Вчені розшифрували 2600-річне послання: військовий просив прислати вина для гарнізону

Напис на керамічному уламку помітили лише за 50 років після знаходження.

Вчені з університету Тель-Авіва виявили непомітний донедавна текст на керамічному уламку, який відкопали в місті Арад ще в 1960-х роках.

Про це інформує ВВС Україна.

На фронтальному боці черепка були службові нотатки та облік військових фінансів. Написи на зворотній частині, яка досі вважалася порожньою, розпізнали завдяки новітній системі сканування. Автор послання повідомляє про постачання олії, а також просить надіслати вина, щоби задовольнити потреби гарнізону.

В основній частині тексту йдеться також про квитанції, прохання переслати срібло й олію. Дослідники вважають, що посадова особа мала отримати провізію, а разом з маслом і борошном на керамічному фрагменті відправили супровідний лист.

На думку вчених, одержувачем послання був офіцер логістики Елішив бен-Ошаяху, а адресантом - житель міста Беєр-Шева Хананіяху. Про це свідчить і вітання: "Твій друг Хананіяху цим посилає привіт вам [Еліашіву і вашій родині] і нехай благословить вас Бог".

Уламок датують 600 р. до н.е., отже, листування мало місце незадовго до того, як вавилонський цар Навуходоносор II підкорив Іудею.

Нагадаємо, що британські археологи на сході Ефіопії виявили забуте місто Харла. Тамтешні споруди були збудовані з великих та важких кам'яних блоків, рухати які людям дуже непросто. Тому місцеві жителі називають Харлу легендарним "містом велетнів".

Археологи знайшли мумії та скарбницю артефактів у 3500-річний гробниці в Єгипті