Киянам розсилають "браковані" платіжки за опалення із завищеними сумами. Що робити

Суми нарахували за повний місяць, проте в жовтні опалювальний сезон тривав два-три тижні.

Киянам розсилають "браковані" платіжки за опалення із завищеними сумами. Що робити

© УНІАН

Цього тижня мешканці багатоквартирних будинків Києва з центральним опаленням почали отримувати платіжки за тепло. Частина людей обурена, а решта – видихнули з полегшенням. В оселях з майже однаковим метражем суми до оплати різняться від 300 грн до 2 тис. грн.

Основними двома причинами називають наявність теплового лічильника та оформлення субсидії. Але, як виявилося, є й третя причина, про яку мешканці столиці навіть не здогадуються – "браковані" квитанції. Споживачам нарахували оплату за увесь жовтень, хоча насправді опалювальний сезон тривав усього два-три тижні. Про це йдеться у програмі "Сніданок з "1+1".

Мешканець багатоквартирного будинку з центральним опаленням Олександр з Києва вже отримав нову платіжку. Від рахунку за тепло чоловік, м'яко кажучи, здивований.

"Був трохи шокований. За 65 квадратних метрів квартири прийшов рахунок на 2167 гривень", – говорить чоловік.

І це при тому, що у його батька цифри в квитанції відрізняються в рази. Хоча площа помешкання менша лише на третину. У чоловіка закрались підозри і він зателефонував на гарячу лінію "Київенерго".

"У колл-центрі сказали, що все нормально, все в порядку – платіть. Мовляв, такі тарифи, коефіцієнти всі враховані", – розповідає Олександр.

Натомість Киянка Наталія Михайлівна очікувала побачити більшу суму.

"За півмісяця, в принципі, нормально – майже 560 гривень", – говорить жінка.

І це – за 91 квадратний метр. Хоча опалювали, каже Наталія Михайлівна, не дуже. Можливо через це і невелика сума.

"Були тепленькі батареї вгорі, а знизу – холодні. Сподіваюся, що під час морозів буде краще", – зазначає киянка.

Таку різницю в рахунках Олександра та його батька або ж Наталії Михайлівни пояснити легко. По-перше, в будинку Олександра не встановлений тепловий лічильник. А, по-друге, як з'ясувалось, мешканці деяких будинків у столиці отримали "браковані" платіжки – за повний місяць, хоча опалювали набагато менше.

Найбільше не пощастило, звісно ж, мешканцям тих будинків, де лічильників тепла немає. Вони сплачують не за ту кількість тепла, яка дійшла до будинку, а за ту, яка вийшла з теплостанції. Тобто все тепло, яке зникло на шляху до будинку, з'являється у платіжках.

"Ось саме відсутність лічильників і є основною причиною корупції. Без цього не можна було чіпати ціну на газ для теплокомуненерго, відповідно не можна було чіпати ціну на гігакалорію і тариф на центральне опалення", – пояснює екс-міністр з питань житлово-комунального господарства України (2007-2010) Олексій Кучеренко.

Тож, якщо цього місяця отримали платіжку з величезними цифрами, слід поцікавитися у теплопостачальника, чи не нарахував він часом суму за цілий місяць споживання тепла замість двох тижнів. А також варто дізнатися, чи встановлений у будинку тепловий лічильник.

У Київській міській державній адміністрації рекомендують звертатись на гарячу лінію 15-57 щодо можливих помилок у розрахунках, передає "Радіо Свобода".

Більшість киян отримує тепло від ПАТ "Київенерго", з яким, як сказав нещодавно мер Віталій Кличко, через рік розірвуть договір.

Голова наглядової ради "Київенерго" Іван Плачков завищені суми в рахунках пояснив помилкою. Мовляв, не може квартира у 60 "квадратів" мати рахунок за опалення в 3 тис. грн на місяць.

"Такого дива, як в Україні, в усьому світі немає, коли постачальник тепла укладає угоду безпосередньо зі власником квартири. Як у світі роблять: є власник будівлі, так от власник будівлі визначає організацію, яка є виконавцем послуг. І вже ця компанія працює з мешканцями, розподіляє це тепло за різними алгоритмами: якщо є лічильник – за лічильником, якщо немає – за квадратними метрами. А в нас зробили так, що кожну квартиру вивели напряму на "Київенерго". А якщо мільйон договорів, уявляєте, як одразу обробити таку кількість квартир? Раніше це було в ЖЕКах, кооперативах, а зараз це робить "Київенерго", і тому можливі такі помилки. Це кардинальна, системна помилка", – зауважує Плачков.

Він вважає встановлені тарифи на енергоносії алогічними та додає, що не може досі ознайомитися зі складовими тарифів, щоб зрозуміти, чому сформована саме така ціна енергоносія, яку затвердили в Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунпослуг, бо, за його словами, там не надають відповідний документ.

Не радить поспішати погоджуватись із надвисокими рахунками директор Асоціації управителів багатоквартирних будинків Андрій Нікончук. Він так само отримав платіжку, яка різко відрізняється від платіжок його сусідів.

"Проблема може бути в тому, що в цьому будинку існує лічильник, і через нього була пропущена відповідна кількість теплової енергії, а вже після цього були якісь пориви або втрати теплоносія. Це все індивідуально і це ненормально, і так бути не повинно. Тут треба розбиратися в кожному випадку окремо. У якісь квартири пішло 1700 гривень на 58 метрів – це нонсенс, це неможливо", – наголошує Андрій Нікончук.

Тим, хто отримав величезні рахунки, Нікончук радить звернутися до голови ОСББ, якщо в будинку воно є, і разом скласти звернення до теплопостачальної організації з вимогою роз'яснень, із наданням показників лічильника до 10 жовтня і після 31 жовтня. Якщо немає ОСББ, то – до керівної компанії або приватних ЖЕКів, які обслуговують будинок. У будь-якому разі варто розбиратися, вимагати пояснень та зменшення сум платежів.

Наступна публікація

Я дозволяю TSN.UA використовувати файли cookie