Як підготувати дитину до школи

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Літні канікули – довгоочікувана і улюблена пора всіх школярів. Час, коли можна гуляти, відпочивати, насичувати організм вітамінами, а головне – робити те, що хочеться. Але після відпочинку так важко влитися в навчання у вересні! Як допомогти дитині без труднощів повернутися до шкільної парти, нам розповіла психологиня, директорка тренінгового центру «Школа успіху» Дарія Спіжева.

Аби школяреві простіше було подолати важкий період адаптації, протягом усіх канікул не варто занадто розслаблятися, вважає Дарія Спіжева. За час канікул дитині треба не тільки дати відпочити і отримати емоційний заряд, а й допомогти не розгубити ту базу знань, яку вона отримала за час попереднього року. Як це зробити?

Кожна дитина індивідуальна, у кожної свій рівень підготовки та успішності, тому і рекомендації будуть надані з урахуванням її особливостей. Для цього умовно діти будуть поділені на 3 групи.

Для всіх трьох груп на літніх канікулах повинен бути встановлений певний режим.

У червні дітям можна дати більше волі і дозволити добре відпочити.

У липні рекомендується почати дотримуватися режиму, який не розбігається з режимом навчального року більш ніж на годину. Важливо, щоб дитина вставала і лягала в один і той самий час. Отже, якщо до школи дитина встає о 7 ранку, то на канікулах можна підніматися не пізніше 8-ї години.

У серпні вже повинен бути встановлений чіткий режим, як у навчальний час. Тоді у вересні не буде проблемою встати в школу о 7 ранку.

1 група. Це успішні в навчанні, активні, які рідко хворіють, діти. Протягом літа вони обов'язково повинні читати. У школі зазвичай видається список літератури на літо. Крім цього, для молодших школярів протягом дня досить час від часу в ігровій формі повторювати таблицю множення. Для старшої дитини це формули з різних предметів. Але не варто дитину спеціально садити за стіл і змушувати повторювати предмет.

2 група. Діти з середньою успішністю, які стабільно навчаються, хоч і не відмінники. Такі діти повинні читати щодня, а також у спрощеній ігровій формі, з заохоченнями і жартами, повторювати пройдений матеріал за попередній рік. Тобто, крім таблиці множення і формул, повторюйте і матеріал з різних предметів. Для цього необов'язково садити дитину за стіл і давати конкретні завдання.

3 група. До цієї групи належать діти, які погано встигають у школі. У цих дітей немає стійкої бази з предметів, але її можна напрацювати, займаючись з ними під час канікул. Читати таким дітям слід обов'язково щодня. У перший тиждень після навчального року дитину не варто навантажувати. А надалі потрібно займатися з нею, щоб закріпити і доробити те, що вона проходила в попередньому класі. Робити це краще таким чином. Наприклад, дитина збирається на святкування дня народження, для неї це дуже яскрава, емоційно насичена подія, на яку вона дуже чекає. У цьому разі дитині батьки кажуть: «Ти на 4 години йдеш на свято, але перед цим рівно годину (40 хвилин, півтори години) ми позаймаємося математикою». Точно так само слід чинити перед іншою запланованою радісною для дитини подією: походом в кіно, в зоопарк, на виставку, виїздом на природу. Таким чином, дитина буде мотивована тим, що після неприємного процесу навчання обов'язково піде винагорода – щось дуже радісне і очікуване.

Таким чином, 1 група дітей під час канікул повторює пройдений матеріал, 2 група – закріплює, 3 група – напрацьовує.

Спільним для всіх трьох груп також буде рекомендація наповнювати всі дні канікул дитини емоційно насиченими, радісними подіями. При цьому, дотримуючись режиму, дитина легко перейде до шкільних навантажень, їй не потрібно буде переживати стрес за необхідності кардинально перелаштовуватися після відпочинку.

Ще можна відзначити один важливий момент. Зазвичай в середині серпня батьки купують дитині все необхідне шкільне приладдя. До процесу покупок потрібно залучати і дітей. Беручи участь у виборі шкільних зошитів або шкільної форми, вони вже подумки починають готуватися до майбутнього повернення до школи, налаштовуються на навчальний процес.

Незважаючи на те, що такі рекомендації дуже прості у виконанні, у батьків можуть виникнути певні складнощі. Якщо молодших школярів легко мотивувати на якусь роботу та дотримання режиму, то у взаєминах з підлітками найчастіше кредит довіри вже підірваний, якщо не втрачений зовсім. В цьому разі можна застосувати іншу схему. У першій половині канікул діти можуть перебувати в таборах – бажано одночасно і оздоровчих, і освітніх. У серпні ж багатьма психологами і педагогами проводяться різні тренінги особистісного зростання, де підлітків налаштовують на концентрацію уваги, на навчання, роботу над собою і над шкільними предметами. На тренінгу діти навчаться не боятися труднощів і долати їх. Діти після таких тренінгів повертаються до школи більш організованими, зібраними, готовими отримувати завдання і виконувати їх, піднімати руки, отримувати оцінки, активно вливаються в навчальний процес.

Тетяна Корякіна

Дякуємо за допомогу у підготовці матеріалу директорці тренінгового центру «Школа успіху» shkola-uspeha.com.ua Дарії Спіжевій.

Вибір редакції