Працювати в агро — модно. П'ять аргументів на користь галузі

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Стали відомі найвагоміші аргументи для тих, хто вагається, чи варто працювати в агро.

"Я мрію стати частиною великої агрокомпанії, от лиш закінчу навчання, і буду піклуватися про землю, ставити аграрні рекорди", — розповідає про свої плани на майбутнє студентка Національного університету біоресурсів та природокористування Софія Ковалевська. Таких, як вона, серед студентів небагато, тому агрокомпанії дуже часто стикаються з браком кадрів або незацікавленими, немотивованими співробітниками, які не дають результатів. Та, незважаючи на це, АПК залишається, і, напевно, ще довго буде локомотивом української економіки: нам ще належить прогодувати весь світ, встановити нові зернові рекорди, заполонити світовий ринок українськими агротоварами.

Чому ж аграрний сектор сьогодні — один з найпопулярніших і найперспективніших напрямів для майбутнього працевлаштування? ТСН.ua з’ясовував це разом з експертами.

 

У робітників для агро 5 причин

Аби не бути голослівними, ми зібрали найвагоміші аргументи для тих, хто вагається, чи варто працювати в агро.

По-перше, агросектор — відображення всього ринку праці, сукупність абсолютно всіх професій та напрямів. "Ексклюзивності в АПК особливої немає. Проте агрокомпанії — це ціла "країна в країні" за кількістю різних фахів. Кожен може знайти своє місце в агросекторі — тут і інженери, і маркетологи, і експерти впровадження інновацій, лаборанти і технологи, фінансисти і механіки, айтівці та логісти", — розповідає  Світлана Сурова, менеджер з розвитку бренду роботодавця МХП.

По-друге, в агро можна працювати на стику наук, впливати на те, яким буде в майбутньому наш головний ресурс — земля, управляти генетикою рослин і тварин, якістю продуктів, які споживають люди, зазначає Лідія Клочан, HR-директор агрокомпанії HarvEast. "Також робота в АПК дозволяє глобально формувати екологію навколишнього світу. І ось це дуже багатьох надихає вибирати професії, найбільш затребувані агробізнесом, і йти працювати саме на сільськогосподарські підприємства", — зазначає вона.

По-третє, агропрофесії входять до топ-10 високооплачуваних в Україні. І хоч дані Держстату свідчать, що агросектор має середні показники оплати праці порівняно з іншими галузями (як у сфері послуг та в будівництві, близько 8 200 гривень в розрахунку на одного працівника), інші рекрутингові платформи цей факт спростовують. Наприклад, за даними Work.ua, середня зарплата, яку роботодавці в АПК пропонують кандидатам, перевищує 13 000 гривень. Проте аграрії бажають більшого: середній запит щодо резюме складає понад 15 000 гривень.

Схожі дані наводять і фахівці сервісу з пошуку роботи Jobs.ua — вартість праці в сільському господарстві варіюється в межах 12 000 -15 000 гривень.

По-четверте, агросектор — галузь, яка постійно розвивається. Тому працівники постійно опановують нові навички та поглиблюють свої знання. "АПК — фактично єдиний напрям в історії економіки країни, який був на піку, потім пережив занепад, але успішно з нього вийшов і став однією з найрозвинутіших галузей, де кожен день — це нові виклики, інновації та крок у майбутнє. Це еволюційні зміни, які створюють люди з агронапряму. І це, звичайно, привід для гордості", — зазначає Світлана Сурова, менеджер з розвитку бренду роботодавця МХП.

По-п’яте, якщо йдеться про великі холдинги, то агро дає чудову можливість для кар’єрного розвитку. Часто компанії "ростять" для себе кадри ще зі студентських лав: комунікують з вишами, відбирають кращих студентів, дають можливість пройти практику або стажування. А згодом від стажера дійти до позиції топ-менеджера — звісно, за умови плідної, ефективної роботи.

Що агрохолдинги пропонують кандидатам

У МХП вважають, що робота в сучасному агросекторі передбачає розвиток, адже доводиться працювати з обладнанням і технологіями, які оновлюються практично щодня. "Це процес постійного навчання. Для молоді і для людей з досвідом у МХП є всі перспективи і можливості. Ми навчаємо зацікавлених співробітників усьому необхідному, проводимо семінари, тренінги, навіть відправляємо на закордонне навчання. У 2018 році було проведено понад 1,2 млн таких занять. Інколи фахівці з інших країн приїздять в Україну для того, щоб допомогти працівникам холдингу освоїти певну технологію чи налаштувати нову техніку", — розповідає Катерина Гуріна, начальник центру розвитку персоналу МХП. Усі освітні програми, за її словами, спрямовані не лише на розвиток працівників в межах обраного фаху, а й знайомлять їх із суміжними професіями, сприяють інтелектуальному розвитку.

Директор з персоналу агропромхолдингу "Астарта-Київ" Ольга Ковальчук розповідає, що за 2018 рік було проведено 520 навчальних заходів та понад 4 000 працівників усіх рівнів пройшли навчання з різних тем. Це також важливо для об’єднання людей навколо пов’язаних з цим цінностей — результативність, відповідальність, партнерство. "Зараз відчуваємо потребу в більшій залученості співробітників всіх рівнів до ухвалення рішень, впливу на корпоративне життя. Є спільне прагнення створити середовище, у якому люди максимально розкриваються, відкрито діляться ідеями і хочуть їх реалізовувати. Саме тому цього року вперше стартував проект CEO-спринт, банк ідей та рішень для вдосконалення роботи і взаємодії в компанії", — ділиться спеціаліст "Астарти".

Окрім того, в агрохолдингах навчають нового. "Співробітники МХП не "застрягають" на одній позиції і активно розвивають свою кар'єру — і вертикально, і горизонтально. У компанії є окрема програма "Нові горизонти", яка передбачає рух працівників між департаментами. Такі випадки в МХП — норма. Були приклади фахівців фінансової служби, які переходили в комерційний департамент працювати аналітиками", — пояснює Світлана Сурова, менеджер з розвитку бренду роботодавця МХП. Підтверджує цей факт і директор з персоналу компанії "Укрлендфармінг" Наталія Романенко. "Політика "Укрлендфармінг" у сфері розвитку персоналу базується на таких принципах: створення внутрішньої культури, яка підтримує високий рівень задоволеності, інформованості та залучення співробітників компанії, рівні можливості для всіх співробітників, об'єктивна оцінка діяльності співробітників та їхній розвиток і просування всередині корпоративної структури", — каже вона.

Навіть якщо людина не має освіти, але хоче чогось навчилася і досягти, — для неї можуть створити належні умови для навчання за рахунок підприємства. Єдина умова — дійсно прагнути ефективної роботи, саморозвитку і розвитку підприємства через поліпшення навичок і підвищення кваліфікації.

Залиште свій коментар

Вибір редакції