Ця модель є бестселером марки в сегменті SUV.
Цей автомобіль є еталоном в сегменті дорогих паркетників. У нього вистачає "своїх" прихильників та він не збирається на цьому зупинятися. Все це належить німецькому кросоверу – Porsche Cayenne.
ТСН.ua розповідає про цю преміальну модель, яка стала бестелером німецької марки в сегменті SUV.
ІСТОРІЯ ТА ХАРАКТЕРИСТИКИ PORSCHE CAYENNE
Porsche Cayenne першого покоління дебютував у 2002 році. Автомобіль був створений у співпраці з компанією Volkswagen: за розробку конструкції відповідали інженери Porsche, а платформа моделі була використана для створення Volkswagen Touareg. Назва моделі, Cayenne, утворено на ім'я столиці Французької Гвіани.
Реакція на такий нетиповий для німецької марки автомобіль спочатку була дуже суперечливою, проте з часом машина все ж досягла успіху на авторинку. Незважаючи на спортивний імідж, Porsche Cayenne мав "позашляхову" повнопривідну трансмісію із заниженою передачею і двома блокуваннями диференціалів.
Спочатку покупцям пропонувалися тільки дві восьмициліндрові версії: Cayenne S c 340-сильним "атмосферником" 4,5 і Cayenne Turbo з тим же двигуном, але оснащеним турбонаддувом - 450 к.с. Пізніше з'явився просто Cayenne з двигуном Volkswagen VR6 3.2 (250 к.с.), який можна було замовити з шестиступінчастою "механікою" замість "автомата", а згодом на вершині модельної гами влаштувався 521-сильний Cayenne Turbo S.
Дизайн моделей німецькі фірми розробляли роздільно. Автомобілі Porsche Cayenne і Volkswagen Touareg побудовані на спільній платформі, яка виявилася досить вдалою. Зокрема, ходові якості Porsche Cayenne непогано проявляють себе на бездоріжжі, завдяки гнучкій та надійній підвісці.
Досить одного погляду на цей оновлений 5-місний позашляховик, щоб не залишилося жодних сумнівів в тому, що Porsche Cayenne Turbo належить до автомобілів класу "люкс", адже через 15 років після дебюту, Porsche Cayenne продовжує постійно розвиватися. Завдяки високій якості збірки, тоннам розкішних функцій і чудовій репутації, Porsche Cayenne Turbo з легкістю обходить конкурентів типу Range Rover Sport, BMW X5 та Mercedes Benz GLE-Class.
У 2007 році почався продаж рестайлингових машин. Внаслідок редизайну екстер'єр автомобіля був перероблений, так передня частина позашляховика стала злегка гострішою, а на місце старої оптики прийшла оновлена, затемнена. Зовні автомобіль також має більш привабливий вигляд завдяки контрасту білого і чорного кольорів. В екстер'єрі рясніють лінії, які плавно перетікають і роблять позашляховик більш динамічним. Габарити автомобіля дорівнюють: довжина — 4 855 мм, ширина — 1 939 мм, висота — 1 702 мм, колісна база — 2 895 мм.
Всі двигуни отримали систему безпосереднього вприскування пального і стали потужнішими. Базовий мотор V6 розвивав 290 к. с., атмосферна "вісімка" - 385 "коней", версії Turbo і Turbo S - 500 і 550 к.с. відповідно. 2009 року в серію пішов Cayenne Diesel — перший дизельний автомобіль марки — з двигуном 3.0 V6 TDI, що розвивав 240 к.с. Також покупцям рестайлингових машин пропонувалася модифікація Cayenne GTS з форсованим до 405 сил "атмосферником" V8 і заниженою підвіскою. Максимальна швидкість руху автомобіля дорівнює 279 км/год, а час розгону від 0 до 100 км/год займає 4,5 секунди, що по-справжньому приголомшливий результат, якщо враховувати повну масу позашляховика в 2 895 кг. Показники витрати пального рівні: під час руху в місті — 15,9л/100 км, під час заміського циклу — 8,9 л/100 км і під час змішаного — 11,5 л/100 км. Силовий агрегат працює в парі з 8-ступінчастою автоматичною коробкою передач Tiptronic S. Позашляховик оснащується повним приводом.
