який включений в максимальну комплектацію Shine і частково в Feel. За замовчуванням у пакет включені системи розпізнавання знаків, попередження про вихід зі смуги руху і система визначення втоми водія, а за систему контролю сліпих зон доведеться доплатити 6 750 грн. Опціональна і камера огляду на 360 градусів (5 400грн), і панорамний дах зі зсувним склом (13 500 грн).
Надбавка у 64 мм (2604 мм) колісної бази, яка виросла висота 163 мм (1637 мм), а довжина - на 158 мм (4154 мм) дали можливість додати простір в салоні. Стеля вище, ніж у хетчбека, а обсяг для навантаження збільшився з 300 до 410 літрів. Максимально при складених сидіннях отримуємо 520 літрів. Опускається підлокітник заднього ряду дозволяє перевозити довгі негабаритні речі без складання крісел. Дуже практична трансформація.
Вибери мене
Щось ми все про практичності. Тільки подивіться, який він ефектний! Олександру Малвалю (Alexandre Malval), директору Центру стилю Citroen, можна ставити пам'ятник за життя за фірмову впізнаваність і оригінальність кожної моделі. Багато тут вже звично: різнорівнева оптика, задні ліхтарі з овальними діодними вогнями, об'ємний капот і пухкі боки. Кроссовереность підкреслюють великі колісні арки, серйозний захисний панцир на передньому і задньому бампері і переїхали вище противотуманки.
Для самовираження та підбору свого індивідуального та неповторного стилю пропонують вибір з 90 різних колірних рішень. Для жінок – муки вибору стануть просто тортурами! Зате потім легше підбирати аксесуари під колір автомобіля і завжди можна похвалитися унікальністю своєї машини. І особливо звернути увагу заздрісників на витончений підхід дизайнерів: графічні елементи у вигляді кольорових рейлінгів та фарбованого скла на задніх стійках в стилі "Venetian blind" (жалюзі). Вони не тільки підкреслюють оригінальність екстер'єру, але і створюють м'який і затишний світло в салоні.
Скромна зухвалість
Якщо прискіпуватися, то їде C3 Aircross не так ефектно, як виглядає. Але легкість в управлінні і відсутність стомлення після подолання декількох сотень кілометрів – мабуть, важливіше для повсякденного користування. У реченні для нашого ринку тільки один трициліндровий агрегат 1.2 з різною віддачею в 82 л. с. і 110 л. с. комплектуються шестиступінчастою "механікою" і "автоматом" відповідно. Розганяти роздуті габарити, звичайно, легше більш потужному мотору, він дозволяє легко маневрувати в потоці, справлятися з легким бездоріжжям, але після 90 км/годину його силоньки помітно слабшають. Зате автомат відпрацьовує свою задачу чудово: перемикання чіткі, своєчасні і без затримок.
На підвищення драйверських відчуттів працюють і гострі налаштування електропідсилювача керма, з непоганою віддачею, без зайвих обертів, і налагоджене шасі, не досаждающее розгойдуванням. Радує легкова маневреність кросовера, і якщо б не дутий передок і висока посадка, то можна було б і забути, що це не хетчбек.
В цілому C3 Aircross відповідає категорії ціна-якість і виправдовує свою назву: у ньому досить кроссоверного в сукупності з простором. І цінник цілком приємний. Стартова комплектація Live PureTech 82 і МКПП обійдеться в 460 000 грн.
Але, скоріше всього, популярністю буде користуватися коробка "автомат" в парі з більш потужним PureTech 110, який можна укомплектувати за фінансовим можливостям до 650 000 грн. і отримати відмінний комфортний автомобіль для міста та дачі. З'явиться в цьому році і дизельний агрегат 1.6 Hdi потужністю 92 к. с. з МКПП, і він їде трохи пожвавіше за ціною 516 900 грн.
Конкуренцію C3 Aircross може скласти Renault Captur, але його стартова ціна починається від 556 910 грн., і при однаковій динаміці він явно поступається соплеменнику в обсягах. Проти Suzuki Vitara і Kia Stonic новий гравець викладе козирі у вигляді підвищеного комфорту, насичених комплектацій і більшого об'єму багажника.
І поки ми тут тестували французький субкомпакт, в Європі підрахували голоси і назвали Citroen C3 Aircross "Автомобілем року 2018 в Європі". Цілком заслужено, на наш погляд!
ПЛЮСИ: індивідуалізація, висока посадка, підвищений кліренс, захисні накладки, легкова маневреність, простір в салоні, багаті комплектації, обсяг багажника.
МІНУСИ: середня динаміка, відсутність повноцінного повного приводу, складності з відчуттям габаритів.
Олександра Єршова