В Україні почалася облава на скутеристів

Почали діяти нові правила дорожнього руху: для управління мопедом потрібні права, а на чужій машині можна їздити без довіреності.

З кінця минулого тижня в Україні діють нові правила дорожнього руху. Відтепер для управління мопедом або скутером треба мати права категорії А1 і бути в мотошоломі (штраф - 600 гривень). Інспектори ДАІ вже почали штрафувати водіїв "двоколісних".

Крім того, за новими правилами, даїшнику можна лише показувати права, а не передавати йому в руки, на чужій машині дозволяється їздити без довіреності, а лише з техпаспортом.

Вже у неділю, 16 жовтня, на трасах в Києві чергувало чимало патрулів, більшість з яких ловили порушників на свій скандальний "Візир", пише газета "Сегодня".

"Ці правила - однозначно на краще. Тому що тепер водіям мопедів і скутерів потрібно обзавестися правами. Тобто, наприклад, 14-річні підлітки вже не зможуть сісти за кермо, а дочекаються 16 років і навчаться водінню. Тепер будемо жорсткіше розбиратися з юними порушниками, щоб неповадно було", - заявив журналістам інспектор, який чергував біля стаціонарного поста ДАІ "Сосновий бір" на Житомирській трасі.

Самі ж скутеристи на нові правила відреагували негативно. "Мопеди втратили свої пільги (можливість їздити на них без прав – прим. ред.). Тепер молода людина не купуватиме мопед, а, зібравши грошей, купить більш потужний транспорт бувший у вжитку. Тобто починати буде з серйозного мототранспорту, що може призвести до аварій", - впевнений віце-президент скутер-клубу Артем Холодов.

За словами Холодова, вартість навчання на категорію А1 - майже 1500 гривень, а вартість мопеда - в середньому 3 тисячі грн. "При перепродажі мопеда на документи доведеться витратити також близько тисячі гривень, тому транспорт стає невигідним", - резюмував Холодов.

Юристи вважають, що зміни в дорожніх правилах спричинять новий виток корупції. "Що стосується прав на мопеди та скутери, то після того, як вони стали обов'язковими, почнеться бардак", - впевнений юрист Олексій Святогор.

"У інспекторів буде привід до кожного причепитися, взяти з водія якісь гроші, якщо у того виявиться прав. Другий момент - підлітки як їздили, так і будуть їздити. Плюс до всього в МВС є норма, згідно з якою не можна переслідувати людину, яка порушила ПДР на мототранспорті. Але, навіть зупинивши такого скутериста, з ним буде багато клопоту - за законом, наприклад, підлітка складно залучити до адміністративної відповідальності. А скільки по селах на скутерах їздить бабусь і дідусів без прав? У них теж будуть запитувати права категорії А1?!", - розповів юрист.

У ДАІ зауважили, що ще не аналізували зміни в правилах, але запевнили, що будуть ретельно відслідковувати хабарників і карати винних, а запровадження прав на скутери та мопеди, на їхню думку, знизить аварійність і травматизм на дорозі.

Читайте також:

Кабмін переписав Правила дорожнього руху

Водіям дозволили записувати ДАІшників на відео і не давати їм права

ДАІ назвала 12 причин для зупинки авто

Щоб домогтися хабара від іноземця, інспектор ДАІ викликав перекладача

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: