Українські водійські посвідчення переведуть на євростандарти. Що слід знати автовласникам

Згідно з вимогами, документи видаватимуться максимально на 15 років.

Уряд України зобов'язався до листопада 2017 року завершити впровадження директив ЄС щодо посвідчень водіїв автотранспорту.

Загалом це стосуватиметься 10 мільйонів українських водіїв. Згідно з директивою 2006126EC, посвідчення водія не мають бути довічними, а видаватися на максимально 15 років.

"Це необхідно, щоби оновлювати інформацію і посилити захист від підробок", - сказала одна з авторів дослідження організації "Український центр європейської політики" Світлана Майструк.

 

За її словами, під час отримання нових посвідчень має бути і обов'язковий медогляд водія, який відбувається в Євросоюзі за спрощеною процедурою під час візиту до одного лікаря. Але для водіїв вантажівок та автобусів термін дії прав має бути скорочений до 5 років, а медогляд може бути більш прискіпливим.

"Для всіх водіїв віком від 50 років може також бути запроваджений обов'язковий медогляд кожні 5, чи навіть 3 роки, залежно від того, як вирішить сама країна", - повідомила експертка.

Вимоги до професіоналів зростуть

Вагомішою для виконання має бути директива 2003/59/ЄС, яка стосується професійних водіїв, водіїв вантажівок та автобусів. Якщо директива 126 має рекомендаційний характер, і деякі її положення можуть бути проігноровані національними урядами, то директива 59 зобов'язує уряди пильнувати кваліфікацію та стан здоров'я водіїв великих транспортних засобів. "Директива не регламент і ми можемо іти своїм шляхом її впровадження. Але її виконання в повному обсязі обов'язкове, бо водії, що перевозять людей і вантажі, повинні мати зовсім інший рівень знань і підтверджувати свою професійну кваліфікацію", - зазначив експерт з питань транспорту Володимир Каськовецький.

ВідеоІспити на водійські права здаватимуть за новими білетами

Він вважає, що метою цієї директиви є, зокрема, залучення до професії молодих людей, підвищення стандартів цієї професії і рівня безпеки на автошляхах.

"Водій-професіонал має набути необхідні специфічні знання та навички на спеціальних курсах, і щоп'ять років підтверджувати ці знання на відповідних навчальних програмах. Ця директива вже впроваджена в країнах Євросоюзу", - зазначив експерт.

Він порадив Міністерству інфраструктури України додати до розробленого ним законопроекту щодо впровадження директиви ЄС №59 кілька положень, серед яких обмеження віку водіїв-професіоналів і кваліфікаційної картки водія.

 

Суперечливі мікрочипи

Міністерство внутрішніх справ України пропонуватиме Верховній Раді затвердити 15-річний термін дії нових посвідчень водія для непрофесіоналів і 5-річний для професійних водіїв автобусів та вантажівок. Про це заявив начальник головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

"Ми також пропонуємо встановити в посвідченнях мікрочипи. Наші сервісні центри вже забезпечені всім необхідним обладнанням, це убезпечить людей від підробок", - сказав Криклій. Натомість Світлана Майструк стверджує, що мікрочип не є обов'язковою вимогою директиви 126.

ВідеоЗасновник порталу dtp.kiev.ua Влад Антонов розповів, як не потрапити у ДТП через мобільний пристрій

"Наскільки це потрібно Україні - треба досліджувати. Європейські країни інтегровані у систему обміну даними, але чи буде у неї інтегрована Україна - це ще питання", - зазначила експертка.

Але Владислав Криклій відповів, що майбутнє за впровадженням кібертехнологій, і що у багатьох країнах ЄС водійське посвідчення це також документ для ідентифікації особи. За його словами, доопрацьовані проекти законів будуть передані на розгляд парламенту у вересні.

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: