Обережно - ліфт: хто відповідає за несправний підіймач
У Мережі є чимало історій про обірваний ліфт у будинку.
© із соцмереж
У стрічках новин часто з'являються новини про обірваний ліфт, чи про те, як хтось застряг у ньому. Більність історій закінчуються добре, але не мало є й трагічних.
Хто має стежити за цим і як часто їх мають перевіряти? "Сніданок з 1+1" вирішив розібратися.
У Харкові підіймач зірвався з шостого поверху, а зупинився аж на першому: у ньому їхала молода сім'я з маленькою дитиною. На щастя, ніхто не постраждав, всі встигли вискочити. Кількома днями раніше в Одесі, ліфт із пасажирами зірвався з п’ятого поверху. Чоловіка та жінку, які були всередині, евакуювали. Ніхто не потерпів.
У Харкові підіймач зірвався з шостого поверху, а зупинився аж на першому: у ньому їхала молода сім'я з маленькою дитиною. На щастя, ніхто не постраждав, всі встигли вискочити. Кількома днями раніше в Одесі, ліфт із пасажирами зірвався з п’ятого поверху. Чоловіка та жінку, які були всередині евакуювали. Ніхто не потерпів.
Мама Юля разом із маленьким Мирославчиком мали неприємність застрягнути в ліфті. На майстра, якого викликала через службу, чекала годину. Вчителька початкових класів Вікторія в зачиненому підйомнику часу провела на пів години менше, проте жінку неабияк налякала висота дев'ятого поверху.
Юрист Михайло Козачук наголошує: елементарний огляд ліфта має бути щодня: "Ліфтером, електриком , електромонтажником - це вже вирішить ОСББ, хто в них в штаті буде. Ліфти повинні підлягати технічному обслуговуванню - проводиться раз на два роки, якщо немає "гарячої" необхідності перевіряти: скарги мешканців на ненормальну роботу. Тоді проводять раніше це технічне обслуговування".
Окрім цього, ліфти підлягають експертному обстеженню, під час якого спеціалісти визначають - чи є ліфт безпечним. Такий огляд проводиться у разі закінчення строку експлуатації;
реконструкції;
аварії або пошкодження;
чи виявлення під час технічного огляду механічного зносу ліфта.
Витрати на утримання ліфтів оплачують власники квартир будинку. У разі виникнення проблем, якщо у вас ОСББ, то необхідно звертатися до компанії, яка обслуговує. Якщо ж ваш будинок перебуває в старому фонді, то звертатися до ЖЕКу. Якщо там не реагують - телефонувати на "гарячу лінію" міської ради.