Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Вчені виявили на Мадагаскарі мініатюрного пращура динозавра

Він сягав всього 10 сантиметрів у висоту.

На Мадагаскарі виявили мініатюрного предка динозавра під назвою Kongonaphon kely розміром з кавову чашку, що жив тут близько 237 мільйонів років тому під час тріасового періоду.

Про це пише Science Alert.

Так, знайдена істота сягала всього 10 сантиметрів у висоту. Проте, вчені стверджують, що він належав до давньої групі Орнітодіра: останній загальний предок всіх динозаврів і птерозаврів. Вчені не знають точних причин, як ці маленькі істоти еволюціонували, адже дослідили порівняно небагато зразків від кореневого походження Ornithodira, що коли-небудь були виявлені.

Kongonaphon kely 2
Sciencealert

Рештки цієї істоти були вперше виявлені під час польових робіт 1998 року на скам'янілій ділянці на південному заході Мадагаскару разом з останками сотень інших древніх зразків.

"Минув деякий час, перш ніж ми змогли зосередитися на цих кістках, але як тільки ми це зробили, стало зрозуміло, що у нас є щось унікальне і це варто дослідити", - сказав палеонтолог Джон Флінн з Американського музею природної історії.

K. kely - найменший з відомих видів в сімействі ранніх дінозавроморфів під назвою Lagerpetidae.

Хоча динозаври і гігантизм практично є синонімами, аналіз еволюції розмірів тіла у динозаврів і інших архозавров в контексті цього таксону і пов'язаних з ним форм показує, що найбільш ранні члени групи могли бути меншими, ніж вважалося раніше.
пише команда в новій статті.

Припускають, що завдяки мініатюрним розмірам ці менші предки динозаврів і птерозаврів мали можливість ліпше пристосуватися, щоб "вторгатися в зони ресурсів, раніше не зайняті архозаврами". Можливо, що крихітні розміри тіла допомогли К. Келі розкрити і розвинути інші риси, які згодом стали основою виживання їхніх нащадків.

Нагадаємо, у Китаї скелелази натрапили на відбитки лап динозавра, за формою схожих на курячі, які були залишені 190 млн років тому.