Російські найманці літають до Сирії таємними нічними рейсами - Reuters

Літаки, які перевозять росіян, були продані в Сирію та Іран українськими компаніями.

Російські найманці, які воюють на боці сирійського диктатора Башара Асада, літають до Сирії таємними і переважно нічними рейсами. Ці рейси здійснює сирійська авіакомпанія Cham Wings.

Про це пише Reuters.

Один з таких нічних вильотів журналісти спостерігали особисто. У ростовському аеропорту Платов більше сотні міцних чоловіків чекали на літак. Частина з них була у камуфляжі, частина - у спортивних костюмах. Вони пройшли до порожніх стійок реєстрації, на екранах яких не було ні номера рейсу, ні пункту призначення. З журналістами ці чоловіки відмовилися розмовляти, посилаючись на те, що підписували папери про нерозголошення і "їм влетить".

На них чекав літак Airbus A320, що прилетів з Дамаска. Цим же рейсом з Сирії прибули 30 осіб з засмаглими обличчями, більшість з них були у пустельному камуфляжі. За даними Reuters, чоловіки в ростовському аеропорту були приватними російськими військовими контрактниками.

ВідеоСБУ ідентифікувала 150 бойовиків ПВК "Вагнер", яка воює на Донбасі на боці РФ

Літак, яким вони прибули, обслуговує сирійська приватна авіакомпанія Cham Wings, що з 2016 року перебуває під санкціями США. Її внесли до "чорного списку" через ймовірні доставки проасадівських бійців до Сирії і допомогу сирійській військовій розвідки у доставці зброї і спорядження.

Літаки Cham Wings прилітають до Ростова переважно вночі і відлітають рано-вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів. Купити квитки на ці рейси неможливо, відкритої інформації про ці рейси і розклад польотів немає.

Однак інформація про ці рейси регулярно з'являється в онлайн-базі щодо відстеження польотів. За 14 місяців, починаючи з 5 січня 2017 року, журналісти виявили 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії до Ростова і назад. Кожен раз для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів.

За даними Reuters, в останні роки 84 старих літаки Airbus і Boeing були зареєстровані в Україні на дві компанії - "Хорс" і "Дарт". Ці компанії були засновані колишнім радянським морським піхотинцем Сергієм Томчані та його колегами. Пізніше не менше 40 цих літаків були здані в оренду або продані в Сирію, Іран та Ірак. Томчані каже, що "Хорс" і "Дарт" продали літаки третій стороні, а та вже передала їх на Ближній Схід. Назвати цю третю сторону він відмовився.

Авіакомпанія "Хорс" і Сергій Томчані були внесені до чорного списку Мінторгу США у 2011 році; Томчані звинуватили в постачанні літаків в Іран і Сирію в відсутність необхідної ліцензії. У вересні 2017 року Мінфін США наклав санкції на компанії "Хорс" і "Дарт" за те, що вони допомагали санкційних компаніям купувати літаки, вироблені в США.

Томчані розповів Reuters, що є колишнім співвласником двох компаній, зараз він працює їхнім консультантом і компанія не пов'язана з поставкою літаків Cham Wings. Власників "Хорса" і "Дарта" Томчані назвати відмовився.

Згідно з даними відкритим реєстрів, одним з нових співвласників "Хорса" з часткою в 25 відсотків став Володимир Сучков, який вказав у реєстраційних документах домашню адресу в Києві - вулиця Електриків, 33. За цією адресою розташована військова частина №A0515, яка входить до складу Головного управління розвідки Міністерства оборони України (ГУР МО).

Сергій Томчані заперечує будь-який зв'язок між ГУР МО України та авіакомпаніями і вважає, що Сучков вже кілька років живе у Росії.

Reuters не зміг зв'язатися з Сучковим - його телефон не обслуговується. Виконавчий директор ГУР МО України Олексій Бакуменко сказав Reuters, що Сучков в управлінні розвідки не працює. Reuters не виявив будь-яких інших зв'язків між торгівлею літаками і розвідкою України.

Залиште свій коментар