Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Учені вперше зафіксували народження нової планети

Народження нової планети вдалося розгледіти з відстані в 520 світлових років.

Вчені вперше зафіксували процес появи новонародженої планети.

Відкриття належить астрономам із Франції, повідомляє Європейська Південна обсерваторія.

Як зазначається, науковці помітили газопиловий диск поруч із зіркою AB Aurigae, яка в 2,4 раза більша за масу Сонця і розташована в нашій галактиці Чумацький Шлях за 520 світлових років від Землі

"Це свідчило про присутність в диску новонароджених планет, які розштовхують газ, створюючи в диску збурення в формі хвилі, щось на зразок сліду, який човен залишає на воді озера", - говорить астрофізик Еммануель Ді Фольк, який брав участь у дослідженнях.

Він також пояснив, що коли планета обертається навколо центральної зірки, ця хвиля набуває форму спірального рукава.

За словами його колеги, співавторки роботи Анни Дютру, учені помітили слабке світіння мікроскопічних пилових зерен і випромінювання внутрішньої частини диска, підтвердивши присутність спіральних гілок.

Окрім цього астрономи виявили ще одне підтвердження утворення в диску планети - "вигин".

"Такий вигин вказується у деяких теоретичних моделях формування планет. Він зазначає точку з'єднання двох спіральних гілок - однієї, що закручується всередину орбіти планети, й іншої, що розкручується назовні. А з'єднуються ці спіралі в точці утворення планети. Тут відбувається нарощення газу і пилу з диска, на планету, що формується,  і її подальше зростання", - додала науковиця.