Як Subaru XV став жіночим улесником. Тест-драйв

Як Subaru XV став жіночим улесником. Тест-драйв

Фото: Фото Єршової Олександри

Компактний кросовер з Хіросіми пройшов такі стадії "ретвітів", про які не знали навіть на вершинах Тибету. Він не просто перейшов на вищий рівень якості, але отримав оновлення у вигляді нових систем X-MODE або SRH і знайшов два магічні ока EyeSight - які дарують, то спокійне відчуття безпеки, властиве більш дорогим брендам.

Продажі першого покоління «молодшенького» засвідчили явну цікавість до неї з боку жіночої аудиторії, що перетягла на свій бік майже 60% всіх продажів моделі. При всій своїй схожості з попереднім поколінням, аура у нового паркетника зовсім інша. Від XV віє надійністю, яка вселяє впевненість з перших хвилин взаємодії. І найголовніше, що у нього стало ще більше шансів підкорити жіночі серця.

З'явилися нові кольори і світлодіодні смужки денного світла у фарах. Хороше і світлодіодне поворотне світло з лінзами і автоматичне вимкнення дальнього світла. Протитуманки і всі задні ліхтарі, крім стоп-сигналів, з лампочками розжарювання. / Фото: Фото Єршової Олександри

Нам з вами по дорозі

По-перше, ні одна дамочка не засумнівається в мужності кросовера з сузір'ям на решітці радіатора. Яка жінка не мріє отримати стабільного супутника, який тільки своїм виглядом викликає повагу? Нові бампера, алюмінієвий капот, чорна решітка радіатора, акуратні пластикові обважування, світлодіодна оптика з адаптивним дальнім світлом, підсвічування поворотів, нові яскраві кольора кузова і рейлінги на даху, які підкреслюють динамічну зовнішність. Плюс незвичайні диски на 17-ть або 18-ть дюймів. Все це виділяє XV з потоку.

Цікаво, що на правому повідку склоочисника є додаткова форсунка для очищення зони відеокамер. А на дверях з внутрішнього боку встановлений шип, який створить упор при бічному ударі і запобіжить блокуванню дверей. / Фото: Фото Єршової Олександри

Любитель твердої руки

А чого тільки коштує це реактивне зусилля на кермі, яке створює приємне відчуття тяжкості в руках. Жінки мене зрозуміють. Чіткий нуль, приємна віддача інформації від дорожнього полотна, деколи навіть дуже детальна. І все це переналаштований електропідсилювач і скорочення передавального відношення рульового приводу з 14:1 до 13:1, що дозволяє автомобілю точно слідувати за кожним відхиленням керма.

Справа в тому, що для повного «ре-селфу» особистості XV інженерам «сузір`їв» довелося капати в саму суть. Враховуючи актуальність сегменту, виробник зробив ставку саме на компакт, давши йому першому в модельній лінійці похвалитися новою модульною платформою SGP (Subaru Global Platform), яка ляже в основу всіх майбутніх моделей Subaru. Її принцип збереження передньої осі з поздовжнім розташуванням опозитного двигуна і можливістю модифікації решти частини. Вона дозволила знизити вагу і додати 30 мм колісній базі,15 мм в довжину і 20 мм у ширину.

Дизайнери постаралися зберегти звичний дизайн з довгим капотом, який став даниною компонування рядного двигуна. Опозитник розташовується перед передньою віссю і нове покоління не змінило конструкцію. При кліренсі 220 мм виступаючий ніс не заважає кросоверу підійматися на укоси. / Фото: Фото Єршової Олександри

Велика сумочка

І нехай подруга з Volkswagen Touareg дивиться на вас зверхньо, інша з Nissan Juke буде вражатися простором салону. Крім того, Subaru XV не такий малий для гольф-класу, як можна було гадати. Так, зі скромними 310 літрами багажного відділення він не дотягує навіть до обсягів Suzuki SX4, зате просторим салоном може потягатися з Renault Duster. При розкладених задніх кріслах утворюється майже рівна підлога і додається 910 літрів об'єму. Але важливіше те, що в багажне відділення поміщається коляска і дитячі сумки, а на задньому ряду достатньо місця для крісла і ніжок дитини, навіть при максимально відсунутих передніх сидіннях. Інженери на повну силу вклалися в перетворення внутрішнього простору.

