Для капремонту українських доріг не вистачає 450 млрд грн
Кілька стрибків термометра від плюса до мінуса яскраво засвідчили, чого вартий "ямковий ремонт по-українськи"
За ями на дорогах платять українські водії
В уряді і на місцях кажуть, що для якісного покриття доріг треба більше грошей, — йдеться у сюжеті ТСН-Тижня.
Після зими на суцільні ями на дорогах нарікають українські водії. Масштаб проблеми озвучили в Укравтодорі. Йдеться про 170 тисяч км. 90% з них вже відпрацювали свій вік 2-3 рази і потребують капітального ремонту, не кажучи вже вже про поточний. Для цього потрібно, щонайменше, 450 млрд грн. Виконати всі роботи відразу немає можливості.
Сьогодні автодор отримує приблизно втридцятеро разів менше — 15 млрд грн. З них на утримання та ремонт доріг йде не більше 15 %. Решта грошей — це повернення кредитів. У автодору є величезні борги перед різними банками. У підсумку на дороги залишається 2 млрд грн.
Найцікавіше в цій непевній дорожній арифметиці те, що за ями, які автодор називає дорогами, водії платять щоразу самі. Так званий дорожній акциз закладений у кожній тонні палива. Щоразу як водій наповнює бак свого авто, він платить за вітчизняний асфальт від 80 до 140 грн. Скільки грошей збирають таким чином — невідомо, адже це запитання так і зависло без відповіді десь у трикутнику: Мінфін — Держказначейство — Міністерство податків та зборів.
Чималими є й витрати українців із родинних бюджетів на ремонт автомобілів через розбиті дороги. Нині СТО отримують вп'ятеро більше замовлень, ніж зазвичай.
5 млрд грн на рік наша держава витрачає лише на ліквідацію дорожньо-транспортних пригод. Та втрата часу, грошей і навіть авто ніщо поряд з реальною загрозою життю. За незалежними міжнародними дослідженнями Україна посідає четверте місце у Європі за смертністю в ДТП і серед перших — за смертністю пішоходів.
А Генпрокуратура прямо звинуватила дорожників у розкраданні коштів і безладі на українських шляхах. Завищення обсягу виконання робіт складало 177 млн грн.
Проте чиновники і далі кажуть, що їм треба більше коштів, щоб латати українські дороги. А щоб їх отримати, хочуть навіть підвищити ціну на пальне.