Авіакатастрофа Ан-26 під Чугуєвом: слідчі озвучили основну причину

Авіакатастрофа Ан-26 під Чугуєвом: слідчі озвучили основну причину

УНІАН

Основною причиною трагедії є незаконний дозвіл на злети.

Слідчі встановили основну причину падіння літака Ан-26 у Харківській області. Нею вважають дозвіл на злети конвеєрним способом.

Про це повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на слова начальника слідчого відділу Державного бюро розслідувань України Вадима Приймачка.

Основною причиною трагедії є незаконний дозвіл керівником польотів на аеродромі "Чугуїв" на злети зазначеного літака у конвеєрний спосіб. Такі дозволи відбувалися протягом останніх чотирьох польотів перед трагедією, що, фактично, призвело до того, що під час заходу на останній зліт, коли була виявлена поломка системи ПРТ-24, що свідчила про некоректну роботу лівого двигуна, але через те, що відбувався конвеєр, зазначена поломка не змогла бути виявлена екіпажем своєчасно", - сказав Приймачок.

Він додав, що літак з цією поломкою злетів, але керівники польотів не надали практичної допомоги екіпажу для безпечної посадки літака.

"Внаслідок того, що екіпаж був недостатньо підготовленим до польотів уночі, за відсутності допомоги з боку керівництва, відбулося падіння з подальшими трагічними наслідками", - зазначив Приймачок.

За його словами, однією з причин цієї трагедії була видача начальником Харківського національного університету Повітряних сил рішень, які затвердив командувач Повітряних сил, які передбачали виконання окремих вправ літаком АН-26Ш, а також документів про спільну підготовку курсантів-льотчиків і курсантів-штурманів на одному літаку, що не гарантувало безпеки зазначених польотів. Під час навчальних польотів керівництво університету допускало польоти літаків із перевищенням їхньої  допустимої злітно-посадкової маси.

"Зокрема, відбувалися постійні змішування таких членів екіпажу-курсантів та постійні перевищення кількості курсантів на борту літака. У нашому випадку, що стосується 25 вересня, на борту літака замість визначених нормативами десяти курсантів-штурманів у салоні літака перебували аж 20, тобто вдвічі більше", - пояснив Приймачок.

Він додав, що слідство встановило, що до виконання польотів був допущений командир екіпажу, який не поновлював навичок польотів уночі протягом понад 11 місяців, тож тієї ночі через це він не впорався із ситуацією.

За словами слідчого, тієї ночі до виконання польотів були допущені два курсанти-льотчики 4 курсу, які не мали права виконувати зазначені обов'язки, оскільки були тільки на стадії проходження відповідної програми навчання і її не завершили.

Нагадаємо, що 25 вересня о 20:50 поблизу м. Чугуїв на відстані близько 2 км до військового аеропорту сталося падіння літака АН-26 ЗСУ військової частини А 4104 з подальшим загоранням. На борту перебувало 23 особи, вижити вдалося лише одному курсантові. 

Новини України: що сьогодні відбувається на місці авіатрощі Ан-26 під Чугуєвом

Новини України: що сьогодні відбувається на місці авіатрощі Ан-26 під Чугуєвом