Салон все ще відчувається повітряним завдяки тонким стійкам лобового скла. Зовнішні дзеркала віднесені назад, є і підігрів лобового скла, що взимку надзвичайно радує. Двозонна система клімат-контролю була переглянута і тепер має збільшені повітроводи і видає мінімум шуму. / Фото: Фото Єршової Олександри

Крім того, якість нового салону вражає. При збереженому компонуванні, дизайнерам вдалося довести його майже до досконалості: якісна обробка, контрастна прострочка і ненав'язлива комбінація кольорів і матеріалів. Саме в салоні тепер є відчуття дорогого автомобіля. Крім шкіряної обробки на картах дверей, передній і центральній консолі, радує розширення екранів мультимедії, а на панелі приладів з'явився кольоровий дисплей бортового комп'ютера з відображеннями роботи систем безпеки.

Акустичний комфорт міг би бути чудовим, якби не шум від покришок, гул в арках та ще вітер у дзеркалах гуде після 80-100 км/ч. Зате знайомий шум двигуна на обгонах чути навіть приємно. / Фото: Фото Єршової Олександри

Бережися автомобіля

Але безпека - це, мабуть, основна фішка, яка здатна залучити до «іксвішки» велику частку сімейних пар. І в асортименті «молодшого Субару» не тільки сім подушок і п'ять зірок у рейтингу Euro NCAP. Тут магія, здатна захистити масу автомобілістів в дорожньому потоці від втоми водія, непередбачуваності жіночої натури або дитячої пустощі. Підстрахувалися інженери на повну. За дорожньою обстановкою стежить не одна камера кругового огляду, а цілих два інтелектуальних ока системи EyeSight.

Дві камери працюють за принципом людських очей: кожна з камер фіксує своє зображення, передаючи образи на центральний блок, де відбувається обробка інформації та підрахунок пікселів до об'єкта, за яким обчислюється відстань. І все це в долі секунд. / Фото: Фото Єршової Олександри

Це цілий комплекс систем, які стають незамінними супутниками. Вони попередять про виїзд зі смуги руху та про уповільнення автомобіля попереду, а в разі чого і зупинять машину. У тому числі допоможуть не позіхати на світлофорі і сповістять, коли автомобіль, що стояв попереду вже рушив з місця. Вони розпізнають пішоходів і велосипедистів, але можуть не помітити тварин. Як завжди, ідеального не існує. Радари системи працюють в діапазоні до 110 метрів, а зміна освітлення або погодних умов може і засліпити об'єктиви.

Фото: Фото Єршової Олександри

При паркуванні приходить на допомогу задня камера з гарним розширенням і чітким зображенням навіть у нічний час, а система RAB попередить про перешкоди ззаду на відстані до 20 метрів. Правда заляпується сльотою дуже швидко. Спеціально для жінок тут є і страхувальна функція, яка не дозволить рухатися вперед, якщо панночка випадково включить замість задньої передачі передню, погрожуючи врізатися в перешкоду попереду.

В навігаторі назви вулиць прописані українською мовою, а розкладка клавіатури – руська: в результаті при пошуку система підставляє всі підходящі варіанти. Але основна ставка зроблена на Android Auto і Apple CarPlay, які легко синхронізуються з телефоном, дозволяючи набирати номера за допомогою голосового набору і спокійно розмовляти. / Фото: Фото Єршової Олександри

Розум є сила знайдеться

В скарбничку безпеки свій внесок зробила і нова платформа, принісши підвищену жорсткість кузова (+70%) і знижені вібрації на 50%, що сприятливо позначилося і на шумоізоляції. Але найважливіше, що до «іксвішки» прийшла степенева непохитність на наших вибоїнах. Низький центр ваги і переїхавший з підрамника в структуру кузова задній стабілізатор дозволили позбавитися від левової частки розгойдування і дискомфорту. У комплексі з системою управління вектором тяги (ATV) і симетричним повним приводом компакт на дорозі веде себе як монумент, жорстко дотримуючись траєкторії.

