30-кілометрова черга із фур утворилася на українсько-румунському кордоні.
На пункті пропуску «Порубне» на Буковині в заторах стоять майже тисяча вантажівок. Посадовці кажуть, усе через закриття морських портів. Від початку війни навантаження на пункт пропуску зросло втричі, йдеться в ТСН.
Тягнучка до пропускного пункту починається від околиці Чернівців.
Водії вчаться виживати в кілометрових чергах. Далекобійник Василь готує смажену картоплю на газовому балоні. Їжею та водою запастися зміг, а от помитися за стільки днів нема де.
За добу черга просувається лише на 5-7 кілометрів, кажуть водії. Увесь цей час він майже не спить: пильнує рух вантажівок і вночі. Для того, щоб хоч іноді подрімати, встановив датчик руху - щойно фура попереду рухається, звучить сигнал, тож чоловік прокидається, щоб і собі просунутися.
Через пункт пропуску «Порубне» пан Василь їздить понад 20 років, втім, у такому заторі, каже, ще не стояв. Водій везе до Румунії м’ясо, щоб товар не зіпсувався – холодильник працює без упину. А це – додаткові збитки. «4-5 днів холодильники працюють, солярка йде. Наші ще працюють, як працюють. А румуни дуже погано працюють. Проблема з ветеринаром у них, він тримає дуже машини, бо багато йде зернових, ми йдемо з м’ясом, у нього дуже великий наплив документів», - пояснює водій.
Працюють на повну потужність, запевняють українські митники. На контрольно-пропускних пунктах і з нашого, і з румунського боку навіть збільшили штат працівників. Але через закриття морських портів фур їде так багато, що їх не встигають оглядати. «Ми навантаження, пропускну здатність збільшили у три рази, але і навантаження збільшилося у три рази. Запуск двох митних переходів прикордонних, «Дяківці» і «Красноїльськ» на нашій території, на Буковині додатководадуть можливість розвантажити митний пост «Порубне», - каже голова Чернівецької військової адміністрації Руслан Запаранюк.
Ці нові КПП будують кілька років, а відкрити планують на початку жовтня.
Складна ситуація і на Волині, на пункті пропуску «Ягодин» - нині в заторі стоять більше двох з половиною тисяч вантажівок. Черга і без того чимала, збільшилася після страйку польських перевізників. Вони вимагали пришвидшити пропуск фур. Порожні ваговози митники таки погодилися пропускати через інший КПП, але і там наразі в черзі близько сотні автівок.
Читайте також:
Звільнення Харківщини деморалізувало окупанта, і це допомагає тіснити його на Херсонщині
Твоя кров може воювати: українців закликають до донорства, щоб створити стабільний запас