Після двох років арешту до України з Туреччини повернулося судно-заручник

Юристи кажуть, що це черговий випадок поширеної в світі морської шахрайської схеми.

Після двох років арешту із Туреччини до України повернувся суховантаж "Татарбунари". Юристи кажуть, це черговий випадок поширеної в світі морської схеми, коли за надуманими причинами шантажують фрахтувальників. До рідного порту в Ізмаїлі на Одещині судно привела жінка.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.16:45.

До України "Татарбунари" дійшли своїм ходом. Урятували судно члени екіпажу. Якби не вони, то протягом двох років суховантаж перетворився би на купу металобрухту.

"А якщо машина у вас буде в гаражі стояти і ви рік до неї не будете заходити, то ви заведете її? Ні! Точно так і тут", – говорить боцман судна "Татарбунари" Василь Радько.

Постійно на арештованому суховантажі перебувало четверо людей – вахтовим методом. Вони виконували роботу за 14 членів екіпажу. Моряки підтримували життєздатність судна, як могли налагоджували побут. Кажуть, земляки постійно допомагали. Здебільшого українські далекобійники. Навіть сало їм приносили. А от домашнього борщу на борту скуштували, коли на судно прибув новий капітан. Тетяна Олійник – перша в Україні жінка-капітан далекого плавання. Проте майстерність на камбузі – не головний її хист. За короткий час капітан підготувала "Татарбунари" до переходу і без аварій привела його до базового порту в шторм.

Капітан судна Тетяна Олійник говорить, що планують зробити ремонт, аби "Татарбунари" знову почали нормально працювати.

Дунайське пароплавство має сотні суден, але лише шість з них можуть виходити в рейс. "Татарбунари" – одне з них. Тому, кажуть, порятунок судна був питанням честі. Після арешту його та команду не залишив і фрахтувальник. Забезпечував екіпаж зарплатою.

У пароплавстві твердять, судно стало жертвою шахрайської оборудки – мовляв, Туреччина заарештувала його за надуманою причиною. Нібито фрахтувальник не розрахувався за ремонтні роботи на суховантажі.

"Це дуже поширена схема відбирання суден, яка відбувається часто в Панамі та Туреччині. Але опоненти не розраховували, що хтось буде відстоювати державну власність", – каже голова правління "Українського дунайського пароплавства" Дмитро Барінов.

"До справи були причетні з десяток кіпрських структур, які прикривали реального боржника. Сума вимог була близько 1,1 мільйона доларів", – пояснив заступник начальника юридичної служби "Українського дунайського пароплавства" Костянтин Іскров.

Хоча "Татарбунари" вже прибули до порту приписки до України, судовий розгляд справи ще не завершений. 8 листопада в Туреччині відбудеться чергове засідання.

Тим часом Служба безпеки України розпочала кримінальне провадження проти міжнародних шахраїв, помічених у цій оборудці. У пароплавстві кажуть, серед них є і люди з українськими паспортами.

Олена Черняєва

ВідеоМорська схема: після двох років арешту із Туреччини повернувся суховантаж "Татарбунари"

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: