McDonaldʼs має секретний підрозділ для стеження за співробітниками, які вимагають підвищення зарплати - Vice
Група аналітиків розвідки McDonaldʼs роками збирає "стратегічну інформацію" про співробітників з усього світу, які просять підняти їм мінімальну зарплату.

Всесвітня мережа закладів швидкого харчування McDonaldʼs має секретний розвідувальний підрозділ, який роками збирає "стратегічну інформацію" про своїх співробітників, які виступають за підвищення мінімальної зарплати до 15 доларів за годину.
Про це йдеться у розслідуванні Vice.
Працівники McDonaldʼs не мають свого профсоюзу, однак багато невдоволених своєю заробітною платою беруть участь у діяльності руху Fight for $15 ("Борись за 15 доларів на годину"), який від 2012 року організовує страйки та протести. Зокрема вже багато років рух бореться за право підвищення мінімалки від 7,25 до 15 доларів за годину.
За даними розслідування, McDonaldʼs протягом багатьох років позначає таких співробітників як загрозу безпеки та шпигує за ними. Це підтвердили двоє колишніх співробітників McDonald's, які знали про шпигунство та мали доступ до документів, що пояснюють стратегію та тактику стеження. Вони попросили залишитися анонімними, щоб уникнути помсти з боку компанії.
Група аналітиків розвідки в офісах Чикаго та Лондона стежить за діяльністю організаторів руху Fight for $15 по всьому світу, з'ясовує, хто з працівників McDonald's є його активним учасником і, і з ким вони взаємодіють під час страйків та протестів, а також чи намагаються створити профспілки. За даними джерел, аналітики здійснюють моніторинг облікових записів в соціальних мережах, а також збирають та вилучають інформацію, зокрема про діяльність руху, використовуючи при цьому підроблені акаунти.
Ідея полягала в тому, щоб з'ясувати їхню (активістів. - Ред.) стратегію, зуміти протистояти їй і дізнатися, де перебувають ключові гравці і з ким ще вони знайомі
Згідно з документами, які опинилися в розпорядженні видання, метою McDonald's є збір "стратегічних розвідувальних даних" про "контрагентів" компанії, а також "політичної інформації щодо складних політичних умов на складних ринках, які можуть викликати серйозні збої в бізнесі і вплинути на повернення інвестицій". Серед іншого компанія відстежувала, "як і де рух Fight for $ 15 атакує бренд" та "як Fight for $ 15 реалізує свої цілі на 2020 рік".
Усе було зіпсовано. Компанія повинна працювати з працівниками та людьми, які керують бізнесом, а не будувати розвідувальну програму, спрямовану на звітування про тих самих людей
У корпорації заперечують цей конкретний аспект програми. "McDonald's ніколи не використовував підроблені акаунти в соціальних мережах для активного збору інформації, включаючи й про трудову діяльність", - заявив речник McDonald's Джесс Левін, додаючи, що матеріали розслідування Vice "є абсолютно неправдивими".
Водночас Левін підтвердив, що в McDonald's дійсно є команда, "яка зосереджена на виявленні будь-яких потенційних загроз безпеки, які можуть завдати шкоди нашому персоналу, франчайзі та клієнтам у майже 40 тисячах населених пунктах у всьому світу, де ми працюємо".
Ми несемо відповідальність за моніторинг активності протестів працівників, які можуть мати за мету порушити роботу ресторанів, що може поставити під загрозу безпеку персоналу та споживачів. Це не є незвичним явищем для великої транснаціональної корпорації, як наша