Cayenne одразу від моменту своєї появи користувався гарним попитом і став найпопулярнішою моделлю марки Porsche. Всього від 2002 до 2010 року на заводі в Лейпцигу було зібрано понад 150 тисяч машин.
Друге покоління позашляховика від Porsche було представлено вперше в Інтернеті 25 лютого 2010 року, а 2 березня на Женевському автосалоні автомобіль можна було побачити на власні очі. Продаж почався 8 травня 2010 року. Як і попередня модель, ця має багато спільного з позашляховиками Volkswagen Touareg та Audi Q7.
Porsche Cayenne II став довшим на 48 міліметрів (4 846 мм і 4 843 мм для версії Turbo), колісна база збільшилася на 40 міліметрів (2 895 мм). Водночас споряджена маса позашляховиків знизилася. Наприклад, маса модифікації Cayenne S зменшилася на 180 кілограмів, Cayenne Turbo - на 185 кг.
Оновлений Porsche Cayenne постав перед світовою громадськістю на міжнародній осінньої паризькій виставці в 2014 році. Автомобіль є першим і досить глибоким рестайлингом моделі під індексом 958.
Відрізнити новинку від попередника не складе труднощів. У неї нові, каплевидні фари головного освітлення з лінзованою оптикою і чотирма маленькими світлодіодними елементами денних ходових вогнів. Внизу на передньому бампері розташувалася велика решітка радіатора, яка прикрита безліччю пересічних тонких горизонтальних і вертикальних ребер. З боків від неї розташована парочка великих повітрязабірників, прикритих схожими пластиковими ґратами. Просто під ними можна побачити витягнуті прямокутні блоки протитуманних фар. Загалом, автомобіль отримав масу приємних косметичних змін, але в той же час не втратив свій шарм і, як і раніше, чудово поєднує брутальний силует позашляховика з елегантними рисами спорткара.
Багажник Porsche Cayenne може похвалитися солідним об'ємом. За піднятих спинок другого ряду сидінь, ззаду залишається до 670 літрів вільного простору. Завдяки такій місткості автомобіль з легкістю впорається з повсякденними потребами міського жителя, а також в будь-який момент зможе вирушити в далеку поїздку з великою кількістю багажу і декількома пасажирами на борту. Якщо, за примхою долі, власнику потрібно перевезти габаритний вантаж, він завжди зможе пожертвувати посадковими місцями і скласти спинки заднього ряду. У такому положенні звільняється аж до 1 728 літрів.
Porsche Cayenne 2016 року доступний у 7 комплектаціях: базовий Cayenne, Diesel, S, S E-Hybrid, GTS, Turbo та Turbo S. Всі версії Cayenne обладнані: повним приводом, водовідштовхувальними передніми боковими вікнами, можливістю налаштування висоти відкриття дверей багажника, давачем дощу, аудіосистемою з 10 динаміками та 7-дюймовим сенсорним екраном. А для раціонального використання палива у всіх комплектаціях Cayenne передбачена система старт/стоп, яка вимикає двигун під час зупинки та вмикає його, тільки-но ви відпускаєте педаль гальма. Безпеку забезпечують шість повітряних подушок безпеки та повний комплект електронних систем, які сприяють стабільності автомобіля.
Porsche Cayenne обладнується одним із семи двигунів, винятково автоматичними коробками передач, а також системою повного приводу. Завдяки найширшій лінійці представлених агрегатів, автомобіль стає досить універсальним і здатний відповідати більшості запитів цільової аудиторії. Кожен зможе підібрати комплектацію до смаку і гаманця.
Кістяком "силової" палітри Porsche Cayenne є V-подібні бензинові агрегати. Молодші версії оснащуються атмосферним V6, на 3,6 літра, що видає 300 кінських сил. Старші комплектації хизуються схожим мотором, але вже з системою турбонаддуву. Завдяки роботі на позитивному тиску, вони видають 420 або 440 к.с. залежно від версії. На вершині ланцюжка розташований справжній V8 на 4,8 літра. Він також оснащений турбокомпресором і має в своєму розпорядженні 520 або 570 "коней" у версіях Turbo і Turbo S відповідно.
