"Немає експертних знань". Гройсман підтримав Балчуна в конфлікті з Омеляном

"Немає експертних знань". Гройсман підтримав Балчуна в конфлікті з Омеляном

Войцех Бальчун / Фото: УНІАН

Балчуна запросили на засідання Кабміну для звіту за півроку роботи.

Глава українського уряду Володимир Гройсман публічно підтримав главу "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна у конфлікті з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.

Про це повідомляє "Левый берег".

Балчуна запросили на засідання Кабміну для звіту за півроку роботи. Під час свого виступу він заявив, що 2016 рік "Укрзалізниця" закінчила із прибутком 303 млн гривень, тоді як 2015 року був збиток 16,8 млрд гривень. Також він повідомив про плани значно збільшити обсяг інвестицій у рухомий склад та інфраструктуру.

Після Балчуна слово взяв Омелян, який заявив, що засідання Кабміну, присвячене "Укрзалізниці", стало для нього несподіванкою, після чого обрушився з критикою на Балчуна. Зокрема, Омелян заявив, що прибуток УЗ за 2016 рік став наслідком підвищення тарифів, тоді як вантажні перевезення скоротилися.

Видання зазначає, що міністр натякнув на корупційні відносини Балчуна з членом правління УЗ Сергієм Михальчуком (єдиний, хто зберіг місце зі старого керівництва підприємства) і главою транспортного комітету Верховної Ради Ярославом Дубневичем. "У мене питання, як працюється з паном Михальчуком? Наскільки добре підтримує пан Дубневич? Втрата 1 млрд гривень від корупційних дій у 2016 році - це звідки?", - сказав він.

Своєю чергою Балчун заявив, що йому не подобається, коли міністр дозволяє собі так розмовляти. Також він підкреслив, що не просив залишати Михальчука в правлінні УЗ, а з Дубневичем зобов'язаний співпрацювати, оскільки той - голова транспортного комітету. "Пана Михальчука та інших членів правління я не призначав, я просив про призначення двох членів правління: Залісного та Василевського", - підкреслив Бальчун.

Гройсман вказав Омеляну на те, що його досвід (міністр інфраструктури, заступник міністра інфраструктури, керівник департаменту у Мінфіні та Мінекономіки) не порівняти з досвідом Балчуна (авіакомпанія LOT, залізнична компанія PKP Cargo).

"Ви не стикалися з цим, у вас, на превеликий жаль, немає експертних знань у залізниці. Міністр - це дуже серйозна посада, він зобов'язаний підтримати і привести до успіху. Міністр не може дозволяти собі особистих відносин щодо підлеглого", - підкреслив прем'єр.

Він додав, що не може дозволити, щоб особисті відносини між Омеляном і Балчуном були перешкодою в розвитку "Укрзалізниці". Тому компанія виведена зі сфери підпорядкування Мінінфраструктури.

"Я хочу успіху українській залізниці. Я буду підтримувати нові вагони, нові локомотиви, нові робочі місця, повне завантаження підприємств, якісні сервіси для пасажирів... Не встиг Балчун почати роботу, як йому одягли на голову проблему 20 років, що немає вагонів в Україні. Вони що, за два місяці зникли? Я думаю, раніше. Може, і на ваших очах зникали", - заявив Гройсман.

Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян обурився постановою Кабміну, якою "Укрзалізницю" виводять з-під його юрисдикції міністерства. Він заявив про незаконність такого рішення та суперечливість міжнародним нормам.

Повʼязані теми:

Наступна публікація