Іран мав забезпечити безпечне небо у Тегерані - президент МАУ

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Відповідальність за безпеку повітряного простору лежить на країні.

Президент авіакомпанії МАУ Євген Дихне заявив, що в день, коли збили український літак біля Тегерана, безпеку повітряного простору мав забезпечувати Іран. Про це він розповів в інтерв’ю виданню "Лівий берег".

"Для всіх авіакомпаній, і для авіакомпанії МАУ, в тому числі, найважливіший пріоритет - це безпека. Безпека польотів, безпека пасажирів. Безпека базується на трьох "китах": дії людей (як на землі, так і в повітрі), дія техніки (як на землі, так і в повітрі) і дії авіаційних адміністрацій. Розберемо кожен з моментів.

Безпечні дії людей починаються з навчання, інструктажу всіх працівників, які причетні хоч якимось чином до авіаційного транспорту. Неважливо, чи то це працівники аеропорту, то чи хендлінгових компаній, паливних, вантажного складу. Всі проходять курси, багато хто отримує окремі сертифікати для виконання робіт", - розповів він.

За його словами, в навчання, в контроль, правильне виконання нормативів включені як суб'єкти авіаційної діяльності - аеропорти, авіакомпанії, так і авіаційна адміністрація. В цьому випадку, в Україні це ГАСУ, яка повинна самі нормативи розробляти, контролювати їх виконання та вдосконалити, якщо змінюються умови роботи в галузі.

"Те ж саме і на борту літака - пілоти, бортпровідники проходять постійні тренінги, навчання. Перед вильотом проходить обов'язковий брифінг з ще одним нагадуванням всіх норм, правил і так далі. Тобто люди знаходяться в постійному розумінні того, що для них головне - це безпека.

Далі - системи перевірок попередніх в аеропортах. Літак - це архібезпечний вид транспорту. Якщо порівнювати технічне обслуговування літака з технічним обслуговуванням автомобіля, це, як кажуть в Одесі, дві великі різниці. На літаку всі агрегати і технічні вузли, які мають хоч якесь відношення до безпеки, польоту і впливають на безпеку, є ресурсними. Що значить ресурсний? Значить, що, незалежно від того літає літак або стоїть, якщо настають відпрацьовані години або відведений йому час, деталь змінюється без оцінки її технічного стану. Апріорі. Це правило - це must у всій авіації, міжнародні вимоги. Тому, незалежно від того, чи це самий старий борт авіакомпанії МАУ, якому 29 років, або наймолодший, якому два роки, - вони однаково безпечні. Все інше - візуальні питання, питання комфорту пасажира, якихось ноу-хау, які є на борту чи ні.

І тут ми з вами підходимо до третього "кита" - це виконання державними органами країни загальносвітового угоди по забезпеченню безпеки. Держава, яка відповідає за свій повітряний простір, має забезпечити його безпеку. Якщо вони грають в якісь війни, вони повинні подбати про те, щоб це ніяк не відбилося на цивільній авіації, незалежно від того, чиї там літаки літають", - зазначив Дихне.

Глава авіакомпанії уточнив, що те, що Америка для своїх бортів закрила повітряний простір - чиста формальність, бо вони туди і так не літали. "В оцінці будь-яких подій ми більше орієнтовані і імплементовані в європейські норми за нормативами вимог до авіаційної безпеки та управління цивільною авіацією. По-перше, у нас збігається час доби. З Америкою ж різниця день-ніч", - пояснив він.

Президент МАУ наголосив, що авіакомпанія не повинна приймати подібні рішення. Вона виконала всі необхідні вимоги щодо дотримання безпеки.

Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ". На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Увесь екіпаж, а також два пасажири були громадянами України. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака. Наступного дня до Ірану вирушив борт авіації ЗСУ із 45 фахівцями різних галузей, які були залучені до з’ясування обставин катастрофи літака авіакомпанії МАУ. На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану та Іраку.

Від самого початку іранці заявили про те, що причиною авіакатастрофи стала технічна несправність літака. Однак вже увечері 9 січня одразу кілька провідних американських видань і телеканалів повідомили про те, що Boeing 737-800 "Міжнародних авіаліній України" був помилково збитий Іраном одразу після зльоту з аеропорту Тегерана. З'явилися фото уламків ракет, якими могли збити літак, а також відео моменту трагедії. Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон із посиланням на дані  розвідок та союзників країн повідомили, що літак був збитий іранською ракетою земля-повітря. Президент США Дональд Трамп назвав катастофу літака "підозрілою". Глава Білого дому, вважає, що літак міг розбитися не через технічну несправність, а через те, що "хтось на тому боці міг припуститися помилки". На наступний день докази збиття ракетою знайшли і українські експерти, які працювали на місці події та врешті отримали доступ до передньої частини літака.

Уранці 11 січня Іран офіційно заявив, що ракета "земля-повітря" збила літак МАУ . В офіційній заяві йдеться про те, що трагедія сталася через "людський фактор". Літак помилково сприйняли за ворожий об'єкт після того, як він повернув у бік військового центру Корпусу вартових Ісламської революції. За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку.

Президент Ірану Хасан Роухані назвав трагедію "непрощенною помилкою" і заявив, що країна продовжить розслідування катастрофи українського літака. Своєю чергою лідер України Володимир Зеленський сказав, що Україна чекає від Ірану повного визнання провини у збитті літака МАУ, проведенні розслідування та поверненні тіл загиблих.

Усі головні тексти про те, що передувало авіакатастрофі, як усе сталося, що про це говорили в Ірані, Україна та західних країнах та чому сталася трагедія можна прочитати за посиланням

Відео Авіакатастрофа під Тегераном: українські експерти ідентифікували тіло одного з пілотів

8 січня в авіатрощі пасажирського літака компанії МАУ загалом загинуло 176 людей. За джерелами ТСН, це один з пілотів. І вже на допомогу українцям прилетіли канадські авіаексперти. Спеціалістів з ДНК-аналізу у канадській групі немає, але  за потреби вони також  можуть прибути до Ірану.  

Авіакатастрофа під Тегераном: українські експерти ідентифікували тіло одного з пілотів

Залиште свій коментар

Вибір редакції