Як альтернативу виробник може запропонувати двигуни на важкому пальному. Дизельні силові агрегати відмінно підходять великим позашляховикам, завдяки чудовому крутному моменту і малій витраті пального. Базові комплектації обладнуються трилітровим V6 з турбокомпресором. Він видає 245 кінських сил і видається досить вигідним. Топові хизуються турбованим V8 на 4,1 літра. Завдяки солідному літражу він генерує 385 кінських сил і приголомшливі 850 Нм крутного моменту.
Останній автомобіль другого покоління Porsche Cayenne зійшов із конвеєра в Німеччині в листопаді 2017 року. Виробництво було припинено в зв'язку з запуском в серію третього покоління кросовера.
Новий Porsche Cayenne постав перед світовою громадськістю на підмостках спеціального заходу, який відбувся 29 серпня 2017 року Штутгарті. Модель є повноцінним третім поколінням, а не черговим плановим рестайлингом.
Виробник модернізував технічну начинку, розширив список опцій і злегка підретушував зовнішність. Так, решітка радіатора має форму трапеції і прикрита декількома тонкими хромованими горизонтально орієнтованими ребрами. З боків від неї розташувалися величезні повітрозабірники, оформлені в схожому стилі. Вони грають важливу роль в системі охолодження і надають передній частині досить агресивний зовнішній вигляд. Загалом автомобіль отримав кілька приємних косметичних змін, але в той же час не втратив свій шарм і чудово впізнається на дорозі.
Автомобіль збільшився в габаритах, але знизився в вазі. Базова модель отримала новий турбодвигун 3,0 л V6 потужністю 340 к.с., версія S отримала новий турбодвигун 2,9 л V6 потужністю 440 к.с., версія Turbo отримала новий турбодвигун 4,0 л V8 потужністю 550 к.с.
Від жовтня 2018 року вперше для всієї лінійки автомобілів Porsche саме на Cayenne доступний для замовлення як додаткова опція проєкційний дисплей, що відображає інформацію на лобове скло. Уже в базі всі автомобілі оснащені просунутою мультимедіа з сенсорним дисплеєм у салоні по центру, а також електронною панеллю приладів для водія, традиційно по центру з аналоговим тахометром.
ПЕРЕВАГИ PORSCHE CAYENNE
Головними "плюсами" цієї моделі називають:
- дизайн;
- імідж;
- рівень безпеки;
- шумоізоляцію;
- багажник;
- дорожній просвіт;
- потужний двигун;
- керованість;
- гальма.
НЕДОЛІКИ PORSCHE CAYENNE
"Мінусами" цього автомобіля є:
- витрата пального;
- вартість запчастин;
- підвіска (у 1-го покоління);
- обслуговування;
- ціна та її швидке падіння.
КОНКУРЕНТИ PORSCHE CAYENNE
"Суперниками" цього преміального кросовера на ринку є:
- BMW X5;
- Volvo XC90;
- Infiniti FX;
- Lexus RX;
- Audi Q7;
- Range Rover Sport.
Porsche Cayenne — це п'ятимісний позашляховик преміум класу. Завдяки своєму дорожньому просвіту автомобіль легше перенесе поїздку ґрунтом, зможе залізти на досить великий бордюр і збереже чудову плавність ходу, навіть на розбитій дорозі з твердим покриттям. У нього стильний дизайн, що запам'ятовується, який якнайкраще підкреслить індивідуальність і статус свого власника в суспільстві. Такий автомобіль не загубиться в сірому буденному потоці і на великій парковці ділового центру. Porsche Cayenne поєднує в собі динаміку спорткара, практичність позашляховика і всю розкіш преміального класу.
Читайте новини та автомобільні огляди у нашій рубриці на сайті ТСН.ua. Саме тут можна дізнатися про моделі, які вас цікавлять найбільше.