Відмов техніки в польоті SSJ-100 не було або вони сталися так швидко, що льотчики просто не встигли обговорити проблему.
В Індонезії розшифрували мовний самописець лайнера Sukhoi SuperJet-100, який розбився під час демонстраційного польоту 9 травня. Однак встановити точну причину катастрофу він не допоміг.
"Чорна скринька" SSJ-100 із записом переговорів пілотів в кабіні засвідчила, що льотчики аж до моменту удару об землю не повідомляли диспетчеру про якісь проблеми на борту і взагалі не розуміли, що опинилися у критичній ситуації, пише "КоммерсантЪ".
Розшифровка їхніх переговорів дозволила фахівцям зробити висновок, що технічних відмов у останньому польоті літака не було. Також встановлено, що спрацювала система попередження про зіткнення із землею.
Крім того, проведений огляд місця події дозволив спростувати деякі версії, які висувалися раніше. Наприклад, про зіткнення SSJ-100 в повітрі з іншим літаком чи ураження машини блискавкою. Неспроможним виявилося і припущення, що лайнер відправився в політ з непрацюючою або виключеною системою попередження про аварійне зближення із землею TAWS.
Прилад же, який зареєстрував параметри останнього польоту, роботу систем літака і дії екіпажу, так і не був знайдений, тому встановити точну причину аварії тепер буде складно.
Всі наявні наразі дані так і не дають відповіді на головне питання розслідування про те, навіщо досвідчений російський екіпаж, здійснюючи політ над закритими хмарами гірськими вершинами, вирішив знизитися до небезпечної висоти у 2 тисячі метрів і запросив у диспетчера відповідний дозвіл.
Незрозумілим залишається і те, чому екіпаж не зреагував на звукові попередження TAWS про небезпечне зближення з горою і наступні команди системи про негайний набір висоти (вони зафіксовані на мовному самописці).
Нагадаємо, новітній російський авіалайнер зник з радарів під час демонстраційного польоту на Яві 9 травня. Наступного дня його уламки були виявлені на висоті 1600 метрів на вертикальному схилі гори Салак.
На борту літака перебували 45 людей, серед них вісім росіян, 35 громадян Індонезії, француз та американець. Ніхто не вижив. Ідентифікація тіл загиблих вже завершена.