PR від баронеси

PR від баронеси

Кость Бондаренко

Минулого тижня видання «Intelligence Online» - впливовий ресурс, що користується авторитетом у світовому розвідувальному співтоваристві, - опублікувало невеликий за обсягом матеріал, який, щоправда, проливає світло на останні події довкола Юлії Тимошенко.

Отже, ІО № 650 за 13 жовтня 2011 року, стаття під назвою «Колишній радник Ештон побореться за долю Тимошенко».

Стаття розповідає про те, що відома лобістська компанія МНР найняла ірландця Даррена Енніса, колишнього головного радника Верховного представника ЄС баронеси Кетрін Ештон і доручила йому очолити новий європейський офіс фірми у Брюсселі. Головним завданням Енніса буде робота по організації підтримки Юлії Тимошенко та лобіюванню її інтересів на рівні європейських структур. Насправді, сама інформація не викликала б жодних здивувань: наші політики давно звикли звертатися до послуг закордонних агентств. Та ж Юлія Тимошенко користувалася послугами PR компанії Ridge Consulting, зареєстрованої у Гемпширі, Великобританія. Дуже зручний вибір, враховуючи те, що, за розповсюдженою гіпотезою, саме у британських банках зберігаються гроші ЄЕСУ, а у Лондоні – у ста кілометрах від Гемпшира – мешкає донька Юлії Володимирівни. Партія регіонів тісно співпрацювала з американськими консультантами Пола Манафорта і фірмою Glocal Communications, яку очолює турецький бізнесмен Демір Мурат Сейрек. Рінат Ахметов користується послугами Burson-Marsteller, Олександр Фельдман - компанії АРСО, Віктор Пінчук – EuroRSCG,  Арсеній Яценюк - Weber Shandwick. Тому нічого дивного у подібній співпраці політичної сили, очолюваної Юлією Тимошенко, начебто немає.

Але цікавими є калька фактів.

По-перше, Даррен Енніс – не просто колишній чиновник. Він – багатолітній найближчий співробітник баронеси Ештон і навіть більше, ніж співробітник. У Брюсселі говорять про дружбу англійської баронеси та ірландця, який деякий час був офіційним прес-секретарем пані Ештон. Впродовж останніх двох років Енніс працював в якості радника Ештон по роботі з засобами масової інформації і стратегічних комунікацій, на посаді, де він мав дозвіл на читання матеріалів ЄС, які класифікувалися як секретні. Делегування Енніса у компанію МНР – це особливий жест з боку баронеси.

По-друге, компанія тривалий час має головного клієнта – EDRA (European DIY Retail Organization). Але також відомо, що протягом якогось часу клієнтом цієї компанії був олігарх-БЮТівець Костянтин Жеваго.

По-третє, фактично під Енніса створюється бюро МНР у Брюсселі – у престижному Сведен Хаусі, на рю Люксембург. Раніше офіси фірми були розташовані у Лондоні, Едінбурзі та Вашингтоні. Загальна кількість співробітників – 160 чоловік. Створення нового офісу значить, що компанія отримала серйозне замовлення від серйозного клієнта. Чи оплачуватиме роботу фірми Костянтин Жеваго – достеменно не відомо.

Зводимо ці моменти в одне ціле. І виходить, що Кетрін Ештон фактично отримала подарунок від БЮТ у вигляді більш ніж вигідної пропозиції для близької їй людини. Тому заяви Верховного представника ЄС варто розцінювати як частину PR-кампанії на користь Тимошенко? Чи можна після цього говорити про незаангажованість баронеси в українських питаннях?

Раніше – навесні цього року – російські ЗМІ (як Інтернет, так і друковані) писали про те, що депутати Європарламенту Ельмар Брок та Міхаель Галлер отримували від середовища Тимошенко щорічні гонорари у розмірі 300 тисяч євро. Особисто я скептично поставився до таких заяв – але Ельмар Брок у одному інтерв'ю пообіцяв опротестувати подібну інформацію в суді – і не опротестував її. Більше того – у серпні цього року я запитував про даний інцидент у декількох європарламентарів. Вони ніяково усміхалися і говорили, що дану інформацію активно обговорюють у середовищі Європарламенту – пан Брок є надто помітною постаттю в європейській політиці.

А тепер погляньмо, хто найактивніше підтримує Тимошенко у Європі? За останній рік Ельмар Брок зробив 5 заяв, Міхаель Галлер – 3 заяви, Вільфред Мартенс – 3 заяви, Чарльз Таннок – 2 заяви, Зузанна Ройтова – 2 заяви тощо. Принаймні, це те, що вдалося знайти за допомогою системи Google.

Складається враження, що Україна стала справжнім клондайком для європейських політиків та PR-компаній. А європейська інтеграція України досягла своєї логічної мети: наші політики замовляють послуги у Європі, паряться у Європі, проплачують статті у європейських виданнях, купують європарламентарів та високих чиновників, при цьому використовуючи їх як гарматне м'ясо в українських політичних баталіях.

________________________________________________________________________________________________

Читайте також:

Кілька слів про опозицію

Виникає закономірне питання: наскільки конструктивною є опозиція? Щоб не виявилося, що всі розмови про захист інтересів простого народу – ні що інше, як захист інтересів бюрократії та російських інтересів.

Наступна публікація