Платформа SGP була розроблена заново, причому шасі у своїй концепції змінилося незначно. Тут попереду розташовані McPherson, а ззаду -двухричажка з тягою сходження, яку прийнято називати багатоважільною з-за її кінематичної схеми. Ззаду стабілізатор перенесли на кузов замість підрамника, як в попередньому поколінні.

І це ще деталі, адже конструктора перебрали все, включаючи двигун, який залишився при своєму кодовому значенні FB20, але отримав нову камеру згоряння, впускну систему і колектор. Ступінь стиснення тепер видає на 2 бари більше, що дозволило додати 6 л. с. до віддачі, а нові поршні, шатуни і інші деталі полегшили двигун на 12 кг. Стартує кросовер не набагато бадьоріше, але економічність зросла відсотків на п'ять. Витрата палива в міському режимі складає 7,5-8,5 літрів в спокійному темпі.

Кузов у XV із заводським індексом GX повністю новий. Жорсткість конструкції на кручення зросла на 70%, завдяки більшій частці високоміцних сталей і розвиненими силовими елементами. / Фото: Фото Єршової Олександри

Причому модернізований варіатор Lineatronic, скинув близько 8 кг, і працює злагоджено, як і раніше. До нього питань не виникало ніколи, а якщо й здасться млявим розгін, то завжди можна скористатися підрульовими перемикачами, що імітують передачі, причому на другий можна розігнатися аж до 120 км/год.

Кут в'їзду має скромні 18 градусів завдяки довгому передку. Зате кут з'їзду становить вже 29º, кут рампи - без малого 22º. Правда, силового захисту моторного відсіку не передбачено. / Фото: Фото Єршової Олександри

А ось на бездоріжжі від варіатора толку буде мало. Незважаючи на симетричний повний привід і наявність режиму X-Mode грязьові ванни з XV краще не приймати. Зате в Subaru передавальне відношення заднього ходу не відрізняється від переднього, а це вже дозволяє витягувати постраждалих товаришів і виповзти назад по своїй колії. Цікаво, що від позашляхового режиму X-Mode змін мінімум: управління тягою непогане, користь від підключення багатодисковою муфти віддає активністю задніх коліс. При непоганий геометричній прохідності і при дорожньому просвіті 220 мм кросовер здатний подолати складні снігові умови і середнє бездоріжжя. Та в наших реаліях це дуже навіть корисно.

Система AWD з активним розподілом крутного моменту в процентному співвідношенні до 60% на передні колеса і 40% - на задні, а в процесі їзди автоматично перекидає момент, реагуючи на мінливі умови в реальному часі. / Фото: Фото Єршової Олександри

Але для милих дам все це зайві подробиці, на яких більш розуміються чоловіки, яких серед прихільників бренду дуже багато. Будь то як, найголовніше, що відчуття від їзди на Subaru XV не зрівняються ні з одним з паркетників на ринку. Тепер він явно не загубиться серед своїх однокласників з усім багажем нових здібностей по частині безпеки і комфорту. А вибір тут просто необмежений: Toyota C-HR, Peugeot 2008 Mitsubishi ASX, Mazda CX-3, а незабаром з'явиться і новий Honda HR-V. Це не враховуючи корейців. А цінова категорія у Subaru зовсім не дитяча. Мало хто готовий викласти 800 тисяч гривень за компакт. Це вартість седана Camry в мінімальній комплектації. Але у «плеяд» є особливий шарм, який з новим поколінням кросоверів стає все більш привабливим.

ПЛЮСИ: просторий салон, якість матеріалів, системи безпеки, повний привід, відмінна керованість

МІНУСИ: скромний багажник, висока навантаження, раптові відключення EyeSight у сутінках, в дощ або сніг

 

 

Повʼязані теми:

Наступна публікація