Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Вчені назвали причини останнього масового вимирання

До своїх висновків учені дійшли, провівши комп'ютерну реконструкцію подій в мантії планети.

Канадські і американські геофізики виявили нові подробиці останнього великого вимирання, які пов'язані з формуванням Деканских трапів ( одне з найбільших вулканічних утворень на Землі - ред.) в Індії.

Про це повідомляє Science.

Народження магматичної області, як показали вчені, почалося приблизно 68 мільйонів років і було викликано вулканічною активністю не однієї, а двох гарячих точок, сформованих мантійними плюмами (гарячими мантійними потоками - ред), розташованими під островом Реюньон і, ймовірно, Коморським архіпелагом в Індійському океані.

Розплавлена матерія з надр Землі, яка потрапила назовні, за оцінками геофізиків, в обсязі склала 40 і 35 мільйонів кубічних кілометрів, відповідно. Вулканічна активність практично завершилася, як вважають вчені, 20 і 40 мільйонів років, відповідно. До своїх висновків учені прийшли, провівши комп'ютерну реконструкцію подій в мантії планети.

Раніше виникнення Деканских трапів, розташованих на однойменному плоскогір'я на півострові Індостан і складених з давніх магматичних порід, пов'язувалося з гарячою точкою в районі сучасного острова Реюньон. З формуванням цієї геологічної особливості вчені пов'язують вимирання, в результаті якого зникла шоста частина всіх видів, в тому числі динозаври (альтернативна гіпотеза — падіння великого астероїда).

Нагадаємо, що раніше американські та австралійські вчені знайшли одну з головних причин вимирання гігантських тварин, що мешкали під час останнього льодовикового періоду на Сахуле — суперматерику, що об'єднували сучасні Австралію, Тасманію і Нову Гвінею.

Причиною загибелі цих ссавців вчені назвали збіднення кормової бази.