Здивовані вчителі важко розуміють нові принципи викладання у школі

Міносвіти планує все роз'яснити до початку навчального року.

Українські вчителі вже готуються працювати за новими правилами. Найбільше новацій запроваджують у початковій школі, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Педагоги зізнаються, що мусять звикнути до деяких речей. Наприклад, дозволу дітям користуватися шпаргалками при відповідях – зокрема, при роботі з таблицею множення. Її просто вішають на видному місці в класі, аби дитина могла нею користуватися при потребі. Це – наслідок нового підходу до навчального процесу. Дитина має спокійно запам'ятовувати, а не зубрити в стані стресу. На фізкультурі тепер навіть трохи танцюватимуть. Суворі команди "Шикуйсь!" і "Струнко!" вирішили лишити в минулому.

Вчителі молодших класів вивчають нову програму та готуються зустрічати першокласників

Цьогорічні першокласники на собі почнуть тестувати освітні зміни. Це, приміром, скасування техніки читання, заборона для вчителя виправляти помилки червоною пастою, конфіденційне оцінювання знань. Зміни торкнулись і наповнення програми предметів, але запроваджують їх поки що на основі старих підручників. Учителі кажуть, що готуються до польоту фантазії. 

Програму навчання загалом видозмінили в 14 дисциплінах. Основна мета – розвантаження дітей. Із регламентів прибирають чітко виділену кількість годин на ту чи іншу тему. Це дає можливість учителю творчо підходити до викладання та самому розставляти пріоритети. Педагоги зізнаються, що в найближчій перспективі це лише додасть проблем. По-перше, не всі готові, розуміють і сприймають зміни. По-друге, до нових програм немає підручників – доведеться імпровізувати зі старими.

У правила нової школи педагоги вчитуються всім колективом. Кажуть, доведеться відмовлятися від звичок і самим навчатися – за десятиліття стажу вчителі мають напрацювання, котрі тепер виявляються непотрібними. Наприклад, роботу з технікою читання, котра тепер на швидкість не оцінюватиметься. Не вимагатимуть в учня й каліграфічного письма. Під забороною вже оцінки на "ведення зошита". Та й загалом конфіденційність оцінок викликає питання у вчителів. "Чи може вчитель озвучувати оцінку при всьому класі дитині? Чи це аж настільки таємна інформація?", - не розуміють педагоги.

У Міносвіти планують детально пояснювати всі незрозумілі моменти на семінарах і в брошурах. Та навіть організувати спеціальну веб-конференцію, аби до 1 вересня в українських викладачів не лишилося запитань щодо принципів роботи нової школи. Як повідомлялося, МОН України затвердило 13 оновлених навчальних програм для розвантаження навчання школярам 1-4 класів. Зміни покликані забезпечити більшу логічність навчального процесу та надати більшої свободи вчителю, а також дати дитині розкритися та максимально розвинути її індивідуальність. Поточну ж систему шкільної освіти міністр Лілія Гриневич назвала недієвою. "З дитини зробили фаршировану рибу. Рибу фаршировану знаннями, які вона має відтворити на екзаменах і забути! І величезна кількість знань і навичок не надаються в загальній середній освіті сьогодні. За влучним висловом одного директора школи, це фарширована риба, яка не плаває", - заявила посадовець.

Кореспондент ТСН Людмила Бадалян

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: