Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Вчені експериментально довели, що на Нептуні і Урані справді йдуть алмазні дощі

Розуміння крижаних гігантів нашої Сонячної системи життєво важливе для розуміння планет у всій галактиці.

Уран і Нептун відомі як "крижані гіганти", але їхні температура і тиск настільки високі, що там відбуваються неймовірні фізичні реакції. Насправді, вчені вважають, що алмазні дощі справді можуть утворюватися і йти всередині цих планет.

Про це пише IFL Science.

Вчені американської Національної прискорювальної лабораторії SLAC при Стенфордському університеті вирішили відтворити на Землі умови, близькі до тих, що можна знайти в глибинах Урану. У цьому допомогли унікальна апаратура та стирол, фізичні властивості якого більше схожі на речовину, що перетворюється на метан за дуже високого тиску і температури.

Там, де тиск становить приблизно 1,5 мільйона атмосфер, а температура - 4730 °С, вуглеводень розділяється на елементарні складники: вуглець і водень. Лабораторні випробування показали, що як мінімум чверть вуглецю кластеризується, і у цих кластерах він перетворюється на алмази.

Це дослідження надає дані про явище, яке дуже важко змоделювати в обчислювальному відношенні: "змішуваність" двох елементів або те, як вони об'єднуються при змішуванні. Тут вчені бачать, як розділяються два елементи, подібно до того, як майонез відділяється назад в масло і оцет.
фізик плазми Майк Данн

Алмазний дощ на Нептуні і Урані грає важливу роль у внутрішньому енергетичному балансі цих далеких планет. Нещодавно сформовані алмази будуть тонути, виділяючи тепло, оскільки вони повільно труться об щільний матеріал навколо нього. Це дозволило б планет зберігати тепло всередині.

Нагадаємо, за геологічними спостереженнями за поверхнею Плутона, вчені виявили, що Плутон раніше був теплим, завдяки чому на поверхні існував рідкий океан.