Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Російські серіали проти власного виробництва: думки експертів

ТСН.ua зібрав думки медійників і представників кіноіндустрії з приводу наповнення ефіру українських телеканалів.

4 червня в силу вступив закон, який забороняє транслювати в Україні фільми і серіали, які позитивно висвітлюють роботу російських силовиків. А вже 23 червня стало відомо, що телеканал "Україна" отримав прокатне свідоцтво на трансляцію серіалу "ФЕС", який раніше виходив на цьому каналі під назвою "Слід" і розповідав про вигадану російську "Федеральну експертну службу", яка допомагає російським правоохоронцям у розкритті злочинів.

На думку керівника групи 1+1, Олександра Ткаченка, таке рішення є маніпулятивним, адже даний серіал фактично є російським і розповідає про роботу російських правоохоронців. Отже, має потрапляти під заборону.

У відповідь на сайті "Сегодня" (разом з "Україною" входить до медіахолдингу Ріната Ахметова), з'явився матеріал без автора, в якому Євген Лященко, директор Медіа групи Україна, заявив, що канал переоформив на себе права на серіал, провів додаткові зйомки і монтаж, і тепер "ФЕС" цілком може вважатися українським продуктом.

У Держкіно, в свою чергу, визнають, що механізм реалізації закону не відпрацьований і чітких критеріїв визначення, що є російською пропагандою, а що - ні немає. Тому пропонують розробити такий механізм.

ТСН.ua зібрав думки медійників і представників кіноіндустрії з цього приводу. 

 

Юрий Артеменко
Фото: Юрий Артеменко
 Юрій Артеменко, голова Національної ради з питань телебачення та радіомовлення:

Думаю, що Держкіно перегляне свою позицію. І остаточно визначиться, там працюють патріоти й професіонали. Нарешті ми бачимо позитивні зміни в медіа сфері – канали в тричі збільшили національний продукт, проводять переговорами з різними європейськими та міжнародними партнерами щодо зйомок та покупки продукту. І, якщо зараз пропустити такі видозміни формату – це стане прецедентом "дешевого переформатування". 

Все ж має переважати суспільний інтерес, без обдурювань. Я, наприклад, хочу жити в нормальній країні, а не в країні перекроєної та завуальованої російської маніпуляції.

 

Олег Кохан
zefir.com
 Олег Кохан, кінопродюсер:

-Забороняти справа не хитра і, напевне, це потрібно робити, але перед тим як забороняти, потрібно виробляти механізми, критерії та умови при яких це потрібно робити, щоб вони всім були зрозумілі. І другий момент, мене, як продюсера, більше цікавлять не заборони, а ефективні механізми, план, стратегія того, як це буде розвиватися - українське кіно та серіали. Це в першу чергу. Як буде створюватися і фінансуватися українське кіно. А забороняти - це сьогодні ми забороняємо одне, завтра інше, а як це будемо заповнювати і яка буде стратегія розвитку? Ми чітко розуміємо, що це неринковий механізм і він не спрямований на відновлення галузі. Абсолютно чітко політичний та ідеологічний. З виробництвом або кіноіндустрією це не має нічого спільного. 

Маслобойщиков
zefir.ua
 Сергій Маслобойщиков, кінорежисер:

-Воно (вилучення серіалів російського виробництва – ред.), болісно для ефірного часу каналів, тому що їм нічого в ефір вставляти. Ну так нехай розвивають національну інфраструктуру з виробництва українських фільмів. Це дасть поштовх до розвитку українського кіно. Купа ефірного часу гуляє дарма, вони не знають чим його заткнути. Треба розвивати своє, нехай серіальне, виробництво. Зрозуміло, що від цього нікуди не подінешся. Ті серіали московські, які знімалися в Україні, це просто було відмивання московських грошей. Я прекрасно знаю цю систему. Виділялася певна сума, при переказі з цієї суми вже знімалася якась частина, при потраплянні сюди, ще частина знімалася. Був такий, скажімо, для російського телебізнесу дуже хороший спосіб відмивання грошей. Канали повинні самі себе рятувати. Вони повинні організовувати виробництво серіальне, але не за рахунок московських грошей. Природно шукати гроші тут, можливо в якійсь європейскій ко-продукції. Думаю, що тут, при тій вартості, яку на сьогоднішній день коштують серіали, і за ті копійки, за які їх знімають в Україні, цілком можна знайти гроші в Україні.

Зйомки фільму "Шоубіз"
 Семен Горов, кінорежисер:

-З одного боку, будь-які заборони - це погано, і вони насправді нічого не дадуть - люди будуть дивитися ці серіали в інтернеті. Тим більше є російські серіали, в яких ідеологія простежується, як правило, вони знімаються при фінансовій підтримці держави. Але є серіали і без ідеології. Чесати всіх під одну гребінку - це пахне расизмом. Потрібно говорити не про заборону, а про підтримку власного виробництва. Є приклад Франції, де дуже жорстко лобіюється власне виробництво, за допомогою різних преференцій, у тому числі звільнення від податків. Потрібно зробити так, щоб було вигідно робити свої серіали, а не купувати їх за кордоном. Наприклад, вводити великі податки на зарубіжний продукт. Купити готовий продукт, звичайно, дешевше, ніж організувати власне виробництво. Але це як піти пообідати в ресторані або приготувати їжу вдома. Різні речі. Хтось віддає перевагу ресторанній їжі, але тоді не буде вдома. А Україна - наш дім.

Олександр Гусєв
 Олександр Гусєв, кінокритик:

-Якщо це (підтримка українського кіновиробництва – ред.) не робилося протягом останніх 25 років, якщо ні уряд, ні суспільство не робили жодних кроків, якщо, з одного боку, це не передбачає якихось податкових вигід, не передбачає ніякого суспільного престижу, то звідки візьмуться люди, які почнуть це робити? Зрозуміло, що завжди є якісь меценати, які розуміють, усвідомлюють свій обов'язок перед суспільством і готові достатньо безкорисливо, скажімо так, по-християнськи, давати гроші на розвиток культури. Але зрозуміло, що таких людей меншість, їх за визначенням не може бути багато. І потрібна, знову-таки, грамотна культурна політика, яка дозволить створити якийсь режим сприяння - ті ж податкові пільги, деякі іміджеві привілеї. Але це все справа довгого часу, політичної волі та усвідомлення своєї відповідальності.

Вікторія Лєзіна-Масляна
Вікторія Лєзіна-Масляна, генеральний продюсер "1+1 Продакшн"

-Я проти заборон, я за свідомий вибір і самовизначення. Але протекція національного виробника на державному рівні сьогодні необхідна. І якщо не знайшлося інших рішень для цього гуманітарного питання, то хоча б необхідно дотримуватися послідовності у діях та боротьбі з подвійними стандартами.

А закуповувати серіали в інших країнах, використовувати махінації для показу заборонених російських або починати власне виробництво – це питання вибору кожного медіахолдингу і продакшну. Або ти допомагаєш культурі своєї країни та індустрії працювати в інтересах аудиторії в довгостроковій перспективі, або ти не замислюєшся про такі незручні слова як совість, витираєш кров з рук об фартух і робиш вигляд, що так і має бути.

Взагалі медіаіндустрія в Україні має стати бізнесом, а не майданчиком для вираження політичних інтересів. Локальний контент дозволяє суспільству формувати свій культурний код, впевненість у своїх силах, внутрішню свободу і відповідальність за свої слова і вчинки.

Залиште свій коментар

Вибір редакції