Все більше пропозицій в сегменті кросоверів обрушується на голову покупця. Насправді, при всьому різноманітті вибору, справжні «Cross Over» можна по пальцях перерахувати, і наш японський гість відноситься до найбільш передових з них.
Тільки народившись на світ, Suzuki SX4 був покликаний борознити простори доріг на всі чотири сторони, як стверджував виробник. Він мав скромний, але підвищений кліренс, короткі звиси, рейлінги на даху і версію з повним приводом. Новинку купували непогано, незважаючи на дещо завищену цінову категорію. І з тих пір продажу кросоверів бренду Suzuki тільки ростуть. Сьогодні вони складають близько 3 млн. машин на рік. Почасти завдяки появі в модельному ряді нової Vitara. Однак це спричинило за собою зміни для нашого героя. Виробникові довелося розвести двох гравців однієї ліги по різних кутах поля, щоб уникнути сегментного канібалізму. Більш компактний і молодіжний крос наділили ефектом індивідуалізації, кольоровими дахами та веселою вдачею, а нашому «самураю» дісталися всі лаври уніфікованої зовнішності.
Його новий образ може подобатися, а може викликати питання і здивування. Начебто фраз, які мені кидали подруги: «Ну що ти в ньому знайшла? Він якийсь дивний.» З Suzuki SX4 насправді все просто і зрозуміло. Білий кінь у блискучих обладунках, вривається в твоє життя, і про принца геть забуваєш. Кросовер задовольняє всі потреби повсякденного життя: від поїздок на море до відсутності необхідності купувати лопату. Ті, хто вже знайомий з «Сузукі», знають про це не з чуток. Вони вибирали не серцем, а логікою і гаманцем. В аргументах у «сексика» є чотири основних таланту, за які можна пробачити йому якусь простакуватість.
Поза заліком
Складно сказати, що рестайлінг приніс зовнішності закінчений вигляд, але точно виділив «японця» з потоку. Дизайнери явно перестаралися з носовою частиною і зовсім скромно поставилися до кормової: нові задні ліхтарі, повністю перероблений передок, чітко виражені межі на капоті і нова решітка радіатора. Причому хромована окантовка швидше нагадує захисний обвіс на шоломі форварда американського футболу готового до переможного ривка. Тільки фари видають ретельне опрацювання нового образу, зачаровуючи глибокими об'ємними контурами і діодним підсвічуванням денних вогнів (прерогатива максимальній комплектації). І правда, в "сексик" складно закохатися з першого погляду, тягнешся до нього всією душею тільки після декількох днів спілкування.
I - Два голи в одні ворота
Велику частину часу ми проводимо, сидячи за кермом, а не вдивляючись в зовнішність автомобіля. І в першу чергу, «японця» можна похвалити за простір в салоні. При стандартній базі в 2,6 метра в салоні спокійно поміщається п'ять осіб, не сидячи один в одного на голові.
І хоч інтер'єр не блищить сучасними стравами і цілком консервативний, необхідних настройок і опцій достатньо для повсякденного використання. Сюди від молодшого брата перекочувала мультимедійна система з 7-дюймовим сенсорним екраном з підтримкою Apple CarPlay і MirrorLink. Простий і зрозумілий інтерфейс, опціональна навігація, парктроніки з камерою заднього виду, наявність двох USB-портів, двузонний клімат, круїз-контроль, багатофункціональний кермо - все необхідне під рукою. Можна, звичайно, скорчити гримасу невдоволення і розповісти, про те, як незручно регулювати гучність сенсорним повзунком, але з мультифункційним кермом – це не таке вже і незручність.
Набагато складніше звикнути до того що, виходячи, водій повинен натиснути кнопку розблокування, інакше не відкриєш ні задні двері, ні багажник. До речі, багажний відсік має значний об'єм 430 літрів, подвійне дно з регулюванням та збільшення у 839 літрів, при розкладеному задньому ряду сидінь. У сумі виходить 1269 літрів, що залишає позаду таких конкурентів, як Mitsubishi ASX (1219 л), Subaru XV (1220 л), але поступається рекорсмену в цьому класі - Renault Duster (1570л).
II - Маленький та молодецький
Поява в лінійці двигуна К14С Boosterjet відкрило нову еру для бренду. Динаміка віддачі 140-сильного (220 Нм) агрегату така, що розгін до першої «сотні» займає 10,2 секунди. Включення режиму Sport створює прям-таки прискорення цього доброму коню. Відчувається збільшення зусилля на кермі, а 6-ступінчастий «автомат» Aisin тримає передачу, накручуючи обертів для ривка. І все завдяки безпосереднього вприскування палива і застосування турбіни IHI, нагнітаючої повітря в циліндри з надмірним тиском до 1,2 бари.
Економічність моторчика радує, але могло б бути і краще. Виробник обіцяв нам витрата у 6,3 літра на сто кілометрів, а на ділі в кращому випадку накатом можна отримати 7,1 літр. В цьому класі непоганий показник, адже той же ASX розганяє свій апетит до 12 літрів.
III - Чотири краще двох
Але найважливіший плюс цього SUV - в повнопривідної трансмісії, яка робить його фактично всепроходным. Вся суть AllGrip в електронно-керованої муфті в приводі задніх коліс. У позаштатних ситуаціях вона транслює на задню вісь до 50% крутного моменту. Помічниками виступають системи контролю тяги і ABS. При зависанні одного з коліс комплекс спрацьовує за принципом міжколісних блокувань, дозволяючи паркетника проштовхуватися крізь бездоріжжя складне.
Трансмісія має чотири режими роботи: Auto, Sport, Snow та Lock. Самі назви підказують, що і коли краще включити. В найскладніших ситуаціях допомагає Lock - він примусово блокує крутний момент між осями. Ні звіси, ні відсутність блокувань диференціалів не заважають кросоверу перевалювати через грязьові і снігові перешкоди. А щоб муфта не перегрілася, інженери застосували більш досконалу концепцію тепловідведення. І навіть в суворих зимових тестах система не підвела жодного разу (на відміну від конкурентів).
IV - Копійка – гривню береже
Сьогодні на ринку існує мало пропозицій з дійсно повноцінним 4х4, здатним пронести тебе крізь сніг, бруд і вибоїни. І це варто того, щоб доплатити за нього 46 тисяч гривень. Тим більше, що ще одним плюсом Suzuki SX4 є його конкурентний прайс. Базова версія з переднім приводом обійдеться покупцеві в 474 000 грн., а максимальна – 696 000 грн. А це менше, ніж середня комплектація ASX і вже точно менше вартості Subaru XV, єдиними, хто може битися з ним по здатності боротися з бездоріжжям.