Перейти до змісту
Сенсаційне відкриття: учені знайшли під поверхнею Марса численні озера

Раніше було відомо про лише одне велике озеро під поверхнею Червоної планети.

Учені заявили, що знайшли під південним полюсом Марса кілька рідких тіл. Дослідники відзначають, що отримані дані можуть стати ключем до пошуку інопланетного життя на планеті.

Про це йдеться у новому великому дослідженні, пише Independent.

Отримані дані також підтверджують попередні дослідження, у яких припускалася наявність під поверхнею Марса великого солоного озера. Це відкриття, стверджують дослідники, привело їх до виявлення інших озер.

Автори роботи відзначають, що отримані дані також важливі для роботи із "захисту планет", яка має гарантувати, що людство не занесе на інші планети життя із Землі під час дослідницьких місій.

Нове відкриття було зроблено за допомогою радара MARSIS, який зондує надра й іоносферу з космічного корабля Mars Express, запущеного Європейським космічним агентством на орбіту Червоної планети.

Інструмент посилає радіолокаційні імпульси, які можуть проходити крізь поверхню і крижані шапки Марса. Потім їх можна виміряти, коли вони відбиваються і повертають до космічного корабля. Це дозволяє дослідникам заглиблюватися в планету, практично не торкаючись її.

2018 року дослідники, які використовували цей інструмент, оголосили, що вони знайшли величезне озеро під поверхнею Марса. Вони назвали це великим проривом в пошуках інопланетного життя. Утім низка експертів поставила під сумнів роботу і цікавилися, чи зібрали вчені досить подробиць про природу знахідки, аби переконатися, чи була це рідка вода.

У новому дослідженні вчені під керівництвом Олени Петтінеллі з Університету Рома Тре використовували методи, запозичені з супутників Землі, для вивчення озер під льодовиками Антарктики. Тепер учені вважають, що зібрали достатньо доказів того, що це рідина.

Вони також змогли знайти низку інших "озер", відокремлених від головного. Разом вони утворюють своєрідну систему.

Дані, схоже, вказують на те, що знайдені водойми — гіперсолоні розчини. Ймовірно, саме через високі концентрації солі озера можуть залишатися рідкими в дуже холодних умовах південного полюса Марса.

Упродовж багатьох років секрети криваво-червоної планети, названої на честь римського бога війни Марса, не давали спокою людству. Чи могло на ній утворитися життя? Чи придатна вона для колонізації? Марс поставав "героєм" у багатьох літературних творах. Викликала жвавий інтерес він й у наукових колах. Як досліджували четверту планету від Сонця – читайте у спецпроєкті ТСН.ua.

Відео Ілон Маск озвучив майбутні плани щодо заселення Марсу