Вибираємо мікрокредитну організацію.
Здається, що може бути простіше: клікнув на перший рекламний банер мікрокредитної організації в інтернеті - і ось ти вже заповнюєш заявку на отримання кредиту. Але не все так просто. Сьогодні мікропозики в Україні видають близько тисячі компаній. Між собою вони відрізняються не тільки процентною ставкою по кредиту, але також і підходами до ведення бізнесу. І тут позичальнику потрібно бути дуже уважним, щоб не отримати проблеми, наприклад, у вигляді передачі ваших персональних даних третім особам тощо.
Ми підготували кілька головних критеріїв, за якими можна визначити репутацію і надійність мікрокредитної компанії.
1. Компанія давно на ринку.
Це означає, що компанія прийшла на ринок не для того, щоб завтра зникнути, а для того, щоб побудувати успішний та стійкий бізнес. Як це перевірити? Зайдіть на сайт вашого потенційного кредитора і подивіться, як довго він присутній на ринку. Період в 5-9 років говорить про те, що ви маєте справу з серйозним оператором в сфері швидких позик, який має досвід та експертизу в своєму напрямку. Такій компанії важлива репутація в очах клієнтів і партнерів, і тому вона буде докладати всіх зусиль, щоб заслужити їхню довіру.
2. Працює офіційно.
Як це перевірити? Зайдіть на сайт Нацкомфінпослуг України, яка регулює діяльність мікрокредитних компаній в нашій країні. Знайдіть свого кредитора в реєстрі фінансових компаній (шукати потрібно за номером ЄДРПОУ або юридичною назвою). Наявність цієї організації в реєстрі і є підтвердженням того, що вона працює офіційно. Також скан-копію "Свідоцтва про реєстрацію Нацкомфінпослуг" ви обов'язково знайдете на стенді "куточка споживача" у відділенні. Варто відзначити, що є компанії, які працюють тільки в онлайн-форматі і перевірити їх можна тільки в реєстрі Нацкомфінпослуг.
3. Відсутність прихованих комісій та платежів.
Якщо уважно прочитати договір, цей момент легко можна визначити. Часто позичальники підписують договір, як то кажуть "не дивлячись" через безліч сторінок тексту, небажання читати тощо. Потім при погашенні сума буде вищою за ту, яку планує оплатити позичальник. Не дивно, адже його кредитор, тобто співробітник у відділенні, "забув" попередити про наявність страховок і так далі. Так, і ще одне. Надійна мікрокредитна компанія ніколи не бере окрему плату за дострокове погашення. Відразу уточнюйте це при отриманні кредиту, адже, можливо, ви зможете погасити позику вже через пару днів.
4. Широка мережа відділень.
Розгалужена мережа відділень - ще одне підтвердження стабільності компанії. Адже клієнт може зайти і особисто переконатися, що така організація дійсно працює, обслуговує клієнтів тощо. А, значить, їй можна довіряти. Так, наприклад, найбільша мікрофінансових компанія "ШвидкоГроші" за 9 років свого існування відкрила понад 270 відділень по всій Україні. Компанія інвестує в свій розвиток (розширює мережу торгових точок), тому що планує довго працювати на цьому ринку.
5. Безкоштовна лінія підтримки.
Зателефонуйте за номером телефону, який вказаний в рекламі або на сайті компанії. Не можете додзвонитися півгодини? Додзвонилися і потрапили на "робота"? Варто задуматися. Серйозній організації важливо, щоб ви могли швидко додзвонитися і поспілкуватися з "живим" співробітником, який відповість на всі ваші запитання.
6. Можливість оформляти і погашати кредит через особистий кабінет на сайті компанії.
Сьогодні багато хто прагне отримувати сервіс, в тому числі, і фінансовий, в онлайн-форматі. Тому що для цього не потрібно нікуди їхати. Але можливість отримати кредит онлайн - це, скоріше, вторинна ознака хорошої мікрофінансової компанії. Поряд зі зручністю і швидкістю оформлення є ризик того, що на ваше ім'я оформити кредит може хтось інший. Саме тому надійні компанії для видачі першого кредиту запрошують своїх клієнтів до відділення для підтвердження особи. А вже при повторному зверненні клієнтові не потрібно йти в офіс кредитора, оформити позику можна через особистий кабінет.
7. Вміє працювати з простроченою заборгованістю.
Тобто в розмові з боржником колектор застосовує метод "ефективних переговорів", спілкується і діє в правовому полі. Методи "жорстких переговорів" все більше йдуть в минуле. Клієнт орієнтовані компанії розуміють, що сьогодні ви боржник, а завтра знову клієнт, і тому переглянули свої підходи до роботи з простроченням.
До чого бути готовим, якщо раптом ви стали клієнтом "поганої" мікрофінансової компанії. Така організація не зацікавлена будувати бізнес. Найімовірніше, її поява на ринку розрахована на отримання швидкого доходу. Ця контора зриває швидкий куш і зникає. І навіть якщо ви хочете оплатити кредит, ви просто фізично не можете цього зробити, тому що платити нікуди. При цьому, вам будуть продовжувати нараховувати штрафи. В результаті може виявитися, що ваші особисті дані продані колекторським фірмам, представники яких почнуть вимагати погасити борг, який значно вищий реального. Отож рекомендуємо уважно прочитати наші рекомендації і працювати тільки з перевіреними компаніями.