"Неприпустимо": суд скасував штраф у 170 тисяч грн для "євробляхера"
Хоча грошове покарання на подібну суму виписують й надалі.

Власники автомобілів з єврономерами продовжують отримувати штрафи в розмірі 170 тисяч грн за нерозмитнене авто.
Утім, як повідомляє Дорожній адвокат, одному з громадян вдалося уникнути подібного грошового покарання.
Фактично у 2016-2018 роках громадянам дали можливість законно завезти декілька сотень тисяч автомобілів на територію України. У 2019 році держава запровадила збільшені розміри штрафів до 170 тисяч грн. та одночасно ввела норму закону, яка передбачає конфіскацію автомобілів.
Таким чином, державою створено обставини, коли громадяни стали "заручниками" ситуації. Вони не можуть ні вивезти ці автомобілі, оскільки такі конфіскують одразу на пункті перетину кордону, ні розмитнити їх, оскільки ставки розмитнення за старі автомобілі не зовсім доступні для середньостатистичного українця. У такому невизначеному стані вони просто перевіряють свої поштові скриньки чи не надійшов протокол митниці про притягнення до адміністративної відповідальності.
Своєю чергою митниця, яка протягом 2016-2018 років масово не виписувала штрафи за "старим" законом у розмірі 8 500 грн, зате дуже активно почала працювати у цьому напрямку під час дії "нового" закону, який передбачає збільшені розміри штрафів до 170 тисяч грн.
Громадянин ввіз автомобіль у 2018 році в режимі транзит та, як і інші власники "євроблях", очікував доступного розмитнення. Доступне розмитнення обіцяли і державні діячі і особи, які за винагороду такі автомобілі "приганяли". Якщо б громадянин спробував вивезти автомобіль, він міг бути конфіскований до вирішення справи у суді. Тому громадянин продовжував очікувати доступного розмитнення. Разом із цим, у 2018-2019 роках митниця не виносила стосовно громадянина постанови про накладення штрафу у розмірі 8 500 грн. Чомусь протокол про адміністративне правопорушення виписано аж у 2020 році, коли розмір штрафу збільшився до 170 тисяч грн.
Розглядаючи матеріали справи, суд апеляційної інстанції зробив інший висновок та став на бік громадянина. Суд звернув увагу на те, що на момент ввезення автомобіля дії громадянина підпадали під дію ч.3 ст.470 Митного Кодексу у "старій" редакції, за яке передбачалося стягнення у вигляді штрафу 8 500 грн. і диспозиція ст.470 Митного кодексу на той період не передбачала штрафу у розмірі 170 тисяч грн. Також не передбачала додаткового виду стягнення у вигляді конфіскації транспортних засобів.
Суд послався на ст. 58 Конституції України, відповідно до якої закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом, як правопорушення.
Суд наголосив, що "подібна ситуація правовідносин з державним органом виникла з причин, які не залежали від волі громадянина, а від бездіяльності органу митниці. Тому, погіршувати правове становище громадянина під час притягнення його до адміністративної відповідальності від причин які не залежали від його волі - неприпустимо".
За результатами розгляду суд скасував постанову місцевого суду і закрив відносно громадянина провадження у справі за ч.6 ст. 470 Митного кодексу у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.