Учені знайшли молоді гори та рівнини на поверхні Плутона

Деталі про планету з'явилися завдяки фотографіям космічного корабля NASA.

На планеті Плутон знайшли гори, льодовикові потоки, рівнини та інші ландшафти. Інформація про це з'явилася у нещодавно опублікованому дослідженні в журналі Science.

Як повідомляє Reuters, нові деталі про планету з'явилися завдяки фотографіям космічного корабля NASA New Horizons. Вперше космічний зонд відвідав Плутон та п'ять його супутників у липні минулого року.

Отримані зображення, хімічний аналіз та інші дані свідчать про те, що планета має складний, геологічно активний світ, з підземними океанами та вулканами, що вивергають лід.

"Це досить дике місце геологічно," - сказав планетарний вчений Вільям Маккіннон з Університету Вашингтона в Сент-Луїсі, штат Міссурі.

Плутон
Reuters

Зазначимо, поки що невідомо, яким чином Плутон набув такого незвичайного рельєфу, адже температура на планеті зазвичай тримається на позначці -229 градусів за Цельсієм.

І хоча Плутон менший за розміром, ніж супутник Землі, найімовірніше йому й досі вистачає внутрішнього тепла ще з часів його утворення 4,5 мільярда років тому. Однак, вчені досі не можуть пояснити існування молодих гір та пагорбів на поверхні планети.

За даними дослідження, первинний супутник Плутона, Харон, був активним доволі довго, але заморозився близько 2 мільярдів років тому. Учені тепер вважають, що Харон та чотири інших маленьких супутників Плутона зобов'язані своїм існуванням зіткненню між Плутоном та інший тілом, схожим за розміром на Плутон, у ранній історії Сонячної системи.

Нагадаємо, раніше вчені помітили, що загадкові білі плями на Церері почали змінюватися. Вчені зафіксували зміну яскравості білих плям при їх освітленні сонячним світлом. Явище особливо активно спостерігається в районі кратера Оккатор.

NASA показало знімок унікальних територій Плутона