Рада ухвалила закон про захист боржників від колекторів: що зміниться

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Рада ухвалила закон про захист боржників від колекторів: що зміниться

Національний банк України

Колекторів ввели в правове поле.

Верховна Рада в другому читанні ухвалила закон про захист боржників від недобросовісних колекторів.

Що зміниться та як захищатимуть українців, у Сніданку з 1+1 розповіла народна депутатка, авторка законопроєкту Ольга Василевська-Смаглюк.

Раніше українське законодавство не регулювало роботу колекторських компаній, а тепер їх ввели у правове поле. Натомість ухвалений документ дозволить захистити споживачів кредитних послуг.

"Після підписання закону та його публікації всі колекторські компанії, які хочуть працювати на ринку, подають заяви до НБУ з вихідними даними про працівників та засновників. Нацбанк перевіряє працівників, установчий капітал, платоспроможність. Якщо засновник не був засуджений, не проживає на окуповані території, не має фінансових злочинів, то таку компанію зареєструють", - каже вона.

Таким чином буде створений реєстр колекторських компаній. До нього повинні бути внесені всі установи, які хочуть діяти на ринку. "Якщо компанії будуть порушувати закон, то до таких порушників будуть застосовувати санкції. Якщо йдеться про перевищення повноважень, то їх можуть виключити з реєстру,  або оштрафувати, якщо йдеться про дрібні порушення", - повідомила авторка законопроєкту. 

Як новий закон зможе вгамувати нахабних колекторів – народна депутатка Ольга Василевська-Смаглюк

Як новий закон зможе вгамувати нахабних колекторів – народна депутатка Ольга Василевська-Смаглюк

За документом, всі фінансові установи мають попереджати позичальника ще на етапі підписання договору, про те, що в разі заборгованості будуть залучатися колектори. 

"Колектори не матимуть права розпоряджатися даними третіх осіб без їхнього дозволу. Цим ми обмежимо нинішню ситуацію, коли людям дзвонять, а вони не знають боржника, не були поручителем. Колектори мають діяти в правовому полі, етично. За законом, людину не можна турбувати більше двох разів на день, не більше пів години має бути автододзвін. Крім того, людей не турбують у святкові дні", - наголосила Василевська-Смаглюк.

За словами депутатки, якщо людину турбують колектори, то вона має записати розмову на аудіо, подати скаргу до Нацбанку. "У ній зазначити, що її турбує людина, називається представником колекторської компанії і вимагає повернути гроші або передати інформацію про боржника. Нацбанк повинен діяти", - наголосила вона.

Нагадаємо, раніше "Київводоканал" вирішив звернутися по допомогу до колекторів для стягнення боргів з мешканців столиці. Водночас у компанії пообіцяли не чіпати тих, хто не платив за воду під час карантину. 

Наступна публікація