Авіамашини часто можна побачити в аеропортах Австрії, Еміратів і Британії.
В Україні встановити прізвища бізнесменів і політиків, які мають власні літаки, досить складно.
Щоб ні в кого не виникало зайвих питань стосовно мільйонів, за які придбані коштовні машини, чиновники реєструють їх на іноземні компанії і бережуть від сторонніх очей.
Проте журналістам програми "Гроші" вдалось зафіксувати кілька літаків, які можуть належати українським політикам і бізнесменам.
Так, в аеропорту потрапив в об'єктив розкішний бізнес-джет "Challenger" канадського виробництва, вартість якого складає щонайменше 20 мільйонів доларів. Бортовий номер "ICD" співпадає із назвою промислової корпорації, власником якої є олігарх Сергій Тарута.
Раніше стало відомо і про літак з пропискою в Еміратах екс-мера Києва Леоніда Черновецького. Його повітряне судно неодноразово бачили в Італії, Франції, Англії та Австрії.
При цьому розсекреченням займаються плейн-споттери – люди, що з фотоапаратами полюють за найгарнішими літаками. Говорити про свою роботу вони відмовлються, адже їхнім захопленням цікавляться спецслужби і правоохоронці. І це при тому, що у всьому світі їхній рух безперешкодно розвивається. Однак отримати деякі фотографії все ж вдалось.
Так, літак LEARJET 2001 року випуску часто фотографують в Ужгороді та Львові. Саме це дає підстави говорити про те, що це додому в Мукачево добирається з Києва нардеп Віктор Балога. Десятирічний літак, який приписують колишньому міністру з надзвичайних ситуацій, розрахований на 11 пасажирів. Коштує він три мільйони доларів.
Дещо більшим і значно дорожчим є бразильсикий Embraer 2009 року. Реактивний літак бізнес-класу із підвищеною комфортністю, а в деяких комплектаціях є навіть ліжка. Вартість такого авіадива близько 30 мільйонів доларів.
Цей розкішний будинок на крилах набув слави під час підготовки до Євро-2012. Тоді він ледь не щодня курсував з Борисполя до Харкова, Львова і Донецька із впливовим пасажиром на борту – регіоналом Борисом Колесніковим. Коштовний український Embraer зафіксували раніше вже в Португалії, Чехії, Австрії та Німеччині.
Розкривати інформацію про власників літака Колесніков відмовився. Так само і народний депутат від Партії регіонів Нестор Шуфрич, якому віднедавна приписують любов до шикарного літака Gulfstream.
У свою чергу, експерти стверджують, що літаки дедалі частіше купують на кількох власників. Крім того, багатії не одразу сплачують десятки мільйонів, а переважно користуються кредитами від європейських банків під 2% річних.
Тому як би не бідкались депутати й чиновники, щорічно українській приватний авіафлот поповнюється п'ятьма найновішими